پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

کنترل هوشمند ترافیک ساری نیازمند 3 میلیارد تومان

ساحل نشین: پژمان اژدری صبح امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه بررسی ترافیک در شهرها به صورت علمی باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: مبنای فعالیت در حل ترافیک شهری مطالعات جدی و کارشناسانه است.

 

وی افزود: برای رفع ترافیک در شهرهای استان به طور هوشمند اقدام شده است که در این روش شهرهای ساری، بهشهر و تنکابن به سیستم هوشمند نظارتی مجهز می‌شود که در مرکز مازندران به دلیل هزینه 3 میلیارد تومانی این طرح اجرایی نشد.

دبیر شورای ترافیک استان مازندران تصریح کرد: به دلیل هزینه‌بر بدون نصب سیستم هوشمند در چهار راه‌ها این طرح به صورت فازبندی قابل اجراست که در ابتدا با نصب دوربین نظارت مانیتوری انجام می‌شود و بعد به کنترل ترافیک می‌پردازیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح فعالیت‌های خوبی دارند، تصریح کرد: ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و زیرگذرها در سطح استان فعالیتی موثر در حل گره‌های ترافیکی است.
اژدری ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای را راهی برای کاهش ترافیک دانست و گفت: ساماندهی پارکینگ‌ها به معنی حذف آن نیست بلکه درآمدهای ناشی از حذف پارکینگ در حسابی جداگانه برای ایجاد پارکینگی متمرکز هزینه شود.
دبیر شورای ترافیک استان مازندران افزود: اجرای محدوده هسته ترافیکی در شهر ساری انجام شد و مطالعات بازنگری برای دیگر شهرهای مازندران در دست بررسی است.
وی با اشاره به اینکه در تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی شهرها در سطح استان مشکلی نداریم، یادآور شد: سازمان حمل و نقل در تمام شهرهای واجد شرایط مازندران تشکیل شد که برای برنامه‌ریزی وانسجام در این بخش 60 درصد مسافران از طریق تاکسی‌ها جابجا می‌شوند.
اژدری افزود: استاندارد جابه‌جایی مسافران از طریق تاکسی 50 درصد است که در این باره اتوبوس‌های درون شهری احیا می‌شوند.
وی یادآور شد: 96 درصد ناوگان خودروهای درون‌شهری کمتر از 10 سال دارند که به بازسازی شدند.
دبیر شورای ترافیک استان مازندران 90درصد خودروهای حمل ونقل درون شهری را دوگانه سوز اعلام کرد و گفت: 78 جایگاه سی ان جی استان در حال بهره‌برداری و36جایگاه سی ان جی در حال ساخت است.
وی ایجاد مراکز جذب سفر و نامطلوب بودن کمربندی را عامل عمده‌ای در ایجاد ترافیک اعلام کرد و افزود: اجرای قانون مقررات و استفاده درست از ظرفیت خیابان‌ها در کاهش ترافیکی اثرگذار است.
اژدری اظهار داشت: دستورالعمل جامع آموزشی برای اجرای مقررات ویژه کاهش ترافیکی را مهم‌ترین عامل اثرگذار در کاهش ترافیک دانست که برای اجرای آموزش نیازمند اعتبار100 میلیون تومانی است.
وی 32 درصد کشته‌های ترافیکی را عابران پیاده اعلام کرد و گفت: 27 درصد کشته‌های ناشی از تصادفات شهری را موتور سیکلت‌ها تشکیل می‌دهند که با استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران این آمار به کمتر از 10 می‌رسد.
فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد