پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

دریا در ساری و محمودآباد بیشترین و در چالوس کمترین قربانی راگرفت

 " چالوس ، باز هم نمونه شد "  

شهرستان چالوس، با تدبیر مسئولانش با بیشترین آمار گردشگر ،  

در استان مازندران ، فقط یک غرقی داشت ؛

در سطح استان مازندران ، شهرستان‌ محمودآباد با  12 مورد و شهرستان ساری با 9 مورد فوتی بیشترین و شهرستان چالوس با یک مورد کمترین آمار غرقی را داشته است  

ساحل نشین: مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: در چهار ماهه سال‌ جاری46 نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی بیان داشت: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای  گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آنها بازگشتی خوش ندارند. 
 وی با اشاره به اینکه شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است، افزود: از ابتدای سال ‌جاری تا تاریخ 24 تیر تعداد فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی 46 نفر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشته است. 
 وی تصریح کرد: از این تعداد 42 نفر مرد و چهار نفر زن بودند و  شهرستان‌های محمودآباد با 12و ساری با هشت مورد فوتی بیشترین و چالوس با یک مورد کمترین آمار را داشته است.
این مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر غرق‌شدگان از قشر جوان، غیربومی و مسافر هستند، به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نیست. مدیرکل پزشکی قانونی استان تعداد غرقی مازندران در سال 81 را 209 نفر، در 82 را 218 نفر، در سال 83 را 256 نفر برشمرد و افزود: در سال 84 تعداد غریق در سواحل مازندران 222 نفر، در سال 85 نیز 189  نفر و در سال 86 تعداد 171 نفر بوده است.
وی با بیان اینکه  سال 87 تعداد  243 نفر در سواحل استان غرق شدند، یادآور شد: در سال 88 تعداد193 نفر، در سال 1389 تعداد 188 نفر و سال 1390 تعداد 146 نفر در دریای مازندران غرق شدند.

ارتفاعات کلاردشت چالوس در مازندران سفیدپوش شد!

ساحل نشین: در بیست و هشتمین روز تابستان ۱۳۹۱، ارتفاعات شهر کلاردشت در شهرستان چالوس در استان مازندران سفیدپوش شد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهر کلاردشت، سه گروه از کوهنوردان این منطقه به علت بارش باران و طوفان در حصارچال اسکان یافته‌اند.

کاهش دما و بارش باران چند روز اخیر علاوه بر استفاده مردم منطقه به پوشش گرمایی، موجب خوشحالی گردشگران عرب کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.علم کوه و تخت سلیمان با ارتفاع 4850 و 4800 متر و 45 قله بالای 4 هزار متر و تعدادی یخچال‌های 5 هزار ساله یکی از مناطق گردشگری ایران و جهان است. 

برای نخستین باردرکشور؛ چالوس با نقاشی‌های سه بعدی زیباسازی میشود

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، به منظور زیباسازی سطح و معابر شهر چالوس، طرح اجرای نقاشی‌های سه بعدی با مشارکت شهرداری چالوس ،فرمانداری چالوس و فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر ادارات ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که پیرامون همین موضوع در شهرداری چالوس و با حضور  نمایندگان برخی از دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، گفت: زیباسازی فضای شهری در کنار اینکه وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، یکی از دغدغه‌های دستگاه‌های فرهنگی نیز هست.

محمد شریفی اظهار داشت: اجرای نقاشی سه بعدی در سطح شهرستان چالوس از ایده‌هایی است که می‌تواند نسبت به تحول در زیباسازی این شهر کمک شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در مرحله اول کار، از حجت عیسی‌پور یکی از هنرمندان نقاش چالوس استفاده خواهد شد و در آینده سعی می‌شود از دیگر هنرمندان این شهرستان نیز بهره برد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با نیازسنجی محیط‌های مختلف شهر اجرایی شده و سعی می‌شود در کنار بومی بودن طرح‌ها نسبت به انعکاس رخدادهای اخیر شهرستان توجه شود.

وی بیان داشت: ادارات مختلف شهرستان نیز می‌توانند طرح‌های مورد نظر متناسب با فعالیت‌های سازمانی خود را پیشنهاد داده تا پس از تایید اجرایی شود.شریفی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در وسعت شهری و به منظور زیباسازی سطح شهر برای اولین بار در کشور است که در چالوس اجرایی می‌شود، اذعان داشت: استفاده از این هنر در کنار فضای زیبایی که به سطح شهر خواهد داد، امکان انتقال پیام‌های مختلف به مخاطبان و معرفی مکان‌های تفریحی و گردشگری و... را به دنبال خواهد داشت.

شهردار چالوس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سعی شهرداری‌ها بر این است تا سیمای شهر به گونه‌ای طراحی شود که مردم و گردشگران در آن آرامش داشته باشند، گفت: نقاشی دیواری می‌تواند زبان گویای شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد تا در کنار زیباسازی سطح شهر به انتقال خدمات و پیام‌های آن دستگاه کمک کند.

عباس ندلور ادامه داد: باید کمیته‌ای در این باره راه‌اندازی شده تا در رنگ‌بندی المان‌های شهر و زیباسازی فضای کلی شهر در آن تصمیم‌گیری صورت گیرد و دیگر دستگاه‌ها ملزم به اجرای مصوبات آن کمیته باشند.وی بر استفاده از خرد جمعی برای مرمت سیمای شهر چالوس تاکید کرد و یادآور شد: در کنار اجرای این طرح‌ها باید آموزش‌های لازم برای نگهداری از آنها به شهروندان ارائه شود.

فرماندارچالوس : استقرار معاونت گردشگری کشور در چالوس ضروریست

ساحل نشین: مهندس سیدقدیر رضایی فرماندار شهرستان چالوس و رییس ستاد سالم سازی طرح های دریای مازندران با اشاره به ورود سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به شمال کشور گفت: با توجه به جاذبه های طبیعی دریا و جنگل و نیز دشت های سرسبز مازندران، همه ساله بیش از 10 میلیون گردشگر ازمناطق گردشگری مازندران دیدن می کنند، لذا برای برون رفت از برخی کاستی ها در امر گردشگری نیاز است معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور در چالوس و یا یکی ازشهرهای گردشگرپذیر استان مازندران مستقر شود.   

حاج میرقدیررضایی ،فرماندارچالوس افزود: فونداسیون چالوس، شهرستانی است ولی به دلیل علاقه فراوان گردشگران به جاذبه های گردشگری این شهرستان از جمله کلاردشت و جاده گردشگری کندوان این شهرستان به صورت کشوری اداره و خدمات داده می شود،بنابراین انتظار داریم مسئولان کشوری و استانی چالوس را به صورت ویژه ببینند.  

فرماندار سابق نوشهر در خصوص طرح دریا در ایام ماه مبارک رمضان گفت: تعدادی ازطرح های دریا برای استفاده مسافران درماه مبارک رمضان با رعایت موازین شرعی باز است.

 فرماندار چالوس با اشاره به استان شدن غرب مازندران گفت: قبل از پیگیری استان شدن در غرب مازندران بیاییم بستر را برای توسعه بیشتر مهیا کنیم تا با دستی پر به اهداف مان برسیم.

مهندس رضایی ، فرماندار نمونه مازندران درخصوص گرانی های اخیر خطاب به مدیران اجرایی شهرستان گفت: مبارزه باگرانی و افزایش بی رویه قیمت ها، از گذشته در دستور کار فرمانداری و دیگر دستگاه ها قرار داشته و با دستور اخیر وزیر کشور به استانداران و فرمانداران کشور نه تنها فرمانداری بلکه همه مدیران اجرایی درمهار پدیده گرانی وارد خواهند شد.

چهار نماینده با معاون رییس جمهوری دیدار کردند

ساحل نشین : به گزارش مازندنومه، ازقدیم گفته اند نوی هرچیز خوبه اما دوست قدیمش!حس معرفت و دوستی شاید کمتر در سایه سار سیاست به کار آید اما نمی توانم جابکی و تیزبینی و باهوشی روزهای نوجوانی و جوانی کسی را که امروز ردا و کسوت معاونت ریاست جمهور را بر تن دارد،یادآوری نکنم!

سید حسن موسوی همیشه برای کسی که با او سروکاری دوست داشتنی ست.در وصفش باید گفت او فقط شبیه خودش است!

خوش خلقی و رافت رییس سازمان گردشگری،صنایع دستی و میراث فرهنگی کشور با مهربانی عجین است.هیچ وقت برایش مهم نبود در چه منصبی قرار دارد.

***

عصر 12 تیرماه نشست صمیمی وهمدلانه ی نمایندگان قائم شهر،سوادکوه،جویبار،کیاکلا به همراه حسین نیازآذری نماینده مردم بابل،قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و جالوس،نیز فرمانداران و شهرداران و اعضای شورای شهر قائم شهر،سوادکوه،جویبار و کیاکلا با سیدمیرحسن موسوی-معاونت ریاست جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور-درساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد.

در این نشست موسوی حضور نمایندگان و فرمانداران و شهرداران و اعضای شورای شهر راخیرمقدم گفت و ضمن برشمردن اهداف و چشم اندازهای مورد توجه دولت در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری،این بخش را یک فرصت مغتنم در کشور معرفی کرد که می تواند مورد توجه نمایندگان مجلس واقع شود.

درادامه سیدهادی حسینی نماینده قائم شهر،سوادکوه،جویبار وکیاکلا با برشمردن ظرفیت ها و پتانسیل های نهفته درحوزه انتخابیه،الگوی توسعه گردشگری موفق را متناسب با مقتضیات فرهنگی و جغرافیایی و تاریخی باتکیه بر اصول و ارزش های اسلامی و اخلاقی حاکم برمنطقه دانست و تاکید کرد: یکی ازمهم ترین ارکان توسعه،توجه به شرایط اقلیمی و اقتضای بومی و ارزش های دینی و منطقه ای است که توسط مدیران و مسئولان این مناطق باید مورد توجه و طراحی و اجرا واقع شود.

او توجه به برخورداری از جوانان واجد استعداد و بهره مند از دانش پیشرفته را یکی از راهکارها و ظرفیت های مهم در توسعه وجذب گردشگر دانست و گفت: توجه به آنها در واقع توجه به سرمایه های گران سنگ اجتماعی منطقه است.

در ادامه حسین نیازآذری -نماینده بابل در مجلس نهم- دراهمیت و توجه به ظرفیت های نهفته در مازندران وشهرستان سوادکوه نکاتی را یادآوری کرد و گفت:آقای موسوی یکی از موفق ترین مسئولان ملی محسوب می شود که باید از وجود او درتوسعه ظرفیت صنعت گردشگری حداکثر استفاده و بهره رابرد.

این نماینده مجلس افزود:متواضعانه و خاضعانه خواستار توجه به اکوتوریسم و توجه به روستاییان و دامداران در منطقه هستیم.

نیازآذری پارک جوارم سوادکوه را یکی از بهترین نقاط گردشگری درکشور دانست و گفت: هر کمکی ازنمایندگان برآید،دریغ نخواهند کرد.

کمال علیبور-دیگر نماینده قائم شهر و سوادکوه و جویبار در مجلس-هم حضور موسوی را منشا خیر و برکت برای کشور و مازندران دانست و گفت: با همدلی وهم نظری که بین نمایندگان وجود دارد،بتوانیم درتوسعه و ابادانی حوزه انتخابیه گام های عملی برداریم.

در ادامه جلسه نوبت به فرمانداران و شهرداران و اعضای شورای شهر رسید که هریک بنا به مسئولیت و شرح وظایف شان ،به بیان ظرفیت ها و امکانات و موانع توسعه توریسم درمنطقه پرداختند و خواهان همکاری و توجه بیشتر دولت و نمایندگان شدند.

بازدید سرزده شهردار ارطه از آسایشگاه جانبازان ایران مهر

ساحل نشین: شهردار شهر جدید ارطه ، در بازدیدی سرزده ، از آسایشگاه توانبخشی جانبازان و معلولین ایران مهر واقع در شهر ارطه بازدید کرد .  

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارطه ، مهندس محمدحسین عمویی ، شهردار ارطه ، در اقدامی شایسته ، از معلولین و جانبازان آسایشگاه ایران مهر واقع در اتوبان ساری-قائمشهر بازدید و از نزدیک جویای مشکلات آنها شد. 

مسئولان آسایشگاه با بیان مشکلاتشان ، از جمله مشکل چندین ساله آب آشامیدنی ، از شهردار ارطه تقاضای یاری کردند . مهندس عمویی هم با بیان اینکه کار شما ، بسیار زیبا و خداپسندانه است، افزود: ما نباید فراموش کنیم که هرچه داریم از امام راحل (ره) ، شهدای و جانبازان عزیز داریم و زیر پرچم ولایت در راه خدمتگذاری به مردم ارطه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.  

مهندس عموئی، شهردارارطه با بیان اینکه قاطعانه پیگیر همه مشکلات خواهم بود ، ادامه داد: با تمام توان به مشکلات این آسایشگاه را، که در حوزه کاری من است ، رسیدگی خواهم کرد. 

شهردار ارطه افزود: پیگیری و حل مشکل آب آشامیدنی این آسایشگاه در اولویت کاری شهرداری ارطه خواهد بود.  

مهندس عمویی ، در انتها پای دردو دل جانبازان و معلولان نشست که عده ای از جانبازان با در آغوش گرفتن یادگار سردار شهید عمویی، از خاطراتشان با پدر شهیدش گفتند. 

خاطر نشان میکند، محمدحسین عمویی چندی پیش با حکم مهندس طاهایی، استاندار مازندران ، به عنوان پنجاه و ششمین شهردار استان معرفی شد.

محدوده طرح سالسمازی دریا درشهرستان تنکابن باید افزایش یابد

 ساحل نشین: فرماندارتنکابن به خبرنگار ایرنا گفت : باید با اتخاذ برنامه ریزی اصولی ، کمبود محدوده طرح های سالمسازی دریا در این شهرستان گردشگرپذیر را برطرف کرد.

وی با اظهار این که هم اکنون طرح سالمسازی دریا در دو نقطه از ساحل تنکابن فعال است ، افزود : این طرح ها با همکاری ، هماهنگی و تعامل نهادهای ذیربط و با هدف خدمت رسانی مطلوب به مسافران در سواحل منطقه اجرا شده است.

فرماندارویژه تنکابن یادآور شد : برای استفاده مناسب و امن از طرح های سالمسازی دریا ، از ناجیان غریق و ادارات تربیت بدنی ، شهرداری ، هلال احمر و اورژانس شهرستان کمک گرفته شد. وی افزود : برای اجرای این طرح 200 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن ادامه داد : طرح سالسمازی دریای در منطقه شهری دارای آلاچیق ، سرویس بهداشتی، توقفگاه خودرو و بازار سنتی است و علاوه بر این مناطق حادثه خیز شنا در سواحل شهرستان نیز شناسایی و برای حفاظت از جان شناگران تدابیر لازم اندیشیده شده است.

هم اکنون در 18 نقطه از سواحل شهرستان های غرب مازندران طرح سالمسازی دریا فعال است.

سالانه بیش از 15 میلیون مسافر به شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران سفر می کنند

آمادگی کامل نهادهای شهرستان های غرب مازندران برای پذیرش مسافران

ساحل نشین: سیدقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس و رئیس ستاد طرح های سالم سازی دریا در غرب مازندران خواستار حضور پررنگ نهادهای فرهنگی در طرح های دریا در این منطقه شد. 

  'مهندس سید قدیر رضایی ' شامگاه روز شنبه در پنجمین جلسه ستاد طرح سالمسازی منطقه غرب مازندران در نوشهر ، افزود: نبود نهادهای فرهنگی در طرح های سالم سازی دریا، بی توجهی افراد به اصول و پایبندی به اخلاق را در پی دارد.

سید قدیررضایی اظهار داشت : درخواست مکرر از نهادهای فرهنگی ، هدف برنامه ریزی اصولی در طرح های دریا در غرب مازندران را دنبال می کرد که متاسفانه تا امروز این نهاد ها به صورت جدی وارد کار نشده اند.

میرقدیررضایی تاکید کرد : گرایش مسافران به سمت نقاط کور شنا باید هوشیاری ما را نیز بالا ببرد و برنامه ریزی جهت استقرار ناجیان غریق و نیروهای پلیس در این مناطق ضروری است. فرماندارچالوس بیان داشت: با هر گونه بداخلاقی و رعایت نکردن اصول و ارزشهای دینی در طرح های سالم سازی دریا برخورد شدید می شود.

مهندس میر قدیر رضایی، فرماندارشهرستان چالوس با ورود انبوه مسافران به خطه شمال به ویژه در غرب مازندران اشاره کرد و گفت : آمادگی کامل نهادهای مربوط شهرستان های غرب مازندران برای پذیرش و پذیرایی از مسافران از قبل فراهم شده است.

در این جلسه فرمانداران غرب استان مازندران حضور داشتند. 

سالانه بیش از 15 میلیون مسافر به شهرستان های غرب مازندران سفر می کنند

طرح‌‌های دریا در ماه رمضان تعطیل می‌شود یا نمی شود؟!

 قائم مقام وزیر کشور: طرح های دریا در ماه رمضان تعطیل نمی شود!

 

 

معاون سیاسی استاندار مازندران: طرح های دریا در ماه رمضان تعطیل می شود! 

ساحل نشین: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: با تصویب دولت، این استان پایلوت طرح جامع ساماندهی سواحل شمال خواهد شد. به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا افشار صبح شنبه در نشست طرح سالمسازی دریای استانهای شمالی کشور در استانداری اظهار داشت: در صورت تصویب این طرح، مازندران مجری طرح جامع ساماندهی سواحل شمال می شود.

وی افزود: دولت در این خصوص 870 میلیارد تومان برای طرح ساماندهی سواحل در نظر گرفته که این بودجه در طی پروسه زمانی پنج ساله پنجم توسعه قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه سفرهای ساحلی به عنوان فرصتی برای ترویج ارزشهای دینی و معنویات مردم باید تعریف شود، تصریح کرد: باید در کنار تفریحات سالم برای مردم خوراک فرهنگی تهیه کرد.

افشار با بیان اینکه تشکیل سازمان عمران سواحل نتیجه کارشناسی شده مسئولان استانهای ساحلی بوده است، یادآور شد: این سازمان در صورت تاسیس، بسیاری از مدیریت ها و مسئولیت های یکپارچه در طرح های دریا را سامان می بخشد.وی با اعلام اینکه مسئولیت طرح های دریا باید متوجه مدیریت این طرحها شود افزود: در طرحهای دریا باید به دنبال الگو و استانداردسازی باشیم.وی با تاکید بر اجرایی شدن طرح جامع ساماندهی سواحل در استانهای شمالی، اظهار داشت: با اجرای این طرح، بسیاری از جاذبه های بکر گردشگری و طبیعت گردی خطه شمال برای گردشگران تعریف می شود.قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه حمایت نیروی انتظامی کشور از نیروهای تحت امر خود در غرب مازندران باید بیشتر باشد، افزود: قالب ناهنجاریهای اجتماعی از طریق آن مناطق انجام می شود.

افشار با اشاره به اینکه مازندران مستعد ایجاد 200 طرح جدید سالمسازی دریا است، افزود: باید با شناسایی نقاط کور و رفع آنها، مناطق ساحلی استان قطب طبعیت گردی و تفرج سالم گردشگران اقصی نقاط کشور باشد.این مسئول وزارت کشور با بیان اینکه توسعه طرح های ساخلی در دریای مازندران باید بیشتر شود، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان تعدادی طرح های مشخص شده برای مسافران مهیا می شود که این اماکن نباید به مظاهر روزه خواری در سواحل مبدل شود. افشار گفت: ساماندهی و نظارت بر واحدهای استیجاری و خصوصی در نوار ساحلی باید بیشتر باشد.  

به گزارش ایرنا 'هادی ابراهیمی' شامگاه سه شنبه در دیدار با آیت الله محمد فاضل مسئول حوزه علمیه فیضیه مازندران به همراه جمعی از مسئولین در بابل، استفاده از ساحل دریا را بعنوان یکی از مواهب طبیعی وخدادادی حق عموم خواند و بیان داشت: همه باید از ساحل دریا استفاده بهینه داشته باشند.

وی با اشاره به اعتقادات و ارزش های مردم در امور فرهنگی که مبانی عمیق دینی دارد ؛ افزود: هر اندازه که کار فرهنگی با ارزشهای دینی عجین باشد تاثیرگذارتر خواهد بود.

ابراهیمی با بیان این مطلب که نگاه مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ بسیارعمیق و نافذ است؛ اظهارداشت: شرایط فرهنگی امروز بسیار پیچیده است و دشمن با کمترین امکانات، بیشترین تاثیرگذاری خود را دارد و اگر در این راه برنامه ریزی صحیحی نداشته باشیم با موج ایجاد شده دشمن همراه خواهیم شد .

وی گفت : در حوزه فرهنگی نباید سیاست تساهل و تسامح فرهنگی بکار گرفته شود چرا که این موضوع به اعتقادات دینی و ارزشهای اسلامی ضربه وارد خواهد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: در ایام عیدنوروز سالجاری، مازندران با پذیرای تعداد 16 میلیون و 530 هزار مسافر رتبه برتر را در کشور به خود اختصاص داد که 60 درصد از این مجموعه اقامت بیش از 48 ساعت در استان داشتند و از موهبت جنگل، دریا و دیگر مواهب طبیعی استفاده کردند.

وی بیان داشت : ساحل دریای مازندران 338 کیلومتر است که تاکنون 45 درصد ساحل دریا که دراختیاردولت قرار داشته که در چهار سال اخیر طرح آزاد سازی در آن صورت گرفته است و بقیه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که برای آزادسازی آن مبلغ 500 میلیارد تومان اعتبارمورد نیاز است.

وی با اشاره به آغاز اجرا و استفاده از خدمات طرح سالمسازی دریا از اول خردادماه جاری ؛ گفت: برای اولین بار در سالجاری بسیج سازندگی برای رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها و دیگر موارد مورد نیاز مسافران و گردشگران با 25 میلیارد ریال اعتبار با به عرصه عمران و آبادی محوط های اجرای این طرح ها گذاشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: امسال نیز همچون سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان محوطه هایی که طرح سالمسازی دریا در آنها به اجرا گذاشته شده است تعطیل خواهد بود .

شهردار ارطه:باهمت مردم ،تحولی عمیق در شهر ارطه به وجود خواهد آمد

ساحل نشین: به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' مهندس محمدحسین عمویی ' شهردار جوان و در عین حال با تجربه ی شهر جدید ارطه که بعد از معارفه،مردانه کمر همت بسته و با نیروی مضاعف ، خدمت به مردم را در راس کار خود قرار داده است ،توانسته است در این مدت کوتاه ، توجه شهروندان ارطه را به خود جلب کند. مهندس عمویی روز شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ارطه گفت : ارطه از موقعیت جغرافیایی و مکانی خوبی برای استقرار امکاناتی نظیر سازمان های تاکسیرانی ، اتوبوسرانی و آتش نشانی برخودار است.   

 

شهردار شهر جدید ارطه ادامه داد : با توجه به کشاورزی بودن این منطقه ، فعالیت سازمان میوه و تره بار و بازارهای دائمی برای ارائه محصولات منطقه حائز اهمیت است. شهردار ارطه گفت : توجه به خدمات شهری ، فرهنگی ، رفاهی ، عمرانی و بازگشایی شریان های ارتباطی و احداث کانال های هدایت آب در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اجرایی شدن این طرح ها را برای بهره مندی مردم شهر ارطه در گرو حمایت و پشتیبانی مسوولان در تخصیص اعتبار دانست.  مهندس عمویی افزود : شهر ارطه از عقب ماندگی های بسیاری رنج می برد که همکاری بیشتر مسوولان در حمایت از این منطقه برای رفع محرومیت ها ضروری است.

شهردارارطه گفت : با همکاری دولت و همت مردم منطقه تحولی عمیق در شهر ارطه به وجود خواهد آمد. وی افزود : ارطه به لحاظ دارا بودن موقعیت مکانی و جغرافیایی خوب با اجرای طرح های مهم عمرانی و خدماتی می تواند به پیشرفت لازم برسد.

جوان ترین شهردار مازندران ادامه داد : این شهر دارای کتابخانه عمومی ، مدارس دوره های مختلف تحصیلی ، 570 هکتار زمین کشاورزی دیم ، 905 هکتار زمین کشاورزی آبی ، 12 آب بندان ، 645 هکتار سطح زیر کشت برنج و 90هکتار سطح زیر کشت صیفی جات است .

وی با اشاره به اینکه شهر ارطه از ظرفیت خوبی برای کشاورزی برخوردار است ، ادامه داد : شهر شدن این منطقه به معنا متوقف شدن تولید ، کشاورزی و اقتصاد و شهرگرایی و مصرف گرایی نیست. شهردار شهر ارطه همچنین از مردم این شهر خواست تا با فکری واحد و با پرهیز از تفکرات محلی نسبت به ارتقاء و پیشرفت شهر خود تلاش کنند.

پیگیری ها برای شهر شدن منطقه ارطه که شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است ، از سال 1384 آغاز شد که سرانجام در نیمه دوم سال گذشته نتیجه داد و وزارت کشور با شهر شدن این منطقه موافقت کرد.

حرکت عجیب فرماندار و رییس ارشاد نور!

ساحل نشین: عصرایران ؛ جعفر محمدی - گویا بر روحیه ملوک الطوایفی برخی از مسوولان وطنی نقطه پایانی وجود ندارد و از همین روست که یک قانون واحد در نقاط مختلف کشور به گونه های مختلف و باب میل مقامات محلی و گروه های فشار اجرا می شود و در این میان ، بیچاره مردم!

نمونه اش را می توان در خصوص برگزاری کنسرت های موسیقی دید:

- در برخی شهرها ، کنسرت های موسیقی بدون هیچ مشکل خاصی و با اخذ مجوزهای لازم از سوی مسوولان ( ارشاد ، ناجا و ... ) برگزار می شود و مردم ساعت یا ساعاتی را به خوشی سپری می کنند و تجدید روحیه ای می کنند.

- در همین شهرها ، ممکن است یک روز شما با یک لباس به کنسرت بروید و کسی هم مانع تان نشود ولی فردای همان روز اگر با همان لباس دم در کنسرت باشید ، ممکن است سر از "ون" پلیس درآورید و دوباره در یک کنسرت دیگر با همان لباس ، بی هیچ مشکلی حاضر شوید.

- در برخی شهرها مسوولان مجوز کنسرت را می دهند و متولیان برنامه هم که هفت خان مراحل قانونی را طی کرده اند ، کلی هزینه برای تمرین و آماده سازی ، سالن ، تبلیغات ، ایاب و ذهاب ، بلیط فروشی و .... می کنند و درست در ساعتی که قرار است کنسرت اجرا شود ، ناگهان سر و کله یک عده جوان کاسه داغ تر از آش پیدا می شود که "الا و بلا نمی گذاریم در شهر ما کنسرت برگزار شود و ارزش ها به باد رود!"

 

هیچ کدام از مسوولان هم که خودشان به گروه برگزار کننده کنسرت مجوز داده اند ، متعرض این قانون شکنانی که آبروی اسلام و ایران و ارزش ها را می برند ، نمی شوند و نمی گویند شما چه کاره هستید که خود را فراتر از قانون می دانید و هر  کاری که خواستید می کنید؟!

نمونه اش را اخیراً در بوشهر و قبل از آن در کرمانشاه دیدیم که طی آن گروه فشار با مسدود کردن درهای سالن محل کنسرت ، مردم را به داخل راه ندادند ، کنسرتی که قرار بود سید حسام الدین سراج برگزار کند.

 

در بوشهر هم گروه فشار با تجمع مقابل محل برگزاری کنسرت ، آن را لغو کرد


- در شهری دیگر ، ممکن است مجوز بدهند و گروه فشار هم آن اطراف آفتابی نشود اما میل مسؤولان شهر این گونه باشد که بگویند باید تفکیک جنسیتی شود و آقایان این طرف سالن بنشینند و خانم ها آن طرف تر!
این ، آخرین ورژن شاهکارهای آقایان است! خبرش را که مال همین دیروز است بخوانید:

" فرماندار شهرستان «نور» لغو کنسرت احسان خواجه امیری را به‌دلیل الزام تفکیک آقایان و خانم‌ها تایید کرد.
به گزارش ایسنا، عبدالقدیر مشایخی اظهارداشت: کنسرت احسان خواجه امیری مقرر شده طبق مجوز دریافتی 8 و 9 تیرماه امسال در شهرستان نور برگزار شود.
وی ادامه داد: قرار بود این کنسرت به صورت خانوادگی برگزار شود که اداره ارشاد اسلامی شهرستان نور براساس قانون ابلاغ شده اعلام کرد باید در کنسرت زن و مرد تفکیک شوند. "

واقعاً چه باید گفت به این گونه طرز فکر؟! تا کی باید عده ای خود را صاحب اختیار مردم بدانند و به خود اجازه دهند هر تصمیمی که "دلشان بخواهد" بر این مردم تحمیل کنند؟

آیا این تصمیم توهین آشکار به مردمی نیست که می خواستند به همراه خانواده هایشان در آن کنسرت مجوز دار شرکت کنند؟ آقایان واقعاً چه فکر می کنند؟ آیا اگر یک مرد مثلاً 40 ساله به همراه زن و بچه اش به سالن کنسرت برود و ساعتی را در کنار خانواده باشد ، اتفاق ناگواری رخ می دهد؟ آن هم در یک سالن عمومی و در مقابل دیدگان ماموران و دوربین ها ؟!
بله ! ممکن است کسی تخلفی هم بکند ، کما این که در خیابان هم چنین امکانی وجود دارد و قاعدتاً با آن یک فرد احتمالی هم باید برخورد قانونی شود ولی کسی حق ندارد مردم را از حقوق قانونی خودشان محروم کند و هر روز عرصه را بر عموم تنگ تر کند.

فرماندار گفته است: قرار بود این کنسرت به صورت خانوادگی برگزار شود که اداره ارشاد اسلامی شهرستان نور براساس قانون ابلاغ شده اعلام کرد باید در کنسرت زن و مرد تفکیک شوند."

باید پرسید کدام قانون؟ چرا در تهران و بسیاری از جاهای دیگر خانواده ها در سالن های سینما ، تئاتر و کنسرت در کنار هم می نشینند و قانونی هم نقض نمی شود ولی چون فلان مسوول در شهرستان نور دلش خواسته ، باید اعضای خانواده از هم جدا شوند و بعد هم اسم این را بگذارند "قانون ابلاغ شده" !

حالا که این طور است یک باره یک "قانون ابلاغ شده" هم کشف نمایند که پارک ها و خیابان ها و پیاده رو ها هم تفکیک جنسیتی شوند!

البته این نگاه اتهام آمیز به مردم تنها در شهرستان نور اتفاق نیفتاده است. همین دیروز از شیراز خبر رسید که مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان هم مشمول تفکیک جنسیتی شده و به دوبخش صبح و عصر تقسیم شده است. گویی دانشجویانی که چهار سال در کنار هم درس خوانده اند اگر در روز پایان تحصیل شان هم در سالن دانشگاه با هم بودند ، اتفاق بدی می افتاد!

 

آقایان مسوول! این را بفهمید که مردم ، عاقل و بالغ و صاحب قدرت تشخیص هستند و نیازی نیست آنها را صغیرانی بدانید که اگر در کنار جنس مخالف قرار بگیرند عنان اختیار از کف می دهند و بدمستی می کنند ولو آن که با همسر خود ، در دو صندلی کنار هم در یک سالن کنسرت باشند!

آقایان ! این قدر دنیا را به ما نخندانید!

- و اما در برخی شهرها ، برگزاری کنسرت که اساساً گناه کبیره است و مردم و مخصوصاً جوانانی که کمترین امکانات تفریحی را دارند ، حداکثر کاری که می توانند بکنند این است که حسرت به دل بمانند!

این همه تفاوت در نحوه اجرا ، آن هم در باره موسیقی در کشور ، آیا نشانه آن نیست که قانون ، حداکثر می تواند تبصره ای بر امیال شخصی مسوولان باشد؟ و این "بحران" ، مردم شهرستان ها را بسیار بیش از پایتخت نشینان می آزارد و رنجی عمیق بر آنان تحمیل می کند.

از مسوولان کشوری انتظار می رود در این قبیل موارد ، مسوولان تحت امر خود را بازخواست کنند و مثلاً در همین مورد اخیر ، وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی از فرماندار و رییس ارشاد نور توضیح بخواهند که با چه مجوزی و بر اساس کدام قانون ، دستور به جدایی اعضای خانواده ها داده اند و اگر جواب قانع کننده ای نداشته باشند ، آنان را بی هیچ ملاحظه ای عزل کنند تا بقیه بدانند که انچه مهم است ، فقط قانون است و میل این شخص و سلیقه آن یکی دیگر!

رتبه‌بندی دانشگاه‌های ایران اعلام شد

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، احمد احمدپور از کسب رتبه سیزدهم توسط دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور خبر داد.

احمدپور گفت: در رتبه‌بندی سال گذشته که توسط رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران اعلام شد، دانشگاه تهران با امتیاز 100 رتبه اول را در رتبه‌بندی سال گذشته به دست آورده است.

وی افزود: رتبه دوم تا پنجم نیز به ترتیب به دانشگاه صنعتی شریف با امتیاز 71.19، صنعتی امیرکبیر با 61.94 امتیاز، تربیت مدرس با 52.43 و علم و صنعت ایران با 51.36 امتیاز تعلق دارد.

احمدپور ادامه داد: در فاصله رتبه‌های بعدی در مقایسه با نتایج رتبه‌بندی سال 89 جابجایی دانشگاه‌ها صورت گرفته که در این میان دانشگاه مازندران با صعود چهار پله‌ای در رتبه سیزدهم این رتبه‌بندی جای گرفت.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: معیارها و شاخص‌های مورد استفاده در این رتبه‌بندی همان شاخص‌های مصوب پایگاه استنادی ISC است که توسط خبرگان رتبه‌‌بندی و با تأیید نمایندگان آموزش عالی کشورهای اسلامی در سال 86 با نظارت و مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه شده است.

احمدپور متذکر شد: روش‌شناسی رتبه‌بندی حاوی پنج معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، امکانات و تسهیلات و فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی مؤسسات علمی است که هر کدام خود دارای شاخص‌های مختلف هستند که این نیز از ارزش و وزن مخصوص به خود استفاده می‌کند.به گزارش فارس، بر اساس نتایج رتبه‌بندی سال گذشته دانشگاه‌های شیراز، صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، شهید بهشتی، تبریز، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و دانشگاه اصفهان به ترتیب رتبه‌های ششم تا دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل اطلاعات مازندران: بیشترین اقدام سواحل فرهنگی و معنوی باشد

ساحل نشین: به گزارش فارس از ساری، مصطفی حق‌پرست بعدازظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران تشکیل شد با بیان اینکه حفظ شئونات شرعی در طرح‌های دریا باید رعایت شود، اظهار داشت: دریا در فصل تابستان خواهان زیادی دارد که باید برای پیشگیری از منکرات فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای انجام شود.

مدیرکل اطلاعات استان مازندران به فعالیت دستگاه‌های اجرایی در مباحث فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ترویج فعالیت پیشگیرانه از منکرات وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است.این مسئول با بیان اینکه در بحث پیشگیری از منکرات فعالیت‌های ما اثربخش نبود، خاطرنشان کرد: کارکرد واقعی دستگاه‌های اجرایی در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید به نتیجه برسد.

حق‌پرست با تاکید بر اینکه تعطیلی طرح دریا، رهایی یافتن از منکرات است، ابراز داشت: آیا با تعطیلی طرح دریا استفاده کننده‌های این مکان تفریحی دریا را تعطیل می‌کنند.وی ادامه داد: تلاش ما بر کارکردهایی است که بازده فرهنگی داشته باشد.مدیرکل اطلاعات استان مازندران یادآور شد: در بحث دریا بیشترین اقدامات باید فرهنگی و معنوی باشد. این مسئول بر ایجاد امنیت عمومی در طرح دریا تاکید کرد و متذکر شد: بسیاری از متدینان از وضعیت دریا ناراضی و از این موهبت الهی استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه نور: سپاه مقتدرترین نیروی دفاعی خاورمیانه است

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پاسدار در جمع خانواده‌های پاسداران شاغل و بازنشسته سپاه پاسداران این شهرستان بیان داشت: یکی از امتیازات سپاه قابلیت انطباق با نیازهای انقلاب اسلامی است و آنچه به پاسداران فضیلت داده وجود بصیرت است.

امام جمعه شهرستان نور افزود: بصیرتی که حضرت عباس (ع) در دفاع از ولایت داشتند الگوی پاسداران است، زمانی که دشمن برای تضعیف اراده و دست بر داشتن از حق و یاری نکردن امام حق در شب عاشورا با دادن امان نامه آن حضرت را وسوسه کردند تا انگیزه دفاع از ولایت در ایشان کاهش یابد، بصیرت حضرت عباس نه محکمی به دشمن گفت و در این راه شهید شد

* سپاه مقتدرترین نیروی دفاعی خاورمیانه

وی ادامه داد: سپاه از برکات خداوند به انقلاب است، سپاه یک نیروی صرف امنیتی و نظامی نیست، هرچند از مقتدرترین نیروهای دفاعی در خاورمیانه است.باقرزاده از امتیازات سپاه را قابلیت انطباق با نیازهای انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: در هر زمان و به هر شکل انقلاب و نظام دچار خطر شد و نیاز به نیروی پا رکاب داشت، سپاه آماده بود و حضور پیدا کرد. امام جمعه شهرستان نور ادامه داد: سپاه در جبهه فرهنگی، دفاع، سازندگی، اقتصادی و تربیتی در اوج قدرت و توان است و به تعبیر رهبری که اشاره داشتند «انقلاب اسلامی یک موجود پیشرونده و پیش برنده است، هم خودش پیش می‌رود و هم دیگران را پیش می‌برد» پاسداری از انقلاب در واقع پاسداری از پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب است.

وی یادآور شد: سپاه با زمان‌شناسی، دوست‌شناسی، دشمن‌شناسی و بصیرت از حقیقت انقلاب پاسداری می‌کند و این همان چیزی است که دشمن را امروز به زانو در می‌آورد .باقرزاده با اشاره به اینکه دشمن از مهد کودک‌ها برنامه‌ریزی دارند تا در دانشگاه میوه بچیند، اذعان داشت: تعمیق بصیرت و تحکیم پایه‌های اعتقادی وظیفه دیگر امروز سپاه و خانواده‌های پاسداران است و اگر امروز کوتاهی کنیم خدای ناکرده در دهه آینده اسباب ندامت خود را فراهم می‌کنیم. امام جمعه شهرستان نور خطاب به خانواده پاسداران ابراز داشت: خانواده و همسران پاسداران باید با تربیت فرزندان جای خالی و فیزیکی پاسداران قدیمی را پر کنند و در حوزه خانواده مراقبت کنند و کوتاهی نکنند.

مسئولان امر به معروف در اجرای طرح حجاب ورود پیدا کنند

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمدرضا محمد حسینی بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از مصوبات مهم شورای فرهنگ عمومی کشور و از مقوله‌ها و نمادهای فرهنگی و ارزشی دین ما محسوب می‌شود، بیان داشت: با فرهنگ‌سازی و آموزش درست در این رابطه می‌توان به اهداف مورد نظر در مقابله با تهاجم بیگانه موفق بود.

وی با تاکید بر انجام آموزش‌های لازم در سطح خانواده‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و حتی ادارات و نهادهای مختلف اظهار داشت: اجرای این برنامه نیازمند مشارکت همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی است.محمدحسینی با اشاره به اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در طرح‌های دریا ادامه داد: با توجه به حجم مسافران و گردشگران در سواحل منطقه، باید مسئولان ذیربط در بخش امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و راهکارهای ارایه شده در این طرح باید جدی گرفته و کاملا اجرایی شود.معاون فرماندار چالوس تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم کارگروهی در این رابطه تشکیل و در کنار آن نمایشگاه عفاف و حجاب را با همکاری دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های دریا دایر و محصولات فرهنگی و دینی مربوط به حجاب را در معرض دید عموم قرار دهیم.

محمدحسینی با بیان اینکه باید الگویی برای حجاب تعریف کنیم، اظهار داشت: صدا و سیما و همچنین مطبوعات می‌توانند همانند دیگر بخش‌ها در راستای توسعه و تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس نیز با انتقاد از عدم برخورد با برخی هنجارشکنی‌ها در بحث حجاب در معابر عمومی و همچنین کارکنان برخی فروشگاه‌ها گفت: برخی فروشگاه‌ها موازین شرعی را کاملا رعایت می‌کنند که پیشنهاد می‌شود برای تشویق این افراد و همچنین ترغیب دیگران آنها را با تخفیف مالیاتی و یا حتی جوایز نقدی مورد تجلیل قرار دهیم.

محمد شریفی همچنین با انتقاد از نوع پوشش دانشجویان و عدم توجه به مرام نامه دانشگاه‌ها تصریح کرد: با تعریف لباس فرم برای دانشجویان به‌عنوان یک پیشنهاد برای خروج از این مساله می‌توان جلوی بدحجابی‌های برخی دانشجویان را گرفت.رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های چالوس و نوشهر نیز با بیان اینکه درد جامعه ما به بی‌تفاوتی پدران و مادران در خانواده برمی‌گردد، گفت: در روایات آمده اگر امر به معروف و نهی از منکر از بین برود باید منتظر بلا باشید، بنابراین باید در اجرا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدیت بیشتری داشته باشیم تا مبادا ارزش‌های ما زیر سئوال برود.

حجت الاسلام شعبان رضایی افزود: مطمئنا اگر همراهی دستگاه‌های اجرایی نباشد نمی‌توان نتیجه‌ای گرفت.وی بیان داشت: در همین رابطه برخورد منطقی و ارایه راهکارهای کارشناسی شده می ‌تواند در برون رفت از این معضل کمک شایانی به متولیان امر داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس نیز با تاکید بر مطالعه منشور عفاف و حجاب گفت: در این منشور بر همکاری 27 ارگان در بحث حجاب تاکید شده در حالیکه این قانون به نحو احسن توسط دستگاه‌های مرتبط اجرا نمی‌شود.حجت‌الاسلام علی اسفندیاری افزود: ادارات اولین اجراکننده عفاف و حجاب هستند اما عمدتا پی کار نیستند که جای تامل دارد.

وی ادامه داد: یکسری افراد بی‌حجاب و ناآگاهند و یکسری آگاه هستند و عمدی به این امر می‌پردازند که باید برای افراد ناآگاه در کنار تذکر کار فرهنگی صورت داد تا بتوان راه درست را برای اینگونه افراد تعریف کرد.اسفندیاری با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشند، گفت: وقتی حجاب چادر تنها در حد فاصل درب و ساختمان دانشگاه اجرا و ارزش چادر زیر پا گذاشته می‌شود باید با تفکر بیشتر و ارایه راهکار که تعریف لباس فرم یکی از این راه‌هاست به مقابله با بدحجابی پرداخت.

عضو شورای شهر چالوس نیز با تاکید بر اینکه رعایت حجاب تنها شامل بانوان نیست، گفت: به همان نسبت باید با مردان بدحجاب نیز برخورد صورت گیرد چرا که عمدتا حجاب را مختص بانوان می‌دانند و از ناهنجاری‌های مربوطه توسط آقایان غافل می‌مانند.ویدا صیادی‌نژاد با بیان اینکه نباید بعد از 33 سال پس از انقلاب دنبال الگو بگردیم، گفت: بستر همه هنجارشکنی‌ها به‌ویژه بدحجابی خانواده است، تاثیر انسان بر محیط و محیط بر انسان متقابل و یکسان است که باید برنامه‌ریزی درستی در این رابطه صورت گیرد. وی با تاکید بر اینکه 75 درصد یادگیری انسان‌ها از طریق چشم و دیدن صورت می‌گیرد، گفت: یکی از راهکارهای مقابله با بدحجابی ایجاد فرهنگسرا و نمایشگاه‌های دائمی عفاف و حجاب است که باید جدی گرفته شود.

نخستین شهردار شهر تازه تاسیس ارطه قائمشهر معرفی شد

 

آیت الله معلمی ، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ،با تمجید از تجربه و تعهد محمد حسین عمویی ،  افزود: میمنت و مبارکی خوبی دارد که هم بخشدار شما فرزند شهید است و هم شهردار شما ، فرزند شهید و یادگار سردارشهید است ، جوان، دارای انرژِی،تجربه ، نشاط کار ، فقط می ماند همت و همیاری عموم اهالی عزیز ارطه.

ساحل نشین: نخستین شهردار شهر تازه تاسیس ' ارطه ' از توابع شهرستان قائمشهر روز شنبه با برگزاری آیینی با حضور آیت الله معلمی،نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، پیرفلک ، فرماندار قائمشهر، حسینی ، مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران و جمعی از مسئولین استانی و شهری معرفی شد.   

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس شورای اسلامی شهر ارطه در این آیین گفت : پیگیری ها برای شهر شدن منطقه ارطه که شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است ، از سال 1384 آغاز شده بود که سرانجام در نیمه دوم سال گذشته نتیجه داد و وزارت کشور با شهر شدن این منطقه موافقت کرد.

' برارجان فوقی' افزود : با انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر ارطه ، انتخاب شهردار در اولویت کاری این مجموعه قرار گرفت و شورا با بررسی گزینه های متعدد ' مهندس محمدحسین عمویی' را برای این سمت در نظر گرفت.  وی ادامه داد : شهر ارطه از عقب ماندگی های بسیاری رنج می برد که همکاری بیشتر مسوولان در حمایت از این منطقه برای رفع محرومیت ها را می طلبد. فوقی گفت : با همکاری دولت و همت مردم منطقه تحولی عمیق در شهر ارطه به وجود خواهد آمد.

آیت الله  علی معلمی ، امام جمعه قائمشهر و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز در جلسه افزود : مسوولیتی که به افراد واگذار می شود امانت و فرصتی است که در آن باید به دنبال خدمت به مردم باشید. وی انجام خوب کارها را در گرو همکاری جمعی دانست و گفت : تفرقه و پراکندگی نتیجه ای جزء آسیب و ضرر به مردم به همراه نخواهد داشت. 

آیت الله معلمی با تمجید از تجربه و تعهد محمد حسین عموئی ، اولین شهردار ارطه افزود: میمنت و مبارکی خوبی دارد که هم بخشدار شما فرزند شهید است و هم شهردار شما ، فرزند شهید و یادگار سردارشهید است ، جوان، دارای انرژِی،تجربه ، نشاط کار ، فقط می ماند همت و همیاری عموم اهالی اراطه.

امام جمعه قائمشهر از شهر شدن ارطه به عنوان گام نخست و سرآغازی برای توسعه و آبادانی منطقه یاد کرد و افزود : همراهی و همسویی می تواند در تسریع این امر تاثیرگذار باشد.

فرماندار قائمشهر نیز در این مراسم گفت : شهر ارطه شامل روستاهای قادیکلا ، بوخیل ، ابوخیل ، قاسم خیل ، جوجاده و کفشگرکلا است و دارای دو هزار و 393 خانوار با 9 هزار و 500 نفر جمعیت است .

' علی پیرفلک ' افزود : این شهر دارای کتابخانه عمومی ، مدارس دوره های مختلف تحصیلی ، 570 هکتار زمین کشاورزی دیم ، 905 هکتار زمین کشاورزی آبی ، یکهزار و 665 طرح هادی اجراء شده ، 12 اب بندان ، 645 هکتار سطح زیر کشت برنج و 90هکتار سطح زیر کشت صیفی جات است . وی با اشاره به اینکه شهر ارطه از ظرفیت خوبی برای کشاورزی برخوردار است ، ادامه داد : شهر شدن این منطقه به معنا متوقف شدن تولید ، کشاورزی و اقتصاد و شهرگرایی و مصرف گرایی نیست.

فرماندار قائمشهر گفت : شهر شدن منطقه راهی برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم است تا مردم متحمل تردد به شهرها برای دریافت خدمات نباشند. وی همچنین از مردم ارطه خواست تا با فکری واحد و با پرهیز از تفکرات محلی نسبت به ارتقاء و پیشرفت شهر خود تلاش کنند.  ' سید علی اصغرحسینی ' نیز افزود : با توجه به اندک بودن اعتبارات و امکاناتی که به دستگاه های اجرایی برای انجام طرح ها اختصاص می یابد ، کندی و تاخیر در روند اجراء طرح ها را شاهد هستیم.

وی ادامه داد : مسوولان با اطلاع رسانی به مردم در کمبود اعتبارات و امکانات آنان را توجیه کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران همچنین تاکید کرد : با اعتبارات و امکانات محدود نیز می توان اقدامات خوبی را انجام داد که موجب رضایتمندی مردم شود. وی بی توجهی و کم توجهی در انجام کارهای سهل را دلیل نارضایتی مردم دانست و عنوان کرد : وقوع این مساله در شان نظام اسلامی و منطبق با منزلت تکریم ارباب رجوع نیست.  

وی افزود : باید از فرصت خدمت کردن به مردم حداکثر استفاده را برد زیرا این فرصت ها دیر به دست می آید و زود از دست می رود. او ادامه داد : مسوولان نباید به گفتن این جمله که اقدام و کار با فلان بخشنامه و دستورالعمل اداری سنخیت ندارد ، اکتفاء کنند بلکه باید تا حداکثر توان در راستای خدمت گزاری تلاش کنند.

اولین شهردار ارطه نیز در این مراسم گفت : رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع در اولویت کاری این شهرداری قرار دارد. مهندس محمد حسین عمویی افزود : ارطه به لحاظ دارا بودن موقعیت مکانی و جغرافیایی خوب با اجرای طرح های مهم عمرانی و خدماتی می تواند به پیشرفت لازم برسد.

شهرستان 320 هزار نفری قائمشهر دارای سه شهر قائمشهر ، کیاکلا وارطه است. بخش مرکزی این شهرستان با 117 روستا و یکصد هزار نفر و بخش کیاکلا با 27 روستا با 30 هزار نفر جمعیت است. شهر جدید ارطه نیز 9 هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

تصویر/خوش و بش مشاور ستاد کل نیروهای مسلح کشور با فرماندارچالوس

ساحل نشین: یادواره شهدای اطلاعات و عملیات لشگر ویژه 25 کربلا در هشت سال دفاع مقدس در نمک آبرود شهرستان چالوس برگزار شد. تصویر زیر مربوط به خوش و بش سردار مرتضی قربانی ، فرمانده لشگر 25 کربلای مازندران در دوران جنگ و مشاور ستاد کل نیروهای مسلح کشور و سیدقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس است که باهم رفاقت دیرینه و سالیان سال دارند. 

فرماندارچالوس، بازهم فرماندار نمونه مازندران شد

ساحل نشین: طی مراسمی با حضور حجه الاسلام محسنی اژه ای ، دادستان کل کشور از سید قدیر رضایی  فرماندار چالوس ، بعنوان فرماندار نمونه استان در امر مبارزه با مواد مخدر قدردانی شد.

در این مراسم که در استانداری برگزار شد همچنین از رئیس اداره اطلاعات چالوس،نوشهر نیز قدردانی شد.  

خاطرنشان میکند، میرقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس ، از مدیران با سابقه و قدیمی مازندران است که بارها در مسئولیت های گوناگون و مسئولیت فعلی به عنوان مدیر نمونه مازندران و کشور معرفی شد .

شهردارساری: روان‌سازی ترافیک ساری در اولویت است

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی حجازی پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین مجمع فوق‌العاده اتحادیه پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کشور در سالن اجتماعات هتل نوید ساری اظهار داشت: انسان از بدو خلقت به دنبال این بوده که زندگی را توسعه داده و از این توسعه به تعالی برسد. وی با بیان اینکه از مراتب توسعه اجتماعی، ایجاد راه‌های مواصلاتی است که امروز تبدیل به معضلی به نام ترافیک شده است، تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا با این مقوله دست به گریبان هستند.

شهردار مرکز استان با اشاره به اینکه در برگزاری این نشست‌ها به دنبال راهکاری برای تبادل تجربیات و رفع مشکلات و کمک به شهروندان هستیم، یادآور شد: شورای سوم در بدو شروع به کار، بیشترین طرح‌ها و کارها و اقدامات عمرانی و شهرسازی را مصروف به رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر کرده و مصوباتی که به شهرداری ابلاغ کرده برای رفع معضل ترافیک است.

این مسئول ادامه داد: با ایجاد روگذر و زیرگذر، تا حد قابل قبول برای رفع ترافیک و ایجاد رفاه برای شهروندان آماده کرده است.

وی توسعه هر کشور را مستلزم توسعه راه‌های مواصلاتی دانست و افزود: معضلات هر روز بیشتر و سنگین‌تر از  بیشتر از گذشته می‌شود و با ترافیک بیشتری به ویژه در محیط شهری مواجه هستیم.

*قوانین ترافیکی اصلاح شوند

عضو شورای شهر ساری نیز با اشاره به  اصلاح قوانین ترافیکی گفت: بودجه فرهنگ سازی ترافیک، کافی نبوده است در حالیکه بزرگ‌ترین مشکل کشور، مشکل فرهنگی است.

سید محمد آقا‌میری تصریح کرد: ترافیکی مانند مثلثی است که پلیس، مهندسی ترافیک و آموزش و فرهنگ سه ضلع آن هستند.وی با اشاره به اینکه برای هر مشکل باید عوامل بروز آن مشکل را به درستی شناخت، متذکر شد: ترافیک، موضوعی کم‌اهمیت نیست. نماینده شورای شهر ساری در سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری خاطرنشان کرد: سالانه هزاران میلیارد اتلاف وقت و هزاران میلیارد هزینه آلودگی ناشی از ترافیک می‌شود.وی ادامه داد: امروز، حمل و نقل جزء لاینفک فعالیت‌های اجتماعی است.

آقامیری با بیان اینکه با وجود همه تدابیر لازم، جوامعی توانستند بر ترافیک فائق شوند که کار فرهنگی انجام دادند، تصریح کرد: به جای تعریض خیابان، باید فکرها را تعریض کرد.این مسئول با اشاره به اینکه برای رفع معضل ترافیک، طرح جامع ترافیک متناسب برای هر شهر و منطقه بدون تقلید  از طرح و برنامه سایر شهرها، باید صورت گیرد، بیان داشت: توسعه فرهنگی ترافیک، همزمان با توسعه معابر باید انجام شود.

وی با بیان اینکه ترافیک به یک بیماری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این بیماری با مسکن‌های موقتی درمان نشده و احتیاج به جراحی بزرگ دارد.آقامیری با اشاره به اینکه افرادی که با خودروهای تک سرنشین، رانندگی می‌کنند، بیمار نیستند، تصریح کرد: باید شرایط استفاده از حمل و نقل عمومی را بهبود بخشیم و اگر بتوانیم زمینه را آماده کنیم، رانندگی با خودروهای تک سرنشین هم کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اصلاح قوانین ترافیکی یادآور شد: بودجه فرهنگ‌سازی ترافیک، کافی نبوده است.این مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی ترافیک را باید از پلیس شروع کنیم، گفت: پایانه‌های حمل و نقل باید به شکل مراکز فرهنگی دیده شوند.آقامیری با اشاره به اینکه توسعه سامانه اینترنتی سازمان‌های حمل و نقل شهرداری مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: دولت به مواد 161 تا 165 توسعه برنامه پنجم توجه کافی کند.وی خواستار انتقال سایت اداری به خارج از شهر برای رفع معضل ترافیک شد و افزود: مصوبه هیئت دولت در این زمینه هنوز بر روی زمین مانده است.

فرماندارساری: بی‌اهمیت بودن به سیاست نوعی شبیخون دشمن است

ساحل نشین: به گزارش فارس از ساری، سید عباس حسینی‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری مرکز مازندران با بیان اینکه فرامین ائمه اطهار باید مورد مطالعه مدیران ادارات قرار گیرد، اظهار داشت: توصیه‌های اخلاقی قرآن و پیامبران مدیران را از غفلت خارج می‌کند.

وی جایگاه شهدا و ایثارگران را محترم دانست و متذکر شد: نباید اجازه دهیم شان خانواده و فرزندان شهدا در دستگاه‌های اجرایی کوچک شمرده شود.

حسینی‌نژاد با اشاره به فرارسیدن ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) که روز جانباز معرفی شده است، گفت: ادارات دولتی در حد توان مراسم روز جانباز را در دستگاه‌های اجرایی برگزار کنند. این مسئول در جمع‌بندی گزارش ادارات شهرستانی در بخشی از سخنان‌اش به صید بی‌رویه آبزیان در رودخانه و دریای مازندران اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سوی برخی سودجویان شاهد صید ناجوانمردانه ماهیان در معرض انقراض هستیم که این کار غیراخلاقی آسیب جدی به منابع و محیط زیست وارد می‌کند.وی ادامه داد: برای جلوگیری از صید بی‌رویه آبزیان و ماهیان گونه‌های در حال انقراض نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی هستیم.

فرماندار ساری اجرای طرح هجرت از سوی بسیج سازندگی استان را فعالیت فرهنگی و مهارتی مطلوب و سازنده دانست و خاطرنشان کرد:  سال گذشته دو هزار و 300 نفر از دانش‌آموزان ساروی در طرح هجرت شرکت داشتند که این آمار امسال در سطح استان به 230 هزار نفر رسیده است. فرماندارشهرستان ساری اضافه کرد: ضرورت دارد برای حمایت از تولیدات داخلی، دانش‌آموزان علاوه بر دانش‌افزایی کسب مهارت کنند تا بعد از دوران فارغ التحصیلی نیازمند پشت میزنشینی نشوند. حسینی‌نژاد در بحث خروج اتباع خارجی از مازندران گفت: مازندران از مناطق ممنوعه حضور اتباع خارجی محسوب شده است و تمام تبعه افغانی از 10 تیرماه سال جاری باید سازماندهی شده و از استان خارج شوند. 

فرماندارساری بکارگیری تبعه افغانی را برای نیروی کار تخلف اعلام کرد و اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی باید دقت داشته باشند تا پیمانکاران پروژه‌های عمرانی از وجود تبعه افغانی استفاده نکنند.

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران به شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرد و یادآور شد: گستره ناتو فرهنگی دشمن در کشورهای شیعه‌نشین وسعت یافته و به طرق مختلف مغزهای جوانان را نشانه رفته است.وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر را باید از خود و خانواده‌های نزدیک شروع کنیم، تصریح کرد: مدیران ادارات در گام نخست خودشان باید عاملان امر به معروف و نهی از منکر باشند.

فرماندار شهرستان ساری با بیان اینک سیاست ما عین دیانت ما است، گفت: هیچ مدیری نباید بگوید در اجرای کار فعالیت سیاسی نداریم، بی‌اهمیت بودن به سیاست نوعی شبیخون دشمن است. وی به بحث غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اشاره کرد و بیان داشت: اعتبار مناسبی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به همه دستگاه‌های اجرایی تخصیص یافت که باید در ایام تعطیلات تابستان برای فرزندان کارکنان ادارات متبوع هزینه شود.

فرماندارساری با اشاره به اینکه دشمن با صنعتی کردن مواد مخدر دسترسی به این مواد افیونی را راحت کرده است، ابراز داشت: نباید فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنیم بلکه باید برای اوقات فراغت فرزندان و جوانان جامعه برنامه‌ریزی شود.فرماندارشهرستان ساری به استفاده مناسب از فرصت‌های دریا و سواحل مازندران اشاره کرد و یادآور شد: دریا فرصت است نه تهدید، 40 درصد از مسافران مرکز مازندران از پلاژ شهرداری ساری استفاده می کنند که نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی متولی در بحث گردشگری و استفاده مناسب از سرمایه‌ای مانند دریا همت کنند.

فرماندار ساری بر تعامل بین ادارات شهرستانی تاکید کرد و متذکر شد: همه خدمتگزاران نظام هستیم نباید اجازه دهیم خللی در روند اجرای خدمات دستگاه‌ای رخ دهد.وی به بارندگی اخیر و آبگرفتگی وسیع در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی در خدمات‌رسانی اقدامی به موقع و شبانه‌روزی دارد ضروری است تا مدیریت بحران قبل از حادثه به فکر رفع بحران باشد.

فرماندارمرکزاستان مازندران با تاکید براینکه روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان ساری باید با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: پیمانکاران بی‌توجه در اجرای پروژه‌های عمرانی باید مورد نظارت مدیران قرار گیرند، نباید بگذاریم اعتبارات برگشت کند. وی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی سه سفر رئیس جمهور در مرکز مازندران 65 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی نژاد بحث پروژه زباله سوز در شهرستان ساری را از برنامه‌های برجسته در دست اجرا دانست و گفت: بیمارستان ماهفروجک شهرستان ساری از پروژه‌های مورد توجه ما در مرکز مازندران است که با پیشرفت فیزیکی 45 تا 50 درصدی مواجه است. نماینده عالی دولت در مرکز استان مازندران تسریع در اجرای پروژه‌های دولتی را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: پروژه‌ای ازشش ماه قبل آماده بهره‌برداری است ولی در افتتاح آن تعلل ایجاد می‌شود. وی با بیان اینکه هنوز زمینه مساعد نیست تا نام اداره‌ای که در بهره‌برداری از پروژه‌ای کوتاهی می‌کند را ذکر کنم، ادامه داد: نباید هزینه‌های دولتی را معطل بگذاریم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه بحث محصولات کشاورزی و کشت گندم مورد توجه مدیران متبوع قرار گیرد، بیان داشت: توقع داریم برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در مرکز مازندران موانع اداری کنار رود. فرماندارساری در پایان خدمات اصناف در سطح شهرستان ساری را چشمگیر دانست و گفت: بازار شهرستان ساری جوان شده است نیاز از پیشکسوتان عرصه بازار دست جوانان را در صنوف مختلف بگیرند و هدایتگرشان باشند.