ساحل نشین: عزت الله یوسفیان ملا امروز در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در آمل با تایید این خبر اظهار داشت: برای چهار بانده کردن محور مواصلاتی هراز تفاهمنامهای با قرارگاه خاتم الانبیاء تنظیم شد که بر اساس این تفاهمنامه مسئولیت آن به این قرارگاه سازندگی سپرده شد.
وی ادامه داد: زمانی که مهندسان قرارگاه خاتم الانبیاء وضعیت و شرایط موجود در جاده هراز را مشاهده کردند با نشستی که اخیرا با آنها داشتیم، تصمیمگیری شد تا با تنظیم تفاهمنامهای دیگر این مسیر تبدیل به آزاد راه شود.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت این مسئله تصریح کرد: مردم و مسافران شمال کشور بهتر میتوانند به مسافرت بپردازند و راحتتر از مسیر عبور کنند در حالی که امنیت جاده نیز بیش از پیش افزایش مییابد.
یوسفیانملا اضافه کرد: این در حالی است که مطالعه راه آهن، ریل و قطار سریعالسیر از تهران به آمل را در بودجه امسال مجلس داریم و امیدواریم در بخش راه نیز اقدامات اساسی در این شهرستان صورت گیرد.
وی با اشاره به مدت تحویل و بهرهبرداری از آزادراه هراز تصریح کرد: همان مدتی که برای چهار بانده شدن جاده هراز قرار است، انجام شود همان مدت برای آزادراه است و به آن زمانی اضافه نمیشود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام جزییات این موضوع بیان کرد: در این مسیری که هماکنون بحث آن مطرح است حدود 60 کیلومتر مشکل برای تبدیل به آزادراه وجود دارد که البته 60 کیلومتر برای راه و ترابری عددی نیست و همچنین امیدواریم همان سال 1391 که سال پایان کار جاده هراز اعلام شده، کار این بخش نیز به اتمام برسد.
یوسفیان ملا در پایان خاطرنشان کرد: مدت اجرای آزاد راه همان مدت زمان پروژه چهاربانده است و حداکثر مدت آن 16 ماه به طول میانجامد.