پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

فرمانداری که ، معاون وزیر برای معارفه او آمد!

واکاوی جلسه ی تاریخی معارفه ی شیخ الشیوخ فرمانداران کشور در چالوس ؛
فرمانداری که ،معاون پارلمانی وزیر کشور برای معارفه او آمد...

http://axgig.com/images/01908807573559130435.jpg

  • وزیرکشور یا معاونان او، تنها برای معارفه استاندار یا معاونان استاندار به استان ها می آیند... 
  • سابقه ندارد در جلسه معارفه هیچ فرمانداری ، معاون وزیر حضور داشته باشد...

ساحل نشین: در اقدامی عجیب و شگفت آور و در مقیاس و تفاوت بسیار آشکار  ، مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار قدرتمند شهرستان های مختلف استان مازندران و مدیر نمومه کشور و فرماندار شهرستان چالوس ، جای خود را به محمدناصر زندی (معاون فرماندارنوشهر) داد!
استانداری مازندران در حالی به این حرکت دست زده است که محمدناصر زندی به هیج عنوان در قد و قامت حاج میرقدیررضایی نبوده و نیست . زندی در دولت خاتمی معاون فرماندار نور بوده است و در 8 سال دولت احمدی نژاد در خارج از گود مسئولیت و کارمند عادی فرمانداری نوشهر بود . محمدناصر زندی با ظهور دولت اعتدال و تدبیر (شما بخوانید دولت افراط و تفریط!) با لابی زدن با بعضی از یاران سابق خود، بر صندلی  معاونت فرمانداری نوشهر تکیه می زند و به فاصله چند هفته ، گزینه ی استانداری برای فرمانداری چالوس می شود. مردم منطقه ، خصوصا نوشهر و چالوس ، این انتصاب و جایگزینی را به هیچ عنوان در حد شهرستان چالوس نمی دانند و به رفتن حاج میرقدیررضایی واکنش نشان دادند.
حاج میرقدیررضایی ، قریب به 10 سال فرماندار نوشهر ، چالوس وکلاردشت بوده است و سابقه معاونت استانداری مازندران و فرماندار ویژه تنکابن ،معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان ، مدیرکل سیاسی و انتظامی ، مدیرکل امنیتی و انتظامی ، مدیرکل حراست استانداری و رییس دبیرخانه شورای تامین مازندران ، دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استان مازندران و ... را در کارنامه دارد . وی سالیان متمادی از سوی رییس جمهور ، معاونین رییس جمهور، وزرای کشور در دولت های سازندگی، اصلاحات و احمدی نژاد و ... مورد تقدیر قرار گرفته است.
تفاوت آشکار اسفند 88 و اسفند 92 در اقتدار و عظمت حاج میرقدیر بود!
مع الوصف ، آنچه که در جلسه تودیع حاج میر قدیر رضایی و معارفه محمد ناصر زندی در  اسفند 92 بسیار محسوس بود ، تفاوت این جلسه با جلسه ی معارفه حاج میرقدیر در فرمانداری چالوس و تودیع شمسعلی قبادپور در اسفند 88 بود.
جلسه معارفه سیدقدیررضایی ، مدیر باسابقه و نمونه مازندران ، با حضور معاون پارلمانی وزیرکشور،استاندار مازندران، 3 معاون سیاسی امنیتی، امور عمرانی و برنامه ریزی استاندار ، قریب به 30 مدیرکل استانداری و ادارات کل استانی ،دکتر انوشیروان محسنی بندپی نماینده محبوب مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه چالوس و کلاردشت و جمع پرشور در سالن جلسه و حتی راهروهای فرمانداری ، تشکیل شده بود.
یقیناً حضور معاون وزیر کشور ،استاندار و 3 معاونش و قریب به 30 مدیرکل در جلسه معارفه ی یک فرماندار ، نشان از وزنه ی سنگین شخصیتی،علمی و اجرایی آن فرماندار دارد، چراکه وزیرکشور یا معاونان او، تنها برای معارفه استاندار یا معاونان استاندار به استان ها می آیند و سابقه ندارد در جلسه معارفه هیچ فرمانداری ، معاون وزیر حضور داشته باشد.اما در جلسه معارفه مدیر قدرتمند و باسابقه مازندران ، حاج میرقدیررضایی ، دکتر محمدی فر، معاون پارلمانی وزیر کشور ، شخصاً حضور می یابد!
الا ایحال ، همگان واقفند که استانداری مازندران و وزارت کشور در آن زمان ، خوب می دانستند که چه مهره ی مدیریتی و قدرتمندی را  برای فرمانداری چالوس معرفی می کنند ، کسی که سیدعلی اکبر طاهایی (استانداروقت مازندران) در وصف او گفته بود :"اگر آقای رضایی به جای من استاندار مازندران بود، از من استان را اداره می کرد.".
درواقع بهتر است بگوییم که شان و مرتبه ی حاج میرقدیررضایی ، اقتدار و ابهت مدیریتی اش ، اجازه نمیداد جز در چنین جمعی معارفه شود.
اما در جلسه معارفه فرماندارجدید(محمدناصر زندی)، که بعد از 8سال کنج عزلت نشینی و آنهم تنها با سابقه بسیار کوتاه در مسئولیت معاون فرمانداری نور و بخشداری در زمان دولت محمدخاتمی،در کمال تعجب به عنوان فرماندار یک شهرستان برگزیده شود و تنها با حضور یک معاون سیاسی بازنشسته و مدیرکل سیاسی اش!  معارفه شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد