پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

فرماندار چالوس: شهرستان چالوس استحقاق فرمانداری ویژه را دارد

 بازهم دفاع منطقی و دلسوزانه مهندس سیدقدیررضایی،  

فرماندار توانمند و  قدرتمند شهرستان چالوس از غرب استان مازندران ؛   

چالوس به لحاظ موقعیت های حساس و   

کسب رتبه اول گردشگری در کشور   به مدت  چهار سال متوالی استحقاق فرمانداری ویژه را دارد

ساحل نشین: میرقدیررضایی ، فرماندار شهرستان بزرگ چالوس گفت: فرمانداری شهرستان چالوس استحقاق تبدیل به فرمانداری ویژه را دارد.
مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار توانمند شهرستان چالوس که در دفاع از مردم غرب استان و  جدیت در پیگیری و نظارت طرح ها و برنامه ها ، شهره خاص و عام است، اینبار نیز در گفتگو با مهر، با اشاره به پروژه های مصوب سه دوره سفر هیات دولت به چالوس گفت: بیش از 93 درصد از مصوبات دو سفر رییس جمهور در چالوس عملیاتی شده است. در مجموع دو سفر دولت به استان مازندران 46 مصوبه برای شهرستان چالوس داشته ایم که برای بهره برداری از این مصوبات مبلغ 18 میلیارد و نهصد و نود و دو میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده که این میزان جدای از اعتباراتی است که برای طرح های ملی سد سیاه بیشه و آزاد راه که در حوزه شهرستان چالوس قرار دارد در نظر گرفته شده است.
فرماندار نمونه مازندران بیان داشت: 213 میلیارد تومان جهت قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال و بالغ بر هزار میلیارد تومان جهت احداث سد سیاه بیشه بعنوان طرح های ملی در حوزه شهرستان چالوس هزینه شده است. میر قدیر رضایی گفت: افتتاح قطعه 4 آزاد راه تهران- شمال و آبگیری سد سیاه بیشه از پروژه های بزرگ ملی مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه چالوس بوده است.
مهندس رضایی با اشاره به عملیاتی شدن 43 مصوبه دولت در شهرستان گفت: از مجموعه 46 مصوبه 43 مصوبه عملیاتی شده که این میزان 47 درصد مصوبات را شامل می شود از این تعداد 29 مصوبه به صورت 100درصد اجرایی شده است . 6 پروژه بین 70 تا 90 درصد 8 پروژه بین 5 تا 25 درصد پیشرفت داشته و تنها سه پروژه عملیاتی نشده است که در دست پیگیری است. وی افزود: مهم ترین پروژه ای که تاکنون عملیاتی نشده است احداث زیر ساخت های چالوس به عنوان قطعه 25 آزادراه تهران – شمال است.
فرماندار برتر کشور با اشاره به پروژه های مصوب سفر اول و دوم ریاست جمهوری به شهرستان چالوس تصریح کرد : پروژه های مصوب سفر اول و دوم 46پروژه بوده که کل اعتبارات مصوبه پروژه های سفر اول و دوم به غیر از اعتبار فروش اوراق مشارکت فایناس به مبلغ هجده میلیارد و نهصد و نود و دو میلیون تومان است.
فرماندار چالوس افزود: پروژه های مصوب سفر سوم 60 پروژه بود که از این تعداد 26 پروژه عملیاتی شده که می توان به مطالعه و احداث یک سد در حوزه شهرستان ، احداث یک استخر شنا، چهار خطه کردن محور مرزن آباد به کلاردشت و کلاردشت به عباس آباد و استقلال اداره راه و ترابری شهرستان اشاره کرد .

رضایی، احداث بیمارستان 160 تختخوابی چالوس را یکی از پروژه های بزرگ و قابل توجه برشمرد که به طور صددرصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با تجهیز دستگا های پزشکی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به دیگر پروژه های سفر اول ریاست جمهوری به چالوس گفت: پروژه اورژانس بین راهی، احداث 14 واحد مسکونی پزشکان، احداث سالن ورزشی بانوان و آقایان، مرکز فنی و حرفه ای کلاردشت، احداث مجتمع دامپروری و مجتمع گل و گیاه، تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی، احداث کارخانه کمپوست، مطالعه آزادراه شرق به غرب، پیش بینی اعتبار تکمیل آزاد راه شمال، مطالعه اجرای طرح های گردشگری در حاشیه آزاد راه، تهیه طرح و توسعه حمل و نقل و احداث 16 واحد مسکونی برای افراد بی بضاعت هم از مصوبات مهم و اساسی بود که با اعتبارات تخصیص داده شده صددرصد پیشرفت فیزیکی داشتند.
فرماندارشهرستان چالوس افزود: انتقال آب رودخانه چالوس به شرق استان که در حوزه شهرستان است، گشایش اعتبار ارزشی در سیاه بیشه، به ثبت رسیدن مناطق گردشگری، مرمت مساجد شهرستان،کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تکمیل مصلی شهرستان، اختصاص اعتبار حوزه علمیه و اختصاص اعتبار فعالیت های فرهنگی از دیگر پروژه های سفر اول ریاست جمهوری بود که به صورت صددرصد، اجرایی شده است.
مهندس قدیررضایی با قدردانی از همکاری و تعامل مدیران دستگاههای اجرایی در راه اجرایی کردن مصوبات سفر اول و صبر و بردباری مردم فهیم منطقه گفت: برای اجرایی شدن مصوبات دولت علاوه بر اختصاص اعتبارات لازم همکاری امامان جمعه چالوس،کلاردشت و مرزن آباد و نماینده پرتلاش شهرستان در مجلس جناب آقای دکتر احمدی و مردم با مدیران دستگاه ها ، شورا و دهیاران روستا هم از شاخص های مهم است که خوشبختانه این امر در شهرستان چالوس با صحه صدر صورت گرفته است.
فرماندارچالوس با اشاره به پروژه های اجرایی سفر دوم دولت اظهار داشت: احداث ساختمان فنی و حرفه ای کار دانش، تامین نیروی انسانی بیمارستان های چالوس و کلاردشت، تامین دو دستگاه آمبولانس برای بیمارستان ها ، اجرای تقاطع غیر همسطح کمربندی ، مطالعه و بهسازی محور مرزن آباد به کلاردشت، کمک به زیر سازی ابنیه و شن ریزی راه روستایی گرمابک، احداث و تکمیل کتابخانه مرزن آباد، مناطق نمونه گردشگری پارک فین و رودبار ، احداث سالن سقف کوتاه ورزشی از پروژه های دور دوم سفر است که به صورت صددرصد اجرایی شده است.
فرماندار سابق شهرستان تنکابن از بهره برداری احداث سالن ورزشی طبقاتی در روز سوم خرداد همراه با گرامیداشت آزادی خرمشهر در چالوس خبر داد و افزود : این پروژه با اعتبار بیش از دو هزار میلیون ریال به اتمام رسیده که انشااله در روز سوم خرداد ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
سید قدیر رضایی با ابراز خرسندی از تکمیل شدن پروژه های سفر اول و دوم ریاست جمهوری به شهرستان چالوس و رضایتمندی عمومی از روند پیشرفت فیزیکی مصوبات دور سوم گفت: احداث پلی کلینیک تخصصی در بیمارستان رازی با اعتبار 315 میلیارد ریال، تاسیس اداره راه و شهرسازی، اجرای طرح ملی لینک رادیویی با اعتبار مصوب 1500 میلیون ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی متکارودبار دلیر، دلگشا، ولی آباد و خرید 35 واحد مسکونی و خرید جهیزیه برای مددجویان کمیته امداد بهزیستی ، تامین لوازم منزل، تعمیر و احداث سرویس بهداشتی، تامین شهریه دانشجویان و لوله کشی گاز منازل، تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان بهزیستی، مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولیل، کمک به مددجویان متقاضی مسکن مهر، احداث ساختمان اداری کمیته امداد، تکمیل طرح ساحل رادیودریای چالوس، تکمیل طرح هادی روستایی ، احداث و تکمیل 3 سالن ورزشی ، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای 201 نفر ، اجرای طرح ملی شبکه انتقال ، احداث درمانگاه 10 تختخوابی مرزن آباد با اعتبار مصوب 4050 میلیون ریال از عمده پروژه های مصوب سفر دوره سوم است که پیشرفت فیزیکی از 50 تا 100 درصد داشتند.
فرماندار شهرستان چالوس یادآور شد: چالوس به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن جاذبه های طبیعی و خدادادی از استثنایی ترین شهرستان های کشور در جذب توریسم محسوب می شود که در طی چند سال گذشته مقام اول را در جذب گردشگر در کشور کسب کرده به همین خاطر مسئولان کشوری باید توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشند چرا که چالوس شهرستانی است که به تمام هم میهنان عزیز خدمات می دهد لذا مردم فهیم این دیار لیاقت آن را دارند که به آنها بیشتر خدمت کنیم.
فرماندار سابق شهرستان نوشهر گفت: چالوس به لحاظ شرایط ویژه گردشگری،جمعیت شناور در آن،ورودی مازندران و موقعیت های حساس دیگر و از سویی کسب رتبه اول گردشگری در کشور به مدت چهار سال متوالی استحقاق فرمانداری ویژه را دارد و این اتفاق می تواند مسیر توسعه شهرستان را هموارتر از گذشته کند.

بیش از 93درصد مصوبات سفر ریاست جمهور در چالوس عملیاتی شد

 تلاشی چشمگیر و حماسه ی بی نظیر در کشور  

با مدیریت مدبرانه سیدقدیررضایی ، فرماندارتوانمندچالوس ؛ 

بیش از 93 درصد از مصوبات سفر رییس جمهور  

به شهرستان چالوس عملیاتی شد

ساحل نشین: مهندس میرقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس گفت: 93/47درصد مصوبات سفرهای اول و دوم رئیس جمهوری عملیاتی شده است.

سید قدیر رضایی، فرماندارچالوس ادامه داد: در مجموع سفرهای اول و دوم رئیس جمهوری به استان مازندران 46 مصوبه برای شهرستان چالوس در استان مازندران داشتیم که 43 مصوبه عملیاتی شده است. 

فرماندار برتر کشور ادامه داد: کل اعتبارات مصوبه سفرهای اول و دوم رئیس جمهور در حوزه شهرستان چالوس 18 میلیارد و 992 میلیون تومان بوده است. ضمن اینکه اعتبار طرح های ملی از جمله سد سیاه بیشه و آزاد راه که در حوزه این شهرستان قرار دارند جدای از این اعتبار بوده است.
نماینده عالی دولت در چالوس بیان داشت: 213 میلیارد تومان جهت قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال و بالغ بر هزار میلیارد تومان جهت احداث سد سیاه بیشه بعنوان طرح های ملی در حوزه شهرستان چالوس هزینه شده است.
میر قدیر رضایی افزود: در مجموع 29 مصوبه به صورت 100 درصد اجرایی، 6 پروژه بین 70تا 90 درصد و 8 پروژه بین 5 تا 25 درصد پیشرفت داشته است.نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس اظهار داشت: از 6 پروژه مصوبه سفر سوم نیز تعداد 26 پروژه عملیاتی و مابقی در دشت پیگیری می باشد.
رییس ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در غرب مازندران بیان داشت: کم شدن فاصله دولت و مردم، رسیدگی به مشکلات مردم از نزدیک، توجه به نقاط دور دست در کشور، مردمی بودن دولت پرتلاش و حرمت قائل شدن دولت برای مردم از اهمیت سفرهای دولت به استان ها است.
مهندس رضایی بیان داشت: ساخت بیمارستان 160 تخت خوابی چالوس یکی از طرح های بزرگ سفر رئیس دولت به چالوس بوده که از سال 88 شروع و با صرف اعتبار 96 میلیارد و 165 میلیون ریال به اتمام رسید و فقط نیاز به تجهیزات می باشد.
معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری سمنان بیان داشت: افتتاح قطعه 4 آزاد راه تهران- شمال و آب گیری سد سیاه بیشه نیز از پروژه های بزرگ ملی مصوب سفر رئیس جمهور در حوزه چالوس بوده است .
میرقدیررضایی در پایان گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در دور چهارم سفر رئیس جمهور به مازندران بعنوان نماینده هیئت دولت در چالوس حضور می یابد.

کسب رتبه برتر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان چالوس

ساحل نشین: مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار چالوس گفت: در ستاد تسهیلات نوروزی امسال تمام ادارات و نهادها همکاری و مساعدت خوبی داشتند که نتیجه آن میزبانی مناسب از مسافران نوروزی و کسب رتبه برتر در استان بوده است.

سید قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان چالوس در دومین جلسه شورای اداری شهرستان چالوس در سالجاری افزود:مشکلات مربوط به آزاد را پیگیری می کنیم و به وزارت راه و شهرسازی جهت رفع مشکل انعکاس می دهیم زیرا خواسته های مردم به حق است.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد: احداث مسکن مهر در شهر مرزن آباد ضروری است و نیاز است اداره راه و شهرسازی نسبت به این مضوضع اقدام شایسته ای را انجام دهند.
فرماندار اسبق شهرستان نوشهر ، در تذکر به ادارات و نهادها گفت: وضعیت بهداشتی ادارات مناسب نیست و نیاز است روسای ادارات نظارت بهتری بر این موضوع داشته باشند.
میرقدیررضایی بیان داشت: میدان میوه و تره بار فعلی در شان این شهرستان نیست و ضروری است اداره صنعت ، معدن و تجارت با توجه به مکاتبات جدید اداره راه و شهرسازی استان اقدامات لازم را انجام دهد تا شاهد اجرایی شدن این پروژه در این شهرستان باشیم.
مهندس رضایی بیان داشت:افتتاح آزاد راه تهران – شمال کار بزرگ و هدیه ای بزرگ از سوی دولت بود و مراسم افتتاح آن با حضور رئیس جمهور و بدون هیچ حاشیه ای برگزار شد.
فرماندار سابق تنکابن افزود: از مسئولین شهرستان مخصوصا معاون فرماندار،بخشدار مرکزی و مردم روستاهای حاشیه آزاد راه در همراهی و مساعدت در افتتاح این پروژه نهایت تقدیر و تشکر را دارم.
مهندس میرقدیررضایی گفت:با توجه به نزدیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری روسای ادارات حق تبلیغات برای افراد خاصی را در ساعات اداری ندارد.
فرماندار شهرستان چالوس گفت: باید در ادارات و نهاد ها تبلیغات لازم جهت حضور حداکثری مردم در روز 24 خرداد تلاش شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تصریح کرد:در کل 783 نفر در حوزه شهرستان چالوس جهت کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند که از این مجموع 127 نفر در حوزه شهری و 656 نفر در حوزه روستایی می باشند.
فرماندار برتر کشور گفت: ادارات و نهادهای شهرستان چالوس باید همکاری لازم را بر اساس قانون با ستاد انتخابات شهرستان داشته باشند تا شاهد برگزاری مطلوب انتخابات در چالوس باشیم.
رییس ستاد طرح های سالم سازی سواحل دریای استان مازندران ،همچنین از صداوسیمای مرکز مازندران جهت اجرای برنامه های متنوع و ویژه در حوزه سیما در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: مدیرکل صداوسیمای مرکز مازندران نگاه ویژه ای به حوزه غرب استان مازندران در بحث اطلاع رسانی برنامه ها و رویداد ها دارد.

783 نفر ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در چالوس

ساحل نشین: فرماندارچالوس گفت: 783 نفر داوطلب جهت حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان چالوس ثبت نام کردند.

سید قدیر رضایی، فرماندارشهرستان چالوس افزود: از این تعداد 656 نفر در حوزه روستایی و 127 نفر در حوزه شهری ثبت نام کردند که 745 نفر را آقایان و 38 نفر را خانم ها تشکیل می دهند.

فرماندار چالوس ادامه در حوزه شهری 49 نفر در چالوس، 35 نفر در هچیرود، 22 نفر در مرزن آباد و 21 نفر در کلاردشت ثبت نام کردند.

میرقدیررضایی تصریح کرد در حوزه روستایی نیز 240 نفر در بخش مرکزی، 282 نفر در بخش مرزن آباد 134 نفر در بخش کلاردشت ثبت نام کردند.

فرماندار نمونه کشور گفت: در 98 روستای شهرستان چالوس کاندیداها جهت حضور در انتخابات شورای اسلامی ثبت نام کردند.

مهندس سیدقدیررضایی، فرماندار سابق تنکابن در پایان گفت:کیوان احمدی لاشکی متولد 10/12/1366 کاندیدای شورای شهر از شهر چالوس جوان ترین و سلیمان سلیمانی بور لک متولد 3/2/1325 از حوزه روستایی سردآبرود بخش مرکزی چالوس مسن ترین فرد ثبت نامی این دوره هستند.

فرماندارچالوس: شورای اسلامی شهر چالوس 9 نفره شد

ساحل نشین: فرماندار چالوس از موافقت وزارت کشور برای افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی این شهر از هفت به 9 نفر خبر داد.مهندس سیدقدیررضایی افزود: این تصمیم وزارت کشور در پی اعلام نتایج سرشماری جدید و افزایش جمعیت شهر از 48 هزار نفر به 58 هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: تا پایان روز 5 ثبت نام داوطلبین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در مجموع 214 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 205 نفر را آقایان و 9 نفر را خانم ها تشکیل می دهند.
میرقدیررضایی بیان داشت: تا پایان روز پنجم ثبت نام کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در بخش کلاردشت 50 نفر،در بخش مرزن آباد 75 نفر و در بخش مرکزی چالوس 40 نفر ثبت نام کرده اند.
فرماندار نمونه مازندران تصریح کرد: در این مدت در حوزه شهری نیز درشهر کلاردشت 9 نفر،در شهر مرزن آباد 6 نفر در شهر هچیرود 12 نفر و در حوزه شهری چالوس 22 نفر ثبت نام کرده اند. رضایی تصریح کرد: به طور کلی 49 نفر در حوزه شهری و 165 نفر در حوزه روستایی جهتت انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان چالوس ثبت نام کرده اند.

پیام جداگانه فرماندار چالوس به مناسبت روز معلم و روز کارگر

بسم الله الرحمن الرحیم 

فرا رسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری (ره) و روز معلم یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

معلمان طلایه داران پیشرفت و تعالی در هر کشور و جامعه ای می باشند و همچون خورشیدی تابناک بر تارک جوامع بشری می درخشند و پیامبر گونه رسالت خطیر هدایت و روشنگری و نجات انسان ها ، از دام ظلمت ، جهالت ، شقاوت و ضلالت را بر عهده دارند.
معلم بر لوح جان ها نقش دانش و بینش حک می کند و با خانه تعلیم ، بر دفتر سفید دل ، سرمشق تربیت می دهد . زلال جاری در بوستان ادب و عرفان او ، گل های سینه دانش آموزان را بارور می کندو چه زیبا سروده اندکه به سان شمعی می سوزدو بشررا از تاریکی جهل و نادانی بیرون می آورد.
معلم چراغ فروزنده سرزمین علم و فرهیختگی است و دانستن و شناختن را با گذشت و مهر آفرینی به جان های شیفته آموختن ارزانی میدارد.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان سختکوش چالوسی ، امیدوارم که به لطف خداوند باریتعالی ودر ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج ) با تلاش وهمت همه معلمان صبور این سرزمین شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نونهالان و دانش آموزان عزیز این خطه از میهن اسلامی باشیم .
سید قدیر رضایی – فرماندار چالوس
  

**********

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

کارگران بازوی حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند.بی تردید رمز پیشرفت وتوسعه پایدارکشور با تلاش و کوشش کارگران بعنوان بازوان محرکه اقتصاد کشور است.
فرهنگ کار، عالی‌ترین تصویر سازندگی و تحول است که رسول اکرم(ص) در روند زندگی انسان‌ها بر دستان توانمندشان بوسه زده است.
نکوداشت روز جهانی کار و کارگر به پاس خدمات صادقانه و بی‌دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور ایران اسلامی، فرصتی مغتنم و بی نظیر است تا به تأسی از آن پیامبر رحمت، زحمات بی‌بدیل آنان را ارج نهیم.
اینجانب ضمن ارج نهادن به زحمات کارگران زحمتکش و سخت کوش چالوسی ، فرا رسیدن روز کارگر را به این عزیزان که راه توسعه شهرستان چالوس را در پیش گرفته اند تبریک گفته و با آرزوی توفیق و سربلندی همه این عزیزان، امیدوارم در «سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی » شاهد پیشرفت روزافزون کشور عزیزمان باشیم.
سیدقدیررضایی – فرماندارچالوس

رتبه برتر فرماندار چالوس در آغازین روز های سال92

فرماندار چالوس توانست به دلیل ساماندهی و میزبانی مناسب از مسافرین نوروزی بعنوان فرماندار نمونه در حوزه گردشگری نوروز92  در سطح کشور انتخاب شود.  

افزایش 48 درصدی مسافران نوروزی در این شهرستان نشان از برنامه ریزی مناسب و با کیفیت مناسب از مسافران نوروزی را دارد.برگزاری جلسات ستاد تسهیلات سفر نوروزی از بهمن سال 91 نشان از اهتمام جدی شهرستان جهت میزبانی مناسب از مسافران نوروزی را داشت.
در ایام نوروز آنچه که در ستاد تسهیلات نوروزی به چشم می خورد حضور کلیه روسای ادارات شهرستان در این ستاد بود که جهت میزبانی مناسب از مسافران نوروزی تلاش می کردند.
فرماندار چالوس که در چهار سال متوالی بعنوان فرماندار نمونه در ستاد تسهیلات نوروزی معرفی می شود درباره این موفقیت می گوید: کسب این رتبه نتیجه تلاش و کوشش اعضای ستاد تسهیلات نوروزی ، روسای ادارات و نهادها و همراهی و همکاری مردم با مسافران نوروزی بوده است.
مهندس سید قدیر رضایی ،فرماندارچالوس، از رشد 48 درصدی گردشگری نوروز امسال در شهرستان چالوس خبر داد و گفت:در بخش اقامت نیز از رشد 35 درصدی برخوردار بودیم.
وی افزود:در نوروز امسال 6 میلیون نفر از مجتمع تفریحی،توریستی نمک آبرود بازدید کردند که این آمار در کشور بی نظیر و موجب شده تا شهرستان چالوس در کشور در بحث میزبانی از مسافران نوروزی رتبه اول را به خود اختصاص دهد. وی ادامه داد:تورهای یک روزه به شهرستان چالوس از رشد 35 درصدی برخوردار بود و بازدید از اماکن فرهنگی،تاریخی و زیارتی شهرستان نیز از رشد 125درصدی برخوردار است.
میرقدیررضایی خاطرنشان ساخت:در بحث اسکان فرهنگیان از رشد 35 درصدی برخوردار بودیم.وی گفت: با برنامه ریزی مناسب و اساسی که توسط نیروی انتظامی و پلیس در شهرستان چالوس صورت گرفت شاهد کاهش 80 درصدی تصادفات منجر به تلفات جانی بودیم.
رضایی تصریح کرد:در سالجاری در این شهرستان تفاوتی نسبت به سالهای گذشته در نوروز شاهد بودیم و آن بهره برداری از قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال که در واقع عیدی دولت به ملت بود که همه شهروندان و مسافران از این اقدام خرسند و خوشحال بودند.
نمانیده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت:یکی دیگر از اقدامات مناسب امسال برگزاری شورای اداری شهرستان چالوس در اولین روز اداری سال 92 در گلزار شهدای مرزن آباد بوده است.
وی بیان داشت:اجرای برنامه زنده جشن عیدانه در شهرستان چالوس و همزمان پخش زنده از طریق شبکه تبرستان یکی دیگر از اتفاق های مثبت در نوروز امسال بود که مورد استقبال شهروندان و مسافران قرار گرفت.
سیدقدیررضایی اذعان داشت:یکی دیگر از اقدامات مثبت اجرایی در این شهرستان که متمایز با دیگر شهرستانهای کشور برگزار شد دخیل بودن تمام اعضای شورای اداری شهرستان در بحث تسهیلات سفر نوروزی و میزبانی از مسافران نوروزی بوده است.

آشنایی با آیت‌‌الله حاج‌میرزا یدالله کجوری (کندلوسی)

ساحل نشین: به گزارش کجورنیوز / آیت‌‌الله حاج‌ میرزا یدالله کجوری که بعدها به دکتر نظرپاک مشهور شد، در 1257 هجری شمسی در قریه کندلوس از بلوک زانوس رستاق کجور دیده به جهان گشود.

وی فقیهی اصولی، مجتهدی محقق و مدرسی نام‌دار بود که در فقه و اصول و تفسیر و حکمت و کلام و منطق و دروس طبیعی و طب قدیم و ریاضیات مهارت داشت.
وی در 1275 ﻫ.ش (در حدود هجده‌سالگی) وارد تهران شد و نزد شیخ‌جعفر گلپایگانی به تحصیل فقه و اصول و کلام پرداخت.

حکمت و فلسفه را از محضر حکیم‌الهی فراگرفت و از درس آیت‌الله شیخ‌عبدالنبی نوری به جهت تکمیل فقه و اصول، سود جست و به درجه اجتهاد نائل شد.
حکمت و فلسفه را نزد حکیم عالی‌قدر مرحوم آقاشیخ‌علی نوری و فیلسوف بزرگ میرزامحمدطاهر تنکابنی به درجه کمال رسانید و به عنوان مدرسی توانا مورد توجه دیگران واقع شد.
مبحث خوشنویسی یکی دیگر از ابعاد شخصیتی میرزایدالله کجوری است.وی از آخرین افرادی است که در شیوه قدیم از بزرگان خوشنویسی قلم می‌زد و سرانجام به یکی از سرآمدان هنر خوشنویسی نستعلیق نیز بدل شد.
از وی کتاب‌های متعددی به خط نسخ موجود است که یکی از آنها رساله‌ای است که بعدها منجر به اعطای درجه‌ دکترا به وی می‌شود. آیت‌الله حاج‌میرزایدالله کجوری در سال 1323 درگذشت و در صحن حضرت عبدالعظیم به خاک سپردند.

حاج قاسم احمدی: باید آزمایش و خطا کنار گذاشته شود

ساحل نشین: نماینده مردم نوشهر چالوس در خصوص موضوع ادغام و جدا سازی مجدد دانشگاه علوم پزشکی تهران با ایران گفت: دیگر باید آزمایش و خطا کنار گذاشته شود. 

نماینده مردم شریف نوشهر و چالوس در خصوص موضوع ادغام و جدا سازی مجدد دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران اظهار کرد: نسبت به این وضعیت معترض هستم و به شخص وزیر بهداشت نیز این موضوع را اعلام کردم.قاسم احمدی افزود: خوشبختانه وضعیت مدیریتی کشور به حدی پیشرفت کرده است که باید دیگر آزمایش و خطا کنار گذاشته شود. 

وی بیان کرد : این روش که مثلا در دو سال گذشته ادغام صورت گیرد و مجددا همان دولت دو سال بعد جدا سازی را انجام می دهد ، کار زیبنده ای نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد : اگر در این کار کسانی که در گذشته اشتباه کردند باید امروز پاسخگو باشند اما اگر کار درستی انجام دادند پس الان این کارها چه معنایی دارد.

وی با بیان اینکه رشته های پزشکی مسیر خاص خود را دارد و باید دوره های مختلف آن سپری شود خاطرنشان کرد: این کارهایی که انجام می شود خدشه علمی شدیدی ایجاد می کند.

احمدی ابراز کرد: در سال گذشته 400 دانشجوی پزشکی با کد دانشگاه تهران پذیرفته شدند و یا هیئت علمی به دانشگاه تهران منتقل شدند بنابراین چگونه باید این عده را به دانشگاه علوم پزشکی ایران برگردانده شوند.

وی تصریح کرد : اینگونه حرکت ها زیبنده نیست و قطعا دارای اشکال است و دانشگاه در میانه راه کلاس و ترم است و این کار به نظر من تصمیمی عجولانه بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس گفت: اکنون این اقدام مورد اعتراض اغلب نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و البته اعتراض خود را نیز به وزیر اعلام کردم و باید در این راه بررسی بیشتری انجام می شد.

پایان اقسانه آزادراه تهران-شمال به همت حاج قدیر به دست حاج محمود

 سیدقدیررضایی، فرماندار شهرستان چالوس:

همراهی مردم و مسئولین شهرستان چالوس در افتتاح

 آزاد راه تهران- شمال ستودنی است

مهندس میرقدیررضایی ،فرماندار چالوس گفت: افتتاح قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال هدیه دولت به ملت است. سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افتتاح قطعه چهار آزاد راه تهران- شمال هدیه دولت به ملت بزرگ ایران است.
وی گفت: مردم روستاهای قطعه چهار آزاد راه تهران- شمال اعم از چنس، سینوا، سینوا چشمه، علی آباد، شهر آرا و مازوپشته نهایت همراهی و همکاری و صبوری را در به ثمر رساندن این پروژه از خود جا گذاشتند که جای تقدیر دارد.

مهندس رضایی افزود: خواسته های قانونی مردم حاشیه آزاد راه پیگیری، و برای تحقق آن تلاش خواهد شد. سیدقدیررضایی ادامه داد: افتتاح این پروژه با حضور رئیس جمهور نشان از اهمیت بالای آن بوده و قطعاً برگ زرینی از افتخارات دولت دهم محسوب می شود.

فرماندارچالوس بیان داشت: نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تأمین شهرستان و مردم فهیم این شهرستان در مدت اجرای این پروژه و افتتاح آن نهایت همراهی و همکاری را داشتند که قابل تقدیر است. طعه چهارم آزاد راه تهران - شمال روز گذشته با حضور رئیس جمهور و وزرای اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی و جمعی از اعضای دولت افتتاح شد.

سال 1392 آغاز شد ؛ فرماندارچالوس ، بازهم برتر شد

در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ؛ 

مرد حماسه ساز چالوس ، بازهم مدیر نمونه استان مازندران شد

 

ساحل نشین: درحالی که سال 92 هجری شمسی تازه آغاز شده است ، میرقدیررضایی، فرماندار همیشه برتر چالوس، نشان برتری و توانمندی درسال همین ابتدای سال 92، از آن خود کرد و باردیگر در بین 20 فرماندار مازندران، برتر و نمونه شد. 

به گزارش ساحل نشین، در جلسه ای باحضور معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، طاهایی استاندارمازندران، معاونین سیاسی امنیتی و  اجتماعی و برنامه ریزی و اشتغال استاندار از مهندس میر قدیر رضایی، فرماندار محبوب شهرستان چالوس به عنوان مدیر نمونه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران در آیین تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به احراز رتبه نخست مازندران در میزان حضور مسافران و گردشگران نوروزی سال 92، خاطر نشان ساخت: مجموعه خدماتی که در این ایام ارایه شد، حاصل تلاش همه ی دستگاه ها و نهادهای اجرایی و هم دلی و هم افزایی مردم میهمان نواز و بزرگوار مازندران بود.

هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم، یاد آور شد: جایگاه نخست را مردم مازندران کسب کردند و در واقع آنان اول شدند.

ابراهیمی با تقدیر ویژه از خدمات و عملکرد بسیار مدبرانه ی فرماندار توانمند شهرستان چالوس، افزود: چه کسی می تواند زحمات شبانه روزی فرماندار عزیز چالوس را نادیده بگیرد؟ چه کسی می تواند جلسات 11 و 12 شب ، فرماندارچالوس ، جهت حل مشکلات مردم و گره های موجود شهری و استانی را در نظر نگیرد؟!

وی با بیان این که بیش از 3 میلیون نفر جمعیت، بیش از 14 میلیون نفر مسافر را در نوروز امسال سامان دادند، تصریح کرد: این مهم نشانگر تلاش و اهتمام همه ی خدمت گزاران مردم در استان و آمادگی در همه ی حوزه ها بود.

در پایان این مراسم برادر مرتضی عرب ، از مجریان توانمند صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، که اجرای این برنامه را بر عهده داشت ، در ذکر نام اولین مدیر و فرماندار برتر استان مازندران ، گفت : اولین مدیر ، کسی است که هیچگاه خنده از لبانش نمی رود و در خوش خلقی و توانمندی شهره خاص وعام است ، سرور ارزشمند، جناب آقای سیدقدیررضایی ، فرماندار محبوب شهرستان چالوس ....

در این بین حضار داخل سالن ،با سوت و کف و تشویق بلند ، حاج میرقدیر را تحسین کردند که این امر توجه همگان از جمله مدیران استانی و کشوری را برانگیخت.

خاطر نشان میکند،این چهارمین سال پیاپی است که حاج سیدقدیررضایی در سمت فرماندارچالوس ، مدیر نمونه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران شده است. در گذشته و درسمت هایی نظیر فرمانداری نوشهر ، فرمانداری تنکابن، فرمانداری رامسر و .... هم ، همواره برتری و نمونگی استان و کشور را از آن خود کرده بود.