پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

بیمارستان 160 تختوابی چالوس نیمه اول سال91 به بهره برداری می رسد

ساحل نشین: علی نیکزاد ، وزیر راه و شهرسازی  در بازدید از بیمارستان 160 تختخوابی  شهرستان چالوس بیان داشت: شروع ساخت این بیمارستان از خرداد سال86 شروع شد و با پیگیری های فرماندار محترم چالوس ، اکنون از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی برخوردار است. 


وی ادامه داد: نام این بیمارستان 160 تختخوابی است اما 217 تخت بیمارستانی در بخشهای مختلف در این بیمارستان دیده شده است تا بتوان خدمت رسانی خوبی را به مردم ارایه داد.
نیکزاد در این بازدید که سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس وی را همراهی می کرد ، بیان داشت: تاکنون 20 میلیارد تومان بابت ساخت این بیمارستان دولت پرداخت کرده و تا 4 میلیارد تومان دیگر نیز برای 15 درصد باقیمانده نیاز به اعتبار دارد.وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در طرح مهر ماندگان 96 بیمارستان در سطح کشور در دست احداث داریم که به طور کلی از اکثر آنها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.
وی افزود:بخشهای مختلفی در این بیمارستان شامل بخش اورژانس،بخش درمانگاه،بخش بستری ،6اتاق عمل،بخش سی سی یو،بخش ای سی یو،پیش بینی شده است.نیکزاد تصریح کرد: تصریح کرد:در استان مازندران در حال حاضر 10 پروژه با مجموع 1500تخت در حال اجرا داریم و چندین بیمارستان 10 تختخوابی در شهرهای لاریجان ،کیا کلا ،کیاسروشیرگاه نیز افتتاح گردید
وی گفت: این بیمارستان دارای14 هزارو520 متر زیر بنا است و 750 متر زیربنا نیز مربوط به ساختمانهای جنبی این بیمارستان بشمار می رود.نیکزاد گفت:این بیمارستان از انشعب گاز،برق،آب ،تلفن و تصفیه خانه اختصاصی برخوردار است.وی گفت: ساماندهی و اتمام بیمارستانهای در دست ساخت یکی از الویت های این وزارتخانه است که نظارت مستمری بر روند احداث آنها صورت می گیرد.

سیدقدیررضایی، فرماندارچالوس : وضعیت را بحرانی اعلام می کنم

ساحل نشین: مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار چالوس گفت: خطر ناشی از سیل پل مرکز شهر چالوس را تهدید و احتمال تخریب آن وجود دارد. به گزارش خبرنگار مهر، سید قدیر رضایی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان افزود: با توجه به سیل اخیر دیواره های رودخانه مرکز شهر چالوس تخریب و زیر پل مرکز شهر نیز تا حدودی خالی و تخریب شده است. 

سید قدیر رضایی ادامه داد: از ستاد بحران استان به ویژه شخص استاندار، خواستار رسیدگی ویژه داریم زیرا خطر جدی پل مرکزی چالوس را تهدید می کند.

میرقدیررضایی گفت: در بخش کشاورزی، کشاورزان در بحث تامین آب دچار مشکل بوده و خسارتهایی تا کنون به این بخش وارد شده و ضروری است اداره آب منطقه ای و جهاد کشاورزی در جهت بهبود وضعیت فعلی کشاورزان اقدام کند. 

مهندس رضایی تصریح کرد: در حال حاضر نیاز است ستاد بحران مازندران اعتبار مقطعی برای این پروژه در نظر بگیرد تا بتواند فعالیت های ضروری را در بحث ساماندهی رودخانه مرکز شهر انجام دهد.

مدیرکل سابق امنیتی انتظامی استانداری مازندران افزود: دیوار کشی و ساماندهی رودخانه مرکز شهر چالوس ضروری بوده و نیاز است ادارات متولی در این زمینه هر چه سریعتر وارد عمل شده و اقدامات اساسی انجام دهند. 

رییس ستاد طرح های سالم سازی غرب مازندران تصریح کرد: اعلام می کنم با توجه به احتمال تخریب پل مرکزی چالوس به دلیل ریزش دیواره های رودخانه وضعیت بحرانی داریم و ضروری است ستاد بحران استان با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی را آغاز کند.

اجازه نمی دهیم در سواحل غرب استان مازندران گناهی رخ دهد

ساحل نشین: مهندس میرقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس و رییس ستاد طرح سالم سازی دریای غرب استان مازندران گفت: طرح سالمسازی دریا در غرب مازندران از سوی استانداری مازندران به فرمانداری چالوس محول شد.   

  • هرگونه پرواز تفریحی بر فراز سواحل دریا در غرب مازندران ممنوع است 
  • در اختیار گذاشتن قایق های تندور و پرداخت معوقه های ناجیان بخشی از درخواست های ما از استان هست   
  •  از شهروندان چالوسی در ورودی طرح سالمسازی دریا و حتی نمک‌آبرود نباید ورودی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی ، فرماندارچالوس و رییس ستاد طرحهای سالم سازی غرب استان مازندران عصر امروز در همایش طرح سالمسازی دریای غرب مازندران ،با حضور فرمانداران نوشهر، چالوس ، تنکابن ، عباس آباد و رامسر  ، بیان داشت: همایش طرح سالمسازی دریا کار نو و جدیدی است که چالوس بتواند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت خدمات‌رسانی به مردم پاسخگوی نیاز مردم، مسافرین و گردشگران باشد.

مهندس سیدقدیررضایی افزود: چالوس همواره در خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران بسیار خوب عمل کرده و بنابراین باید اکنون نیز دست در دست یکدیگر داده و خدمات مطلوبی را ارائه کنیم.

میر قدیر رضایی به طرح سالمسازی دریا اشاره کرد و عنوان داشت: امروز در زمینه طرح سالمسازی دریا به جایگاه بسیار خوبی دست یافتیم اما هنوز جا برای بهتر شدن در این باره را داریم.

مهندس رضایی گفت: طرح سالمسازی دریا در غرب مازندران از سوی استاندار مازندران به فرمانداری چالوس محول شد و ما نیز آمادگی داریم تا با عزت و افتخار در خدمت مسافران و مهمانان در سواحل غرب مازندران باشیم.

فرماندار شهرستان چالوس گفت: در اختیار گذاشتن قایق‌های تندور برای کنترل بهتر سواحل دریا و نیز پرداخت معوقه‌های ناجیان غرب مازندران نیز بخشی از درخواست‌های ما از استان هست.

فرماندار نمونه کشور و مازندران اظهار داشت: برای آماده‌سازی طرح دریا یازده فرصت باقی است و در این مدت همه مسئولان باید دوندگی بیشتری از خود نشان دهند تا همه چیز مهیای خدمات‌رسانی به شهروندان، مسافران و گردشگران باشد.

سیدقدیررضایی ،فرماندارچالوس ادامه داد: مقوله فرهنگی در راس همه امور و کارهاست و  همه دستگاه‌های اداری باید در این باره برنامه‌ریزی و حرکت کنند. رییس طرح سالمسازی دریا در استان مازندران بیان داشت: در سواحل غرب مازندران اجازه نمی‌دهیم گناهی رخ دهد و در این راه نیروی انتظامی با هرگونه ناهنجاری در سواحل برخورد خواهد کرد.

میر قدیر رضایی درباره اخذ ورودی در طرح دریا اظهار داشت: از شهروندان چالوسی در ورودی طرح سالم سازی دریا و حتی نمک‌آبرود نباید ورودی گرفته شود چرا که آنها شهروندان ما هستند. وی افزود: هدایتگر طرح دریا در ورودی شهر بسیار مهم است زیرا افراد از این طریق می‌توانند از فاصله و مسیر خود تا طرح دریا آگاهی یابند و هدایت شوند.

مهندس سید قدیر رضایی به پروازهای در آسمان چالوس و غرب استان مازندران اشاره کرد و گفت: هرگونه پرواز تفریحی تفریحی اعم از کایت و هواپیمای یک نفره و پاراگلایدر بر فراز طرح سالمسازی دریا در غرب مازندران ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

فعالیت چشمگیر و فعال ستاد طرح سالم سازی دریای غرب مازندران

مهندس میرقدیررضایی :  

70 درصد طرح های سالم سازی شهرستان های غرب استان مازندران آماده شده است و 30 درصد باقیمانده تا اول خرداد آماده است.

ساحل نشین: ستاد طرح سالمسازی دریا در غرب استان مازندران دومین جلسه رسمی خود را در تنکابن به ریاست سیدقدیررضایی ، رییس این ستاد با حضور فرمانداران رامسر ، تنکابن ، عباس آباد ، چالوس ، نوشهر و نور تشکیل داد . مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس و رئیس ستاد طرح سالم‌سازی دریا در غرب استان مازندران ، گفت: 70 درصد از طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان‌های غرب استان آماده‌سازی شدند و امیدواریم 30 درصد باقیمانده نیز تا اول خرداد آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، مهندس سید قدیر رضایی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد طرح سالم‌سازی دریا منطقه غرب مازندران که با حضور فرمانداران غرب استان مازندران در تنکابن برگزار شد، بیان داشت: واگذاری طرح‌های دریا به بسیج سازندگی مورد موافقت بوده اما از نظر شرایط حقوقی و واگذراری نیازمند بررسی و برنامه‌ریزی اصولی است.

مهندس میر قدیر رضایی ادامه داد: یکی از نکات مهمی که در دستور کار قرار دارد بحث ناجیان غریق است که انتظار داریم تربیت بدنی استان پیرامون این مسئله برنامه‌ریزی و نسبت به عملیاتی نمود برنامه‌های ناجیان غریق اقدام کند.

مهندس رضایی تصریح کرد: پیشگیری از غرقی‌‌ها در سواحل دریای شهرهای غرب استان یکی از اولویت‌های این ستاد است که  در هر شهرستان در جلسات شهرستانی طرح دریا نسبت به چیدمان نیروهای نجات غریق اقدام خواهند کرد. فرماندارچالوس بیان داشت: برگزاری جلسات طرح دریا در شهرستان‌های غرب استان با حضور متولیان مربوطه در دستور کار قرار دارد.

میرقدیررضایی تصریح کرد: 70 درصد از طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان‌های غرب استان آماده‌سازی شدند و امیدواریم 30 درصد باقیمانده نیز تا اول خرداد آماده شوند.

رییس ستاد طرحهای سالمسازی دریای غرب استان مازندران گفت: با توجه به موقعیت گردشگری شهرستان‌های غرب استان موضوع‌های فرهنگی در دستور کار این ستاد قرار دارد و ادارات فرهنگی باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در طرح‌های دریا باشیم.

طرح سالم‌سازی دریای غرب مازندران با قاطعیت تمام آغاز به کار کرد

 ستاد طرح های سالمسازی دریای غرب استان مازندران با قاطعیت و جدیت کار خود را به ریاست سیدقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس آغاز کرد. مهندس میرقدیررضایی  ، رییس ستاد طرح های سالمسازی دریای غرب مازندران، اولین نشست خود را برای فرمانداران رامسر ، تنکابن ، عباس آباد و نوشهر در رامسر تشکیل داد .  
 سید قدیر رضایی ، فرماندارچالوس و رییس طرح سالم‌سازی دریا در غرب مازندران:
هرگونه پرواز تفریحی در فضای طرح سالم‌سازی دریا ممنوع است 

ساحل نشین: مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس که ریاست طرح سالم‌سازی دریا در غرب استان مازندران را نیز برعهده دارد،در اولین نشستی که برای فرمانداران غرب مازندران در شهرستان رامسر تشکیل داد ، تاکید کرد : هرگونه پرواز تفریحی در فضای طرح سالم‌سازی دریا از شهرستان نوشهر تا شهرستان رامسر ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سید قدیر رضایی ، رییس طرح های سالم سازی دریای غرب استان مازندران ، صبح امروز در نشستی با فرمانداران شهرستان‌های غرب استان در رامسر بیان داشت: به دلیل حفظ ارزش نظام و انقلاب اسلامی با توجه به هجمه فرهنگی دشمن و حضور بیش از حد گردشگران در غرب استان، اقدامات فرهنگی مناسب و همه‌جانبه در سواحل دریا به ویژه حوزه طرح‌های سالم‌سازی مورد تاکید است. 

حاج میرقدیررضایی تصریح کرد: اجرای طرح سالم‌سازی دریا از اول خرداد ماه سال جاری است. تمام مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص باید انجام شود.

فرماندار شهرستان چالوس اضافه کرد: ناجیان غریق از اول خرداد ماه باید در طرح‌ها حضور یابند و مشخصات کامل آنها به نیروی انتظامی ابلاغ تا هماهنگی لازم برای ساماندهی آن انجام شود.

مهندس رضایی تصریح کرد: شناسایی نقاط کور سواحل دریا در شهرستان‌های غرب استان قبل از خرداد ماه باید انجام شود و راه‌های دسترسی به آن مسدود شود.

فرماندار چالوس بیان داشت: هرگونه پرواز تفریحی در فضای طرح سالم‌سازی دریا ممنوع بوده و فرمانداران باید این موضوع را به مجریان طرح ابلاغ کنند تا مانع آن شوند. 

فرماندار نمونه ی نوروز 1391 تاکید کرد: دستگاه‌های بهداشتی و اورژانس و هلال احمر از اول خرداد ماه باید در طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان‌های غرب استان مستقر و نسبت به معرفی کادر خود نیز اقدام کنند.

مهندس رضایی متذکر شد: نصب تابلوهای راهنمایی مورد نیاز جهت اطلاع‌رسانی مهمانان و گردشگران با شناسایی مناطق مختلف در ورودی شهرستان‌ها مورد تاکید است.

رییس ستاد طرح سالم سازی دریای مازندران در پایان اذعان داشت: ضروری است شهرداران و بخشداران جهت پاکسازی حوزه‌های طرح دریای مربوطه تمهیدات ویژه‌ای بیاندیشند تا در ایام اجرای طرح شاهد انباشت زباله در این مناطق نباشیم.

گردش درساحل شهرستان ساری با طعم قلیان! /خبری از رعایت حجاب نیست!

  فرح آباد هم جزء شهرستان ساری است؟!!!! 

 

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا، ساحل مازندران مملو از گردشگرانی می‌شود که خود را برای استفاده از این نعمت خدادادی به دریا می‌رسانند.

هنوز طرح دریا در مازندران شروع نشده است، اما مسافران از هر تعطیلی خود را به دریای نیلگون خزر می‌رسانند. مهم نیست طرحی که مسئولان استان نامش را سالم‌سازی دریا گذاشته باشند، برایش ستاد و عنوان و مسئولیت درست کرده باشند، آغاز شده باشد یا نه...

ساحل است و مردم خود را با هر وسیله‌ای به ساحل می‌رسانند....، اینکه دریا را فقط به تابستان و یک ماه از بهار « از خرداد تا پایان تابستان » محدود کنیم درست است یا خیر قضاوتش با ما نیست، اما مردم خیلی وقت است که دیگر فقط تابستان و برای شنا به دریا نمی‌آیند، برای فرار از مشکلات ریز و درشت زندگی، برای دورهم نشستن و گل‌گشت ظهرگانه بهاری و یا برای قلیان کشیدن....

الان ساحل گوشه دنج است برای خیلی کارها، برای فرار از کار و خستگی، برای قلیان کشیدن، برای دورهم‌نشینی دوستانه، مهم نیست چادری را که مسئولان آن را طرح سالم‌سازی دریا می‌دانند، علم کرده باشند یا نه...، و باز هم مهم نیست که دریا در مازندران برای مردمش با جذب گردشگر اقتصادی است یا نه....

اینجا ساحل فرح‌آباد ساری است در یک نیم‌روز بهاری، ساحلی که مملو از مسافرانی است که می‌توان از پلاک خودروهای آنها فهمید که فقط شمالی نیستند، از هر کجای این دیار پهناور ایران آمدند.

کانکس‌های استقرار پلیس، طرح خدمات پارکینیگ شهرداری ساری، نمازخانه‌ای با بنرهای تبلیغی نماز که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نصب شده است، سطل زباله‌های نارنجی، اسکله نیم‌بند و زنان و دختران و مردان جوانی که در قلیان‌سرای اسکله در کنار موج‌های دریا که خود را به ساحل می‌کوبد و در هر بار کوبیدنش گوش‌‌ماهی‌های کوچک و بزرگ را ارزانی می‌کند، دیده می‌شود.

*بفرما آش و باقالی

تنها چیزی که با ورود به ساحل ساری بیش از بقیه خودنمایی می‌کند فروشندگان دوره‌گردی است که با یک چراغ پیک‌‌نیکی اقدام به فروش آش و باقلا می‌کنند.

بگذریم از این نکته که آیا در میان دود و دم قلیان، فروش آش در فضای آزاد و در کنار گرد و غبار ناشی از ورود و خروج خودروها بهداشتی است یا خیر.

دست‌‌فروشانی که در کنار ساحل زیبای ساری اقدام به فروش اقلام به اصطلاح مورد نیاز مسافران می‌کنند می‌گویند برای تامین معیشت خود مجبوریم ...

خودنمایی بسیاری از دست‌فروشان هر چند نمی‌تواند شکوه و زیبایی ساحل زیبای ساری را بگیرد ولی باید به مسئولان اطلاع‌رسانی کرد که فقط نمی‌توان با تابلوی اسکله و به دنبال آن فراهم کردن امکانات قلیان‌کشیدن از گردشگران دائمی دریا میزبانی کرد.

 

*دریای مازندران تمام فصل است

از سال‌های گذشته که رسانه‌ها اعلام نبود متولی برای دریا را بیان می‌کردند تمام مسئولان فقط با خوش و بش دریایی سعی می‌کردند این نوید را به مردم مازندران و گردشگران دریا بدهند که خبری خوش در راه است، دریا صاحب پیدا کرده است.

اینها گفته مسئولانی است که از این پس ادعا دارند دریا صاحب متولی است و باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

آنچه که دریای امسال ساری را در منطقه فرح‌آباد از سا‌ل‌های گذشته متفاوت می‌کند افزایش گردشگران و به تبع آن تدبیر لازم برای استقرار سطل‌های زباله است.

درست است که زباله‌ها در مازندران نیز به مانند دریا دارای پول و اعتبار شده است ولی گردشگرانی که به گفته‌شان همیشه به مازندران برای دریا سفر می‌کنند خواسته‌های زیادی از جمله اجرای برنامه‌های فرهنگی دارند که باید از سوی مسئولان ذی‌ربط چاره‌اندیشی شود.

 

*قلیان و دریا

به گفته یکی از گردشگران که از استان سمنان و شهر شاهرود به دریا آمده است، دریای زیبا، بی‌کران و مانند همیشه آبی است و جزر، مد و سکوتی که فقط با کوبیدن آب به ساحل شکسته می‌شود زیبا است اما در اسلکه دود و دم قلیان و صدای «کُرکُر» دمیدن در قلیان سکوت را می‌شکند که دیگر زن و مرد و دختر و پسر ندارد در هر شرایط سنی در قلیان می‌دمند، آخر دیگر قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی مدرن شده است....

---------------------------------------------------

گزارش از جابر معافی و مهرانگیز عباسی

حضور دانش‌آموز مخترع چالوسی در نمایشگاه بین‌المللی سوئیس

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محمدصادق فرزیب ظهر امروز در یادواره شهدای دانش آموزی شهرستان چالوس که با حضور مسئولان این شهر در مدرسه پسرانه شاهد چالوس برگزار شد، بیان داشت: یکی از نعمات اسلام شهادت است و شهادت مرگ در راه ارزش‌ها است که با آگاهی و بصیرت انتخاب می‌شود و این بسیار با ارزش است.

این مسئول ادامه داد: آرامش و امنیت و پیشرفت‌هایی که امروز داریم همه را مدیون شهدای گرانقدرمان هستیم و امروز عزت و اقتدار و زندگی شرافتمندانه ما از شهداست.

فرزیب با بیان اینکه اخلاق نیکو از ویژگی‌های شهدای ما بود، گفت: انقلاب اسلامی ما نیز با شهادت پیروز شد و بنابراین برای تداوم و حفظ دستاوردهای آن نیز باید در مسیر شهادت گام برداریم.

وی به موفقیت‌های سه دهه اخیر کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: در سه دهه اخیر اگر توانستیم در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان ایستادگی کنیم به خاطر رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و بعد از آن تدابیر و بصیرت مقام معظم رهبری و جانفشانی رزمندگان اسلام بود.

مدیر آموزش و پرورش چالوس دانش آموزان را امیدهای جامعه خواند و افزود: تا سال 57 هیچگونه اختراعی در ایران ثبت نشد، اما در سال 66 و در اوج جنگ تحمیلی ایران توانست در بخش اختراعات در دنیا مقام بیاورد و امروز نیز ایران جزو 10 کشور برتر المپیاد دانش آموزی جهان است.

وی خاطرنشان کرد: راه ناامید کردن دشمنان و سربلندی بیشتر ایران اسلامی پیروی از ولایت و قدم نهادن در راه شهادت است.

فرزیب در پایان اذعان داشت: امیر کیان دانش‌آموز چالوسی به عنوان یکی از مخترعان کشورمان در بخش دانش‌آموزی در آینده‌ای نزدیک در نمایشگاه اختراعات در سوئیس که با حضور بیش از 40 کشور جهان برگزار می‌شود حضور خواهد یافت که در حال حاضر مقدمات شرکت این مخترع دانش‌آموزی در حال انجام است.

با همت فرماندارچالوس؛ آغاز عملیات پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد

ساحل نشین: مهندس میرقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس گفت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و پروژه‌های اساسی این خطه، پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد است که به زودی پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، مهندس سید قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان ،عصر امروز در همایش بزرگ شوراهای شهرستان چالوس که به میزبانی مرزن آباد برگزار شده بود، از خدمات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان تقدیر کرد و با اشاره به اصل 100 قانون اساسی مبنی بر فعالیت شوراها افزود: فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات دولتی نیز در حدود اختیارات شورا ملزم به عمل کردن به تصمیمات شورا در راستای قانون هستند.

فرماندار چالوس با اشاره به همایش ملی تشیع و تبرستان که آبان ماه در مرزن آباد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های موجود در مرزن‌آباد نشان می‌دهد که این شهر می‌تواند میزبان همایش‌های بزرگ باشد و ما نیز در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مهندس رضایی، رییس ستاد طرح سالم سازی دریای غرب استان مازندارن ، با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات تملک و دارایی به شهرداری‌ها، مرزن‌آباد رتبه اول را داشته است، اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و پروژه‌های اساسی این خطه، پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد است که به زودی پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن اجرایی می‌شود.

چالوس 10 میلیارد تومان اعتبار تملک و دارایی جذب کرد

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، طرح هادی روستای تجن‌کلای علیا از توابع بخش مرکزی چالوس ظهر امروز با حضور فرماندارشهرستان چالوس و رییس ستاد طرح سالم سازی دریا در غرب استان مازندران به بهره‌برداری رسید. 

مهندس سیدقدیررضایی، فرماندارچالوس در این مراسم با اشاره به اینکه اعتبار تملک و دارایی شهرستان چالوس در سال 90 حدود 10 میلیارد تومان بوده گفت: از این میزان بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای طرح‌های هادی روستاها در نظر گرفته شد که یک پنجم اعتبارات شهرستانی است و نشان‌دهنده عزم دولت برای توسعه روستاهاست.

سید قدیر رضایی تصریح کرد: مشارکت و همراهی مردم باعث تلاش بیشتر مسئولان می‌شود که در نهایت باعث توسعه و زیباسازی فضای روستاها می‌شود. 

مهندس رضایی، فرماندار شهرستان چالوس استان مازندران ،  همچنین از رفع موانع جزیی برای اجرای فازهای بعدی طرح هادی روستای تجن‌کلا خبر داد و گفت: در صورت مشارکت بیشتر مردم، اعتباراتی نیز به این منظور اختصاص داده می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن چالوس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان چالوس دارای 109 روستای بالای 20 خانوار است، عنوان کرد: در 77 روستای این شهرستان طرح‌های هادی مطالعه شده و در پنج روستا در دست مطالعه است.

رضا کاظمی ابراز داشت: در سال 90 با مجموع اعتبارات اختصاص داده شده در 25 روستا حداقل یک فاز از طرح هادی عملیاتی شده است.وی خاطرنشان کرد: با تصویب هشت درصد اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها برای عمران و آبادانی روستاها شاهد توسعه روستاها خواهیم بود.

کاظمی درباره اجرای طرح هادی در روستای تجن‌کلای علیا نیز ادامه داد: این طرح با مشارکت مردم، شورای اسلامی و دهیاری این روستا در 300 متر طول مسیر در فاز اول اجرا شده که 600 متر جدول و کانیوو، یک‌هزار و 300 متر سنگ‌فرش، 2 هزار و 700 متر روکش آسفالت و روشنایی معابر با اعتبار 124 میلیون تومان انجام شده است.

وی متذکر شد: با اجرای این طرح در این روستا، فضای روستا بسیار زیبا شده که مورد استقبال روستائیان نیز قرار گرفته است.مدیر بنیاد مسکن چالوس تصریح کرد: علاوه بر اجرای طرح هادی در این روستا، 150 واحد مسکونی از تسهیلات وام مقاوم‌سازی بنیاد مسکن استفاده کردند و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.وی همچنین از صدور 232 جلد سند مالکیت برای اراضی این روستا خبر داد.

فرماندارچالوس : اعتبارات جبران سیل کلاردشت 6 میلیارد تومان شد

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، سید قدیر رضایی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان داشت: تحولات شهری بسیار خوبی در شهرستان چالوس و شهرهای تابعه آن در حال انجام است و شهرداری‌ها با حمایت شورای شهر روند خوبی را در پیش گرفتند. 

 

 

فرماندارچالوس اظهار داشت: از هر لحاظ از شهرداران حمایت می‌کنم و همه دستگاه‌های اداری نیز موظف به همکاری با شهرداری‌ها هستند.

مهندس رضایی درباره اعتبارت تخصیص یافته به سیل و رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت گفت: 100 میلیون تومان اعتبار برای خسارات ناشی از رانش زمین در منطقه طویدره کلاردشت و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز برای جبران خسارت سیل در کلاردشت اختصاص یافت که یک میلیارد تومان دیگر نیز به این مبلغ افزوده شده است.

رییس ستاد طرح سالم سازی دریای استان مازندران خواستار توجه مسئولان به اصحاب رسانه و خبر شد و اظهار داشت: خبرنگاری شغل بسیار پر مخاطره و پراسترسی است و خبرنگاران در سخت‌ترین شرایط و با سختی مشغول به فعالیت و انعکاس اخبر و رویدادهای منطقه هستند بنابراین از همه مسئولان شهرستان چالوس می‌خواهم تا همکاری نزدیک و مستمری با خبرنگاران داشته باشند و کمک کنند تا اخبار واقعی به گوش مردم برسد.

میرقدیررضایی ، فرماندار شهرستان چالوس ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند کمک بسیار خوبی برای مسئولان باشند چرا که می‌توانند از طریق خبرنگاران با مشکلات مردم شهر خود آشنا شده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.