پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پیام فرماندارنمونه کشور به مناسبت فرا رسیدن ماه مهر

به گزارش تسنیم ، مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار نمونه کشور با صدور پیامی فرارسیدن اول مهر ماه ، روز بازگشایی مدارس و دانشگاهها را تبریک گفت.

در متن پیام معاون سابق استاندار و فرماندار محبوب چالوس و نوشهر آمده است :


بسم الله الرحمن الرحیم

یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ‏ (مجادله/11)

طنین دل انگیز مهرماه ، بهار اندیشه و خردورزی، هوای پاک ایران اسلامی را از عطر خوش بالندگی ، پیشرفت و توسعه تازه گردانده و به محافل علمی و فرهنگی جانی دوباره بخشیده است .
بار دیگر با آغاز بهار علم اندوزی ، صحیفه نورانی دانش با دستان تکاپو و اراده نوجوانان،جوانان و صاحبان کسب علم و کمال ورق می خورد و ملائکه بال خود را می گسترانند و توفیق خدمت را به تنی چند از بندگان نیک ، عنایت می فرمایند.
مقارن گشتن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته شکوهمند دفاع مقدس ، نیکو تقارنیست که فضای ماه دانش را به یاد و خاطره ی شهیدان و جان برکفان سلحشور ، متبرک ساخته و پاسداری از حرمت خون آن دلیرمردان را در سنگر مدارس و دانشگاه ها، واجب می گرداند .
اینجانب نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجدیدمیثاق با آرمانهای امام راحل (ره) و شهدای بی بدیل انقلاب اسلامی ایران و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال مزین به اقتصادوفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، در آستانه تحویلی خجسته و تحولی شایسته، شکوفایی مهد دانش و دانایی و آغاز مجدد فعالیت مراکز علمی، مدارس و دانشگاه های کشور را، به خانواده بزرگ آموزش و پرورش و جامعه ی عظیم دانشگاهی استان مازندران ، دبیران و اساتید گرانمایه و فرهیخته، دانش آموزان و دانشجویان نیک اندیش و نیکوسرشت تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
امید و آرزوی آن دارم که به فضل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) مجاهدت و ممارست فرزندان پاک و عزیزم در عرصه های علمی مازندران و در مسیر علم اندوزی ، کمال و تعالی، موجبات موفقیت و سربلندی ایران عزیز و درخشش این استان بر قله های علم و عزت و سرافرازی ، دلیل متقنی بر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ ارزش ها و باورها خواهد گشت.
 عزت و سربلندی را برای یکایک شما آینده سازان ایران اسلامی  از ذات اقدس الهی خواستارم.


سـیدقدیـررضـایی

خادم 30 ساله ی مردم مازندران در وزارت کشور
31 شهریورماه 1393


انتصاب بی سر و صدا در رامسر!

به گزارش ساحل نشین به نقل از بلاغ، هر چند خبرنگاران و فعالان رسانه های مجازی رامسر، پیش از این گمانه زنی های لازم را در خصوص برخی انتصاب ها انجام داده بودند و همچنین در همین راستا پیش بینی کرده بودند که رئیس بعدی اداره راه و شهرسازی رامسر کسی جز چاووشی، رئیس سابق این اداره نمی تواند باشد ولی در اقدامی نادر که می تواند یادآور انتصابات دولت قبلی باشد، فرماندار رامسر به همراه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ساعت ۸/۵ صبح آخرین روز هفته دولت، رئیس پرحاشیه این اداره را تودیع کرد.

نگارنده ضمن احترام به ایده فرماندار رامسر و مدیرکل محترم در خصوص مهره چینی های مدیریتی و فارغ از پرداختن به مسائل مربوط به آن به این نکته اشاره دارد که چرا رئیس سابق اداره راه که حواشی زیادی را نیز به همراه داشت، بی سر و صدا رفت و رئیس فعلی نیز بی سر و صدا، کرسی سالیان پیش خود را به دست آورد.

اگر به این نکته ایمان داشته باشیم که دانستن حق مردم و شهروندان است و اگر باز هم معتقد باشیم که زیر پرچم اجرایی رئیس جمهوری حرکت می کنیم که با احترام و تدبیر، درصدد حل تمام امورات است، پس نباید طوری  عمل کنیم که خلاف آن شعارها نمایان شود.

اداره راه و شهرسازی در شهرهای گردشگری، خصوصاً رامسر دارای دامنه مدیریتی وسیعی است.

حال اگر خبرنگاران و فعالان رسانه ها از تودیع و معارفه رییس این اداره محروم باشند و حتی افرادی که با این اداره ارتباط دارند، هنوز از این تودیع و معارفه با خبر نباشند، این موضوع به نفع چه کسی است؟

آیا جز این است با ایجاد همین حاشیه های کوچک به امید شهروندان در دولت تدبیر آسیب خواهد رسید؟

به هر حال رئیس قبلی اداره راه و شهر سازی رامسر بحران برف ۹۲ را پشت سر گذاشت، بحرانی که به گفته استاندار مازندران شهرستان رامسر رتبه نخست را از آن خود کرد و صد البته اداره راه و شهرسازی نیز در کسب این رتبه نقشی را ایفا کرده و حرف هایی را نیز برای گفتن دارد؛حال اگر بخواهیم او را بدون کمترین اطلاع رسانی تودیع کنیم، متضرر کیست؟!

تودیع بی سر و صدای یک رئیس اداره که کمتر از سه ماه به بازنشستگی اش باقی مانده، بر اساس کدام تدبیر صورت می گیرد؟!

هر چند فرماندار رامسر عملاً ثابت کرده که رابطه خوبی با رسانه ها ندارد و این امر را  نه تنها با برگزار نکردن یک جلسه مطبوعاتی بعد از انتصابش، به عینه به اثبات رسانده، بلکه حتی علی رغم  فرمانداران دیگر شهرها که در ایام هفته دولت برای تبیین سیاست های دولت حوزه خود جلسات رسانه ای برگزار می کنند، نیز عمل نکرده است.

با این وجود بنا به فرموده رهبر انقلاب وظیفه همه، کمک به دولت است و ما نیز به عنوان اصحاب رسانه باید آسیب هایی که دولت را در خرد و کلان تهدید می کند، یاد آور شویم و همه مان باید در جهت سازندگی و شکوفایی میهن عزیز گام برداریم زیرا مردم در ۲۴ خرداد ۹۲  به بسیاری از بداخلاقی ها پاسخ منفی دادند و اینک وظیفه مسئولان است که با اعمال خود، به اعتماد مردم پاسخ مثبت دهند.

شفاف نشدن برنامه های دولت در مازندران و ادامه پروژه تخریب دولت گذشته!

به  گزارش ساحل نشین به نقل از بلاغ ، رسم غلطی است که هر دولت جدیدی که در کشور توسط مردم به خدمت گرفته می‌شود، برای تبرئه کردن خویش از برخی مشکلات و چالش‌های موجود، اقدامات دولت گذشته را زیر سوال می برد و این موضوع در دولت تدبیر و امید بیشتر از گذشته در استان مازندران نمود پیدا کرده است.

مسئولان استان مازندران از استاندار مازندران گرفته تا سایر مسئولان استان، بارها و بارها به صراحت درباره عملکرد برخی از همکاران گذشته خویش صحبت به میان آوردند و کمتر درباره برنامه خویش برای رفع مشکلات صحبت کردند و هر بار که پای ارائه برنامه وسط می آید، از کمبود اعتبارات و مشکلات صحبت به میان می آید و جالب اینکه این مشکلات و کمبودها را به دولت گذشته و عملکرد دولت مردان در گذشته ربط می دهند.

تبرئه کردن مسئولان استان مازندران از مشکلات موجود از مسئول  ارشد استان شروع شده و در حال حاضر به یک اپیدمی تبدیل شد و همه مسئولان استان مشکلات و کمبودهای موجود در استان را به مسئولان دولت قبلی ارتباط می‌دهند و این درحالی است که در دولت قبلی کمتر شاهد این گونه صحبت ها حداقل از جانب مسئول ارشد استان بودیم.

زیر سوال بردن دولت در استان مازندران در تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز نقل صحبت ها بود و علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه برخی از پروژه های راه های استان پس از سال ها هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: امید است در دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات ملی این مشکلات حل و فصل شود.

اما واقعاً این همه ایراد گرفتن از دولت قبل در استان لازم است، واقعاً مسئولان استان مازندران که ادعای سازندگی، اصلاح طلبی و اعتدال‌گرایی دارند، خودشان برای توسعه استان مازندران چه برنامه ای دارند؟!

از ابتدای دولت در استان مازندران تاکنون پروژه ای به جا مانده از دولت قبلی در استان که گره از مشکلات مردم باز کند، افتتاح نشد.

بسیاری از پروژه هایی که با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در مازندران موجود است، هنوز به بهره برداری نرسید، بسیاری از طرح های که در استان در حال احداث است، نتیجه طرح و پیشنهادهای دولت قبل در مازندران است.

قرار نیست در این گزارش از عملکرد دولت قبل در استان دفاع شود ولی کمی انصاف لازم است و به قول سیاسیون دولت تدبیر، مسئولان دولت در استان مازندران به جای تخریب به اعلام برنامه ها و قول های مساعد اقدام کنند.

آیا برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت با هزینه آنچنانی که هنوز منابع هزینه‌ای آن مشخص نشد و هیچ فردی حاضر به اظهار نظر درباره آن نیست،حضور چند استاندار کشور همسایه، کلنگ زنی تله کابین در گلوگاه که معلوم نیست سرنوشت آن مثل سایر پروژه های مازندران شود، می شود به عنوان عملکرد دولت در مازندران یاد کرد.

اگر مسئولان استان مازندران غیر از این موارد پروژه ای تأثیرگذاری در استان در دست اجرا دارند، بلاغ حاضر به انتشار اقدامات دولت در مازندران است.

پیام تسلیت سیدقدیررضایی درپی درگذشت آیت الله جباری

درپی در گذشت نماینده فقید مردم شریف مازندران درمجلس خبرگان رهبری، سیدقدیررضایی ، معاون سابق استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن و فرماندار نمونه کشور، در پیامی ارتحال جانـسوز عابد فرهیخته و انقلابی ، مفسر ارزشمند قرآن کریم ، حضرت آیت الله حاج شیخ سید صابر جباری را تسلیت گفتند.

متن پیام فرماندار محبوب و همیشه برتر مازندران به شرح ذیـل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

*انّا لله و انّا الیه راجعون*

ارتحال عالم ربانی و فقیه أهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، حضرت آیت الله حاج شیخ سیدصابرجباری أعلی الله مقامه ، نماینده فقید مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان بهشهر ، که عمر شریف و پربرکت خود را در خدمت به اسلام و مسلمین ، نشر معارف دینی و حقائق إیمانی و تربیت نفوس بدل نمود ، موجب تأثر و تألم گردید.
آن عالم بزرگوار ،در عرصه های علمی و عملی در زمره ی علمایی بود که می توان " اُمناءُ الرّسُل " را بر آنان تطبیق داد.  با اخلاص تمام ، در خدمتگزاری به آستان ملک پاسبان مولای خود حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا افتخار خدمت داشت و تشنگان فضیلت و کمال را از چشمه‌ی جوشان حقایق قرآنی و معارف ولایی سیراب می‌نمود.
ارتحال این عالم ربانی و مفسر ارزشمند قرآن کریم ، یقینا ثلمه ای جبران ناپذیر به حوزه های علمیه است .
حقیـر، این ضایعه ی مؤلمه را به حوزه های علمیه ، مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری مد ظله العالی ، شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم ، مردم شریف و بصیر مازندران خصوصاً بیت معزز ایشان ،آقازاده‌های محترم و وابستگان مکرم تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند متعال مزید رحمت و غفران واسعه و علوّ درجات آن زاهد و عارف عالی مقام را در هم جواری با شهیدان عاشورایی دفاع مقدس مسألت می نمایم.

اِنّـه ذوالفضـل العظیـم

پنجـم ذوالقعده ١٤٣٥
سیـد قدیـــر رضــایی
خادم سی ساله ی مردم شریف مازندران در وزارت کشور

یونسی رستمی ، معاون سیاسی استاندار یا عضو هیئت مدیره چند شرکت!!!

 اینان هستند مردان دولت تدبیر و امید در مازندران!               
                

گفته می شود، علیرضا یونسی رستمی بعد از چندسال از بازنشستگی اش دوباره به مسئولیتی برگشته است که اصلا تجربه ای در آن ندارد ! جالب اینجاست که این آقا نیامده میخواهد همه چیز را تصاحب کند!

به راستی باید به یونسی ، گفت که عضو هیئت مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران که سالیانه بالغ بر چندصد میلیون می تواند پول به جیب بزند! از وظایف دولت تدبیر و امید است؟!

ساحل نشین: به گزارش دریا نیوز،مظلومیت مازندران تمامی ندارد تا دیروز ظلم بر جنگلها و درختان و صنایع اش حاکم بود و امروز پیشروی نموده و از زمین خواری و قطع بی رویه درختان و تعطیلی کارخانه جایش را به حیاط خلوت فرهنگ و هنر داده است.

هرچند این قصه درد همیشگی است اما مازندران به درد تازه ای گرفتار آمده است. چندی پیش جشنواره فیلم های ویدئویی در مازندران البته با اصرار دوستان در استانداری در هتل نارنجستان با حضور چهره های سینمایی کشور برگزار گردید. استانداری در یک حرکت محیرالعقول با پیش قراولی معاون سیاسی امنیتی خود هزینه ای بالغ بر 500میلیون تومان برای یک هفته تماشای فیلم و کشتی سواری آقایان و خانم های آرتیست بر گرده فرهنگ و هنر مازندران تحمیل نمودند.

هر چند دوستانی که فیلم دو زندگی محصول مشترک آلمان و نروژ را در اداره فرهنگ و ارشاد آمل تماشا نموده اند باالأخص از دقایق 11و12 این اثر فاخر را تعریف نموده اند !!و برخی این صحنه هایی از این فیلم را با صحنه های فوق سفید سریال اسپارتاکوس برابرمی دانستند.

 استانداری مازندران و معاونت سیاسی امنیتی اش که این روزها دبیری جشنواره فیلم ویدئویی یاس را در مازندران قبول کرده اند و البته یک جشنواره فیلم دیگر را با عنوان زن و خانواده در دستور کار قرار دادند در یک برخورد قهری البته با تدبیر در راهروها و اتاق این معاون فعال یک اداره کل با محتوای فرهنگ و ارشاد در دل استانداری بنا نموده اند.

آری علیرضا یونسی، رستمی که این روزها در رزومه خود به غیر از معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، هیئت مدیره صنایع چوب کاغذ و البته یک کارخانه داروسازی ( آنتی بیوتیک ) را دارد نشان داده است علیرغم علاقه و فعالیت در عرصه اقتصاد به حوزه فرهنگ و هنر هم نظر دارد.

حال این پرسش مطرح است که اساسأ ایشان با این علاقه چرا در حوزه اقتصادی پست نگرفته اند یونسی می توانست بخت و زعم خود را در مدیریت اقتصادی هم بیآزماید حال بماند با این همه دغدغه و تلاش و کار مباحث و مسائل سیاسی امنیتی استان را چگونه حل و فصل می نماید!

وقتی هنرمندان در اسفند 92 پس از چند ماه تأخیر با استاندار نشست داشتند طرحی جامع همراه با برآورد برای یک سال با کل هزینه 400 میلیون را به ربیع فلاح جلودار تقدیم نمودند تا بر اساس آن اقدامات و تولیدات فرهنگی هنری استان شکل گیرد که البته پس از 7 ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است حال استانداری در یک حرکت خودجوش از ردیف فرهنگ و هنر استان بالغ بر 500 میلیون تومان برای نمایش فیلم های درجه 4 ویدئوکلوپی هزینه کرده است که البته تنها خروجی برای این استان عکسهای یادگاری بوده که آقایان با هنرپیشه های محبوب خود گرفته اند که البته همه ما را یاد ماجرای سریال پایتخت و سبزی پلو با ماهی آقایان و عکس های یادگاری دو نفره شان می اندازد.

حال این چه قصه ی پر غصه ای است که دامن این استان را گرفته است که به جای چرخاندن چرخ هنرمندان و تولید آثار فاخر و بومی برای استان و کشور هزینه ی هنگفت برای تماشای فیلم های در جه ج و داخلی و خارجی و البته موهن و مستهجن مانند ( دو زندگی )می پردازیم.

 به راستی شما از منویات رهبری چنین برداشتی را دارید؟ آیا نام گذاری سال فرهنگ بهانه ای برای تاخت و تاز امیال و خواسته های گروهی و جناحی باید باشد!

جناب آقای معاون! در راستای منویات رهبری با این هزینه چند اثر فاخر می توانست تولید و حمایت بشود؟

آقای یونسی با چنین هزینه ای، چه تعداد سینماهای استان تعمیر و بازسازی می شود؟

جشنواره تئاتر استان به دلیل مشکلات مالی در 2 روز با 4 گروه نمایش برگزار شد، آیا می دانید کمک هزینه شان چقدر بوده است؟ آیا می دانید یک تئاتر با چقدر هزینه تولید می شود این ریخت و پاش ها چه نتیجه ای برای فرهنگ و اقتصاد استان ارمغان دارد؟


یونسی نمی داند در این استخری که پا گذاشته بوی کافور به مشام می رسد نه عطر یاس.لذا باید بسیار مراقبت کنند.
 
آقای معاون! این رفتار و عمل شما نه بوی تدبیر می دهد نه رنگ امید.به جای عکس یادگاری با هنرپیشه و فراهم نمودن تفریحشان در لوکس ترین هتل به تقویت هنرمندان استان برای تولید آثار فاخر بپردازید.این کج روی ها ، دوری مردم و فرهیختگان را عایدتان می کند.
 
سرکشی در حوزه های مختلف اقتصادی فرهنگی و گرفتن عناوین و ریخت و پاش به بهانه های مختلف هیچ جایگاهی در نظام  مقدس جمهوری اسلامی ندارد و نخواهد داشت.