پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

جهاد در شهرستان چالوس ، به برکت قدوم مبارک رهبر معظم انقلاب

همتی بی نظیر در شهرستان چالوس ؛ 

100 درصد مصوبات سفر رهبری به چالوس ، اجرایی شده است 

 

اینها بخشی از پروژه های ( مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس است ) که صد در صد اجرایی شده است. این اقدام تحسین برانگیز با همت مسئولین محترم استان به خصوص استاندار مازندران و خاصه شخص میر قدیر رضایی، فرماندار توانمند شهرستان چالوس به مرحله بهره برداری رسیده است.  

ساحل نشین: به گزارش سایت خبری دریانیوز ، 100درصد مصوبات سفر مقام معظم رهبری به چالوس ، با پیگیری مسئولان استان مازندران و خصوصاً پیگیری های مجدانه و کم نظیر شخص سید قدیر رضایی (فرماندارچالوس) در اقدامی قابل تحسین ، اجرایی شده است.

شهرستان چالوس به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی با دارا بودن جاذبه های طبیعی بی نظیر از استثنایی ترین شهرستان های کشور محسوب می شود این شهرستان به دلیل داشتن این ویژگی ها از دیر باز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

مقام معظم رهبری در سفرشان به چالوس در سال 88 چنین فرمودند:

"شهر چالوس را من بعنوان آن شهری می شناسم که در دوران دفاع مقدس اغلب رزمندگانی که از مازندران و گیلان عازم جبهه های حق علیه باطل بودند از این شهر عبور کردند.نقطه عزیمت ده ها هزار رزمنده غالبا از شهر چالوس بود که به سمت جبهه حرکت می کردند در حقیقت اینجا قدمگاه بیش از بیست و یک هزار شهید گیلان و مازندران است"

حضور رهبر انقلاب در هر منطقه ای می تواند منشا خیر و برکات زیادی برای آن منطقه باشد و شهرستان چالوس هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

در مهر ماه سال 1388 مقام معظم رهبری سفری به این شهرستان داشته اند که باعث پیوندی مستحکم و عاطفی میان گروه های مختلف جامعه شد. برکات معنوی بسیاری از این سفر عاید مردم شهر چالوس و استان مازندران شده است .در کنار این برکات معنوی، مصوبات بسیاری در زیر ساخت های اساسی شهرستان و همچنین کمک به محرومین و نیازمندان را شاهد بودیم.

کل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری 27 میلیارد و 566 میلیون 750 هزار تومان بوده که در برگیرنده 205 پروژه است.


حائز اهمیت این است که از مجموع 205 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس همه پروژه ها عملیاتی و در حد 100 درصد اجرایی شده اند که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد:

1-تجهیز کامل بیمارستان طالقانی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان

2-مجتمع آبرسانی غرب کلاردشت به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان

3-ساخت استادیوم ورزشی پنج هزار نفره به ارزش 5 میلیارد و 600 میلیون تومان

4-احداث سالن طبقاتی ورزشی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون تومان

5- احداث دبیرستان 12 کلاسه دخترانه سمیه به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان

6- بهسازی و آسفالت راه روستایی دزدبن – دلیر به ارزش یک میلیارد و 195 میلیون تومان

7- احداث خانه بهداشت میجلار، گرامجان، لاروسر، حریث، چلاجور، اشکاردشت

8- اجرای عملیات آبخیزداری چالوس و کلاردشت

9- احداث مرکز درمانی شماره یک چالوس و شروع پروژه مرکز درمانی شماره دو

10- کمک به 87 واحد مسکونی خانواده معظم شهدا

اینها بخشی از پروژه های ( مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس است ) که صد در صد اجرایی شده است. این اقدام تحسین برانگیز با همت مسئولین محترم استان به خصوص استاندار مازندران و خاصه شخص میرقدیررضایی، فرماندار شهرستان چالوس و ... به مرحله بهره برداری رسیده است. 

رسالت خبری خود می دانیم که از مسئولین استان به ویژه از استاندار مازندران، معاونین و  خصوصاً سید قدیر رضایی فرماندار توانمند شهرستان چالوس که با وجود تمام سختی ها ظرف مدت سه سال 205 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری را به طور کامل اجرایی کرده اند تشکر و قدردانی نماییم.

نکته آخر اینکه با خبر شدیم رئیس جمهور امروز برای افتتاح چندین پروژه به استان مازندران سفر می کند هر چند این سفر به عنوان چهارمین سفر استانی هیات دولت محسوب نمی شود اما عملیاتی شدن صد در صدی پروژه های سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس می تواند تلنگری بر اراده برخی مسئولان در عملیاتی کردن برخی از پروژه های مصوب سه سفر هیات دولت به استان مازندران باشد.

تنها چند ماه به پایان خدمت دولت دهم مانده است و مسئولین استان مازندران می بایست از چگونگی اجرای صد در صدی سفر پر برکت مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس الگو گرفته و آن را سر لوحه کار خود قرار دهند. بدون شک این حرکت جهادی، ماندگار خواهد ماند.

روایت یک خبرنگار از ابرمرد مدیریت بحران ؛ میرقدیر رضایی

** تقدیر از مرد چکمه پوش چالوس ** 

 

سیدقدیررضایی(فرماندار چالوس) را درسیل های کلاردشت و تنکابن با چکمه در میان آسیب دیدگان دیده بودم و  صحبت های پیرزن سیلزده را هیچگاه فراموش نمی کنم که با اشاره  به سوی سیدقدیررضایی می گفت،  نمی دانم این آقا(رضایی) از کجا آمده است ! همین قدر بگویم اخلاق و مهربانی این  آقا باعث شده تا خستگی خسارت سیل را فراموش کنم....

 

ساحل نشین: کمتر از نیم ساعت، باران سیل آسا کافی شد، تامردم شهرستان های چالوس و نوشهر گرفتار سیلابی ویرانگر شوند. بچّه هایی که برای اولین بار چنین حادثه ای را می دیدند بی اختیار پدر و مادر ویا هر کسی که به تواند آنان را نجات دهد باگریه وفریاد کمک می خواستند.

سیلابی که همچنان می غرید و درهم می شکست !. کاش برق زودتر از ورود آب به اطاق خواب می رفت تا بجه ها این خاطره تلخ را با چشم نمی دیدند. آّب، برق، و گاز هم دوام نیاورد و قطع شد !. تاریکی مطلق !. برای کسانی که شب های بمباران اهواز، خرمشهر و دیگر شهرهای جنوبی را دیده بودند !. خاطرات تلخ گذشته را به یاد می آورد. فرقی نمی کرد !. همه جا تخریب بود و ویرانی !.

سیلابی که همزمان بامحرّم به درون خانه های مردم چالوس و نوشهر وارد شده بود !، صدای غرّش سیل را با فریادهای یاحسین(ع) یاقمربنی هاشم(ع) و یازهرا(س) در آمیخته بود !. بسیاری نیز به بالکن و سقف خانه های شان پناه برده بودند و با گریه و زاری از همسایه ها کمک می خواستند !. صدای کمک مردم درصدای نهیب سیل می پیچید و گم می شد.

شب حادثه برای مردم چالوس و نوشهر شبی توأم با وحشت و اضطراب گذشت !. همانگونه که بر مردم نکا و بهشهر و هر آسیب دیده از سیل در هرجای دیگر !.

حالا من هم یکی از کسانی بودم که طعم تلخ دردمندی و خسارت را چشیده است !. هرچند بنی آدم اعضای یکدیگرند. نباید در جامعه ولایی و امام حسینی فرقی داشته باشد.

دخترم نیز در یکی از خیابان های وحشت چالوس گرفتار سیلاب شده است !. وبیش از هشتاد درصد از مجموعه زندگی اش را از دست داده است. بی درنگ خودم را که شاهد سیلی ویرانگر در کلاردشت بودم به چالوس رساندم.

مردم چالوس همه آمده بودند !. تا کمک کنند. سیدقدیررضایی فرماندارشهرستان چالوس و علی ردایی بخشدار مرکزی چالوس را دیدم که در میان دیگر مردم، با چکمه و لباس گلی به آسیب دیده ها کمک می کنند. این دو نفر را قبلاً در سیل کلاردشت دیده بودم. یکی از شهروندان می گفت، فرماندار امام جمعه و دیگر مدیران شهری از زمان وقوع سیل در صحنه بودند. حضور آن ها به مردم قوت قلب می داد. این حضور در نوشهر نیز پر رنگ بود.

خودم را به بخشدار مرکزی رساندم. خواستم برای دخترم کمک بگیرم ! ولی نگاه نگران او و فرماندار چالوس حکایت از خستگی و بی خوابی شب حادثه را داشت. رضایی و ردایی از ساعت 1 بامداد روز حادثه بیدار بوده و 3 شبانه روز پیگیر مشکلات سیل زدگان است. البتّه این نگرانی را می شد در چشم و چهره همه مدیران اجرایی و آقای راشدی امام جمعه چالوس دید. برای همین درخواست کمک نکردم !. با حسن قمی همکار خبری ام در نوشهر تماس گرفتم تا از حال و روز حسن خزایی یکی از همکاران خبرنگار بپرسم. که در سیل اخیر همه زندگی اش را از دست داده است.انصافاً خبرنگاران را بایستی در ردیف قشر آسیب پذیر قرار داد چرا که با وزش باد ملایم آسیب می بینند و با طوفانی این چنینی می شکنند.مردم چالوس و نوشهر و همه همکاران خبرنگار در اطلاع رسانی به موقع و همدردی با مردم آسیب دیده سنگ تمام گذاشته اند. در اینجا باید به همه این عزیزان دست مریزاد گفت.

صدای ضعیف حسن قمی را شنیدم. از حسن خزایی پرسیدم.گفت: سیل از کل لوازم زندگی و خانه ای که حسن خزایی با وام بانکی و قرض گرفتن از این و آن تهیّه کرده بود، در کمتر از نیم ساعت باخودش برد.وی از همه مسئولان محلی و ارشد استان و مردم خیّر خواست در کنار کمک به آسیب دیدگان سیل چالوس و نوشهر، برای کمک به این خبرنگار پرتلاش هم اهتمام ویژه داشته باشند.

وقوع سیل در قرآن کریم

آمار نشان می دهد وقوع سیل در دهه اخیر به ده برابر افزایش یافته و همچنان موجب خسارت مالی و جانی مردم در دنیا و کشورمان، ازجمله استان های شمالی می شود.

قرآن بااینکه بارش سیل را بزرگترین عامل تخریب درمیان دیگر حوادث طبیعی به حساب می آورد، اعلام می دارد بارش باران به عدد و مقدار معین است !. خداوند دراین کتاب آسمانی می فرماید: ما از آسمان آبى فرو فرستادیم. پس رودخانه‏هایى به اندازه گنجایش خودشان روان می شوند.

بارش باران با تعریفی که در قرآن آمده است، با توجه به شکرگزاری مردم کشورمان از نعمات الهی و ارادت به اهل بیت رسول اکرم و اطاعت از دستورات دینی نمی تواند از نوع خشم خداوندی باشد. و یا بخواهد ما را در ردیف مجازات قوم سبا، فرعون، و نوح قرار دهد.

بنابراین می توان خسارت های جانی و مالی مردمان آسیب پذیر از مناطق سیل خیز را در جای دیگری جستجو، و به توصیه های کارشناسان توجه کرد. که عوامل اصلی ویرانگری سیل های چند سال اخیر درمناطق سیل زده را تخریب جنگل، برداشت بی رویه شن و ماسه و تجاوز به حریم رودخانه ها میدانند. مسئولان نیز براین باورند که باید در جلوگیری از تخریب و ویرانگری سیل فکری کرد. ولی عملاً در آن اقدامی صورت نمی گیرد.

قرآن در (سوره حجر آیه 21) تأکید دارد، مانمی فرستیم مگر به مقدارمعین.
بارش باران بر مقتضای تدبیر الهی است. و به اندازه ای می بارد که مفید و ثمر بخش است و زیانبار نیست. و درسوره رعد از رود خانه هایی با حجم و گنجایش معین حرف می زند. درحالیکه رودخانه های امروز ما بر اثر برداشت و تجاوز به حریم شان گنجایش یک باران ملایم را هم ندارند !.

شاید بسیاری ازما ازنزدیک شاهد وقوع زلزله و یا سیلی ویرانگر نبوده ایم. و ندانیم لحظه غرّش صدای ویرانی و شکسته شدن ستون و دیوار خانه چه تبعات روانی برای اهل خانه داشته است. امّا همدردی به هنگام مصیبت و غم هم مارا تسکین می دهد. و هم مصیبت دیده را به آرامش می رساند.

حضورمستمر فرماندار شهرستان چالوس ، بخشدار مرکزی و امام جمعه چالوس

حاج میرقدیر رضایی ،فرماندارشهرستان چالوس ، امام جمعه و دیگرمدیران اجرایی شهرستان چالوس و نوشهر اولین مدیران شهر ستانی بودند که در دقایق اولیه حادثه با زیر مجموعه های خود در صحنه حادثه ای که شهر را در نوردیده بود حضور یافتند و تا پایان بحران همراه و همگام با آسیب دیده گان از آنان دلجویی می کردند.

رضایی را درسیل های کلاردشت و تنکابن با چکمه در میان آسیب دیدگان دیده بودم. و صحبت های پیرزن سیلزده را هیچگاه فراموش نمی کنم که به رضایی اشاره میکرد و به همگان می گفت: نمی دانم این آقا(رضایی) از کجا آمده است ! همین قدر بگویم اخلاق و مهربانی این آقا باعث شده تا خستگی خسارت سیل را فراموش کنم.

بنابراین آنچه که در درجه اول می تواند آلام آسیب دیدگان را از بحران روانی ناشی ازحادثه خسارت بار به حداقل برساند، حضور مسئولان شهری و روستایی و ابراز همدردی آنان خواهد بود. یک آسیب دیده قبل از رسیدن به اموال از دست رفته همدلی مسئولان و مدیران را می طلبد.

پیشگیری قبل از وقوع

ضرب المثلی است که می گوید، علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. و مصداق این مطلب می تواند به ما کمک کند قبل از این که زلزله و یا سیلی رخ دهد تا ما را مجبور کند برای تعیین خسارت، ستاد بحران تشکیل دهیم و تقاضای اعتبار ده ها میلیارد تومانی را بنمائیم. ستاد قبل از وقوع را برای پیشگیری تشکیل دهیم. موانع عبور سیلاب ها را اصلاح رودخانه ها را شناسی و در اصلاح آن بکوشیم. تا با همکاری فرمانداری ها و شهرداری ها خیال شهروندان و مردم مناطق آسیب پذیر را از نگرانی حوادث پیش بینی نشده راحت کنیم. به امید روزی که مردم ما وجهان در آرامش وبدور از نگرانی زندگی کنند.

همراهی و صبوری مردم چالوس عامل موثر در خروج از شرایط بحرانی سیل

ساحل نشین: فرماندارچالوس گفت: یکی از عامل موفق در خروج از شرایط بحرانی مناطق سیل زده همراهی ٰو صبوری مردوم چالوس بود.

سیدقدیررضایی در گفتگو با خبرنگار فارس افزود:از ساعات اولیه بروز سیل مردم در کنار مسئولان حاضر بوده و ماعدت های زیادی در جهت خروج از شرایط بحرانی داشتند.

وی ادامه داد:ستاد بحران استان و شهرستان با حضور خوب و موفق خود در مناطق سیل زده اقدامات مناسبی را انجام دادند. نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: از استاندار و معاون عمرانی استاندار که نگاه ویژه ای به مناطق سیل زده داشتند قدردانی می شود.

وی بیان داشت: مردم با صبوری و همراهی مسئولین نشان دادند که در همه شرایط یار ویاور مسئولان هستند.

رضایی درپایان گفت: امیدواریم هرچه سریعتر عملیات بازسازی مناطق سیل زده با حمایت و مساعدت مدیران استانی آغاز شود.

فرماندار چالوس : خروج مناطق سیل زده از شرایط بحرانی

ساحل نشین: سیدقدیررضایی، فرماندارچالوس از خروج مناطق سیل زده از شرایط بحرانی خبر داد و گفت: آماده بازسازی مناطق سیل زده هستیم.

مهندس میر قدیر رضایی ، فرماندارشهرستان چالوس در گفتگو با خبرنگار ما افزود: با توجه به اینکه بروز سیل شرایط بسیار بحرانی را در منطقه به وجود آورده بود اما با تلاش نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان و حمایت استاندار،معاون عمرانی استاندار و مدیران کل استان در حال حاضر شرایط عادی در منطقه حاکم است.

نماینده عالی دولت تاکید کرد: تا کنون تلفات جانی در مناطق سیل زده نداشتیم و اعلام آمار های مختلف در این زمینه کذب است.وی بیان داشت:با توجه به برگشت شرایط عادی در مناطق سیل زده روستایی و شهری از ادارات و نهادهای دولتی درخواست آغاز بازسازی مناطق آسیب دیده را دارم.

فرماندار نمونه استان مازندران گفت: نیاز به فرش ،موکت،لوازم خانگی اعم از گاز،بخاری،یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم. فرماندارچالوس بیان داشت: نیروهای مردمی،بسیج،انتظامی و نظامی،هلال احمر،بهداشت و درمان،ستاد بحران و کلیه نیروهای ادارات و نهادها همچنان در مناطق سیل زده حضور دارند.

مدیر نمونه ستاد بحران کشور بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان چالوس نیز هر روز ساعت 18 در فرمانداری این شهرستان برگزار می شود تا آخرین وضعیت اطلاع رسانی شود.

فرماندارنوشهر بیان داشت:در جهت کمک به تجهیزات سنگین خودرویی اعم از بیل میکانیکی،لودر و... از شهرداریهای شهرستانهای همجوار و حتی استان گیلان ، تهران والبرز در خواست کمک شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: اداره صنعت،معدن و تجارت به همراه مجمع امور صنفی به خوبی توانستند نسبت به بازرسی بازار اقدام و مانع افزایش قیمت شوند.

وی گفت: یکی از نگرانیهای ما افزایش قیمت وسایل گرمایشی،پوشاک و چکمه با توجه به نیاز مردم مناطق سیل زده بود که الحمداله با حضور خوب و قابل تقدیر اداره صنعت،معدن وتجارت و همچنین مجمع امور صنفی شاهد هیچگونه افزایش قیمت نبودیم. سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت،پالوجده،دهگیری،خزر،هتل ملک،دارمیشکلا،علویکلا،آبرنگ،چالوس محله و خیابان 17 شهریور خسارت های زیادی برجا گذاشت.

سید قدیر رضایی تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز سیل به روستاهای تازه آباد,مهدی آباد،سینوا،تجن کلا،ذوات،سنگ دره،اکبر آباد،علی آباد ،خرمنه علی و سفلی و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد. مهندس رضایی بیان داشت: در شهر هچیرود نیز سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد .

تقدیر ویژه استاندار مازندران از مرد اول مدیریت بحران چالوس

 تقدیر استاندارمازندران از فرماندار شهرستان چالوس 

سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران:

از ساعت اولیه وقوع سیل با تدابیر بسیار کم نظیر اندیشیده شده از سوی میرقدیررضایی، فرماندارچالوس و ستاد بحران شهرستان چالوس مدیریت حاکم بر مناطق سیل‌زده صورت گرفت و عملکرد بسیار مطلوب مدیریت بحران شهرستان چالوس ، باعث شد که کشته ای نداشته باشیم

استاندار مازندران به همراه سید قدیر رضایی، فرماندار شهرستان چالوس و بخشدار مرکزی چالوس از مناطق سیل‌زده شهرستان چالوس بازدید کرد.

به گزارش فارس ، سید علی اکبر طاهایی ، استاندار مازندران صبح امروز در ابتدا با حضور در روستای تازه‌آباد چالوس از نزدیک از تعدادی خیابان، کوچه و منازل خسارت دیده بازدید کرد.

در این بازدید نماینده عالی دولت در استان مازندران خطاب به فرماندارچالوس گفت: همانطور که همیشه دلسوزانه پیگیر بودید، از این پس هم باید به طور جدی تر از ساخت و ساز حاشیه رودخانه‌ها جلوگیریکرد. طاهایی بعد از بازدید از روستای تازه‌آباد از منطقه اشکاردشت در حوزه شهری بازدید کرد.

علی اکبر طاهایی در بازدید از منطقه اشکار دشت با توجه به تخریب مدرسه در حال ساخت در این منطقه در تماس تلفنی با مدیرکل نوسازی مدارس استان درخواست کرد تا نسبت به تغییر شکل هندسی این ساختمان اقدام کند.استاندار مازندران در منطقه اشکار دشت از تعدادی منازل مسکونی خسارت دیده نیز بازدید کرد.وی در دیدار با یکی از خانواده های سیل‌زده در این منطقه عنوان داشت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی ستاد بحران شهرستان و استان امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات موجود برطرف شود.

* ارائه تسهیلات برای جبران خسارت

استاندار مازندران گفت: با تدابیر خوب ستاد بحران شهرستان چالوس تا کنون تلفات جانی ناشی از سیل نداشتیم. وی افزود: از ساعت اولیه وقوع سیل با تدابیر کم نظیر اندیشیده شده از سوی شخص میر قدیر رضایی، فرماندارشهرستان چالوس و ستاد بحران مدیریت حاکم بر مناطق سیل‌زده صورت گرفت.

وی ادامه داد: نماینده مردم چالوس و نوشهر نیز دیروز اقدامات مثبتی برای جبران خسارت سیل چالوس و نوشهر در تهران انجام دادند که مهم‌ترین آنها مکاتبه با رئیس مجلس شورای اسلامی، دیدار با وزیر کشور و اطلاع به رئیس جمهور از طریق معاون پارلمانی ایشان بوده است.

طاهایی بیان داشت: ستاد بحران استان با ریاست معاون عمرانی در فرمانداری چالوس تشکیل شد و نتیجه آن جلسه و بررسی گزارشات انجام شده در جلسه ستاد بحران صبح امروز که در فرمانداری شهرستان نوشهر برگزار می‌شود رسیدگی می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در بازدید که از ساعت 6 بامداد امروز از مناطق سیل‌زده در شهرستان چالوس داشتم واقعا مردم وضعیت سختی دارند اما امیدواریم با اعلام خسارت به دولت شاهد مساعدت‌های مسئولان در این بخش باشیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در شهرستان چالوس با قطعی گاز 12 هزار مشترک برخورد کرده بودیم با تلاش اداره گاز در حال حاضر همه مشترکان چالوسی از نعمت گاز برخوردار هستند. مهندس طاهایی بیان داشت: با شناسایی میزان خسارت و افراد خسارت دیده امیدواریم با ارائه تسهیلات برای جبران خسارت گام برداریم. استاندارمازندران در پایان گفت: مدیران کل استان تا برگشت شرایط عادی در مناطق سیل‌زده نظارت مستمری بر امور و اقدامات مربوطه دارند.

فوری/ فرماندارشهرستان چالوس : تلفات جانی سیل چالوس صحت ندارد

فرماندارچالوس گفت: شایعاتی که مبنی بر تلفات جانی در مناطق سیل‌زده عنوان شده است در چالوس صحت ندارد.
مهندس میرقدیررضایی افزود: وقوع سیل در چالوس در کنار خسارات فراوانی که در واحدهای مسکونی و باغات، راه‌های دسترسی، پل‌ها و زیرساخت‌های آب و برق و گاز داشته است، خسارت جانی در برنداشته است.

سید قدیر رضایی تصریح کرد: در حال حاضر چند اکیپ در حال ارزیابی خسارت وارد آمده به شهرها و روستاهای چالوس هستند اما در نظر اولیه میزان خسارت بالایی را شاهد هستیم. به گزارش فارس ، فرماندار شهرستان چالوس گفت: ستاد بحران استان نیز در چالوس حضور دارد و همچنان نیازمند حضور امدادگران در مناطق سیل‌زده هستیم.

خسارت سیل به 150 روستای بخش مرکزی چالوس/ حضور پلیس در منطقه

ساحل نشین: فرماندار شهرستان چالوس گفت: سیل صبح امروز شهرستان به 150 روستای بخش مرکزی خسارت وارد آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدقدیررضایی افزود: خسارت جدی در حد نابودی به اموال مردم در بخش مرکزی وارد شد. وی ادامه داد: مدیرکل ستاد بحران مازندران در حال حاضر در شهرستان حضور دارد و به بررسی مسائل و مشکلات می پردازد.

فرماندار چالوس بیان داشت: مرکز بهداشت و درمان شهرستان چالوس در آماده باش کامل قرار دارد تا از بروز هر گونه بیماری و آلودگی جلوگیری شود.

وی بیان داشت: مناطق اشکار دشت در حوزه شهری و روستاهای مهدی آباد، تازه آباد، علی آباد، الف کلا و پالوج ده شرایط بحرانی تری نسبت به دیگر مناطق دارند.

حضور پلیس در مناطق سیل زده

فرمانده نیروی انتظامی چالوس گفت:با مدیریت بسیار عالی ستاد بحران شهرستان و شخص سیدقدیررضایی ،فرماندارچالوس، پلیس از ساعات اولیه بروز سیل در مناطق آب گرفته حضور داشته است.

سرهنگ حسین ن‍ژاد افزود: جهت کنترل ترافیک و هدایت خودروها برای خروج از مسیر مناطق آب گرفته، پلیس راهنمایی و رانندگی در داخل شهر حضور مستمر دارد.

مهندس سید قدیر رضایی: 2 هزار خانوار سیل‌زده چالوسی نیازمند کمک

ساحل نشین: فرماندار چالوس گفت: 2هزار خانوار سیل‌زده چالوسی چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستند. به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزاری فارس سید قدیر رضایی عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده چالوس در جمع‌ خبرنگاران افزود: شرایط بسیار بحرانی در بیشتر مناطق سیل زده شهرستان چالوس داریم و اسکان خانوارهای سیل‌زده بسیار سخت و دشوار است.
سیدقدیررضایی، فرماندارچالوس ادامه داد: نیاز شدید به فرش، موکت، لوازم خانگی اعم از گاز، بخاری، یخچال و لباس زنانه و مردانه داریم و چشم انتظار کمک هموطنان ایرانی هستیم. نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس گفت: 2 هزارخانوار سیل‌زده چالوسی در بدترین شرایط ممکن که حتی یک فرش و موکت سالم برای نشتن روی آن ندارند امشب را سپری خواهند کرد.
رییس ستاد طرح های سالمسازی دریا در مازندران ادامه داد: بسیاری از این خانواده‌ها از داشتن لباس خشک برای پوشیدن محروم هستند و در وضعیت سرمای شدیدی که در منطقه وجود دارد نگران کننده است. مهندس میر قدیر رضایی بیان کرد: هموطنان ایرانی بارها و بارها نشان دادند که به کمک همنوع خود می‌شتابند و امیدواریم این بار نیز به درخواست ما لبیک گفته به ما را یاری رسانند. فرماندارچالوس بیان کرد: مردم ولایت‌مدار و خونگرم چالوسی بارها و بارها در بروز حوادث به یاری همنوعان خود شتافتند و این بار خود نیاز به کمک دارند.
نماینده عالی دولت  بیان کرد: از مسئولان ارشد کشوری و استانی درخواست عاجزانه برای تهیه لوازم خانگی اعم از پوشاک و گرمایشی برای 2 هزار خانوار سیل‌زده که شرایط سختی دارند را دارم.

فرماندارچالوس: سیل تا کنون 45 میلیارد تومان خسارت به بار آورد

ساحل نشین: سید قدیررضایی، فرماندار شهرستان چالوس گفت : تا کنون خسارت وارده بر اثر سیل در شهرستان چالوس 45 میلیارد تومان برآورد شده است.

سید قدیر رضایی در نشست با خبرنگاران افزود: خسارت به 1500 منزل مسکونی با پیش بینی 30میلیارد تومان و میزان خسارت از 30 الی 90 درصد،خسارت به 50 واحد تجاری با پیش بینی 2میلیارد تومان،خسارت به 10 پل ارتباطی با پیش بینی یک میلیاردو500 میلیون تومان،خسارت به راه آسفالته به میزان 5 کیلومتر با پیش بینی 1میلیارد تومان،خسارت به مدارس شهرستان با پیش بینی 600 میلیون تومان،تخریب کانال سطحی با پیش بینی 600 میلیون تومان از جمله خسارات وارده سیل چالوس بود.

فرماندار چالوس ادامه داد: در حوزه آب،گاز،برق و مخابرات نیز در مجموع 1میلیارد تومان پیش بینی خسارت شده است و همچنین سیل 200 میلیون تومان خسارت به باغات کشاورزی شهرستان وارد کرد. نماینده عالی دولت بیان داشت: این آمار تا کنون بوده و قطعا افزایش خواهد یافت.

مهندس میرقدیررضایی، فرماندار چالوس بیان داشت:سیل در حوزه شهری در مناطق اشکار دشت،پالوجده،دهگیری،خزر،هتل ملک،دارمیشکلا،علویکلا،آبرنگ،چالوس محله و خیابان 17 خسارت های زیادی برجا گذاشت.

فرماندار نمونه کشور تصریح کرد: در مناطق روستایی نیز سیل به روستاهای تازه آباد,مهدی آباد،سینوا،تجن کلا،ذوات،سنگ دره،اکبر آباد،علی آباد و شهر آرا خسارت سنگینی وارد کرد. مهندس رضایی بیان داشت: در شهر هچیرود نیز سیل منازل مسکونی در حاشیه رودخانه هچیرود را دچار خسارت کرد و 200 باب منزل مسکونی در حاشیه این رودخانه دچار آب گرفتگی شدند.

فرماندار سابق تنکابن بیان داشت: جلسات ستاد بحران شهرستان از ساعت اولیه سیل تشکیل و نسبت به اطلاع رسانی و امداد رسانی به موقع اقدام کرد. قدیر رضایی تاکید کرد: تجهیزات و امکانات شهرستانی پاسخگو نبوده و نیازمند مساعدت استانی و کشوری هستیم.فرماندارچالوس بیان داشت:بیشترین نیاز ما در شهرستان پتو،نان،غذاهای کنسروی،مشاین آلات از جمله بیل میکانیکی،لودر و کامیون می باشد.

فرماندارچالوس: امکانات شهرستانی پاسخگوی مقابله بابحران موجودنیست

ساحل نشین: میرقدیر رضایی ، فرماندار شهرستان چالوس گفت: امکانات و تجهیزات شهرستانی پاسخگوی مقابله با بحران موجود نیست و نیازمند مساعدتهای ویژه استانی هستیم.

مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار چالوس افزود: نیروهای مردمی،بسیج،انتظامی و نظامی،هلال احمر،بهداشت و درمان،ستاد بحران و کلیه نیروهای ادارات و نهادها در مناطق سیل زده حضور و مشغول امداد رسانی هستند. وی ادامه داد: خسارات زیادی بر منازل مسکونی وارد شد و ادامه بارش باران احتمال افزایش بر خسارات موجود را دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: با تلاش نیروهای اداره گاز تا کنون گاز مشترکینی که قطع شده بود وصل شد.

مدیر نمونه مدیریت بحران کشور بیان داشت: با توجه به اهمیت لایروبی خیابانها و منازل مردم ماشین آلات مورد نیاز از سوی کلیه پروژه های سطح شهرستان اعم از آزاد راه،کمربندی و... به مناطق سیل زده اعزام شدند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد:روستاهای بخش مرکزی چالوس خسارات زیادی دیدنداما با تلاش بخشدار مرکزی چالوس و دهیاران روستاها و شوراهای اسلامی مدیریت خوبی در آن بخش انجام شد.

فرماندار نمونه مازندران گفت: نیروهای هلال احمر و بهداشت و درمان در تمامی مناطق سیل زده حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات پزشکی مورد نیاز را ارایه دهند. فرماندار شهرستان چالوس تصریح کرد:با شهرستانهای اطراف نیز هماهنگ شد تا در صورت تامین نان و دیگر موارد کمک و یاری رسانند.

فرماندار اسبق شهرستان نوشهر در پایان گفت: ستاد بحران شهرستان چالوس با تقسیم بندی مناطق سیل زده چالوس به سه منطقه در تلاش است تا خدمت رسانی مطلوبی را به سیل زدگان ارایه دهد.

مدیرکل ستاد بحران مازندران:عملکرد مدیریت بحران چالوس بی نظیر بود

ساحل نشین: سیل شهرستان چالوس تا کنون تلفات جانی نداشت و این نتیجه مدیریت بی نظیر ستاد بحران این شهرستان و شخص سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس است

مدیرکل ستاد بحران استان مازندران گفت: سیل شهرستان چالوس تا کنون تلفات جانی نداشت و این نتیجه مدیریت بسیار عالی ستاد بحران این شهرستان و شخص سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس است.

خنجری افزود: با توجه به بروز سیل در چالوس خسارت زیادی به منازل مسکونی ،راهها وارد شده است. وی ادامه داد: تعداد زیادی پل بر اثر سیل تخریب شده است و راه دسترسی یک الی دو نقطه را قطع کرده است.

مدیرکل ستاد بحران استان مازندران تاکید کرد: فرماندار چالوس با آمادگی کامل از لحاظات اولیه وقوع سیل در منطقه حاضر و با مدیریت صحیح و همکاری دیگر مسئولین این شهرستان موجب شد تا از بروز تلفات جانی جلوگیری شود.

خنجری بیان داشت: سیل چالوس در دو منطقه غرب و شرق این شهرستان رخ داد که تا کنون خسارات زیادی را برای خانوارهای ساکن در این دو منطقه به همراه داشت.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده نیروهای امددادی از دیگر شهرستانها وارد شهرستان چالوس شدند و امداد رسانی در حال انجام است.

مدیرکل ستاد بحران استان مازندران بیان داشت: با هماهنگی استاندار تعدادی ماشین آلات و تجهیزات سنگین امروز واردشهرستان می شوند تا به پاکسازی معابر و خیابانها بپردازند.

مدیریت بحران در خور تقدیر فرماندارچالوس از ساعت 1 بامداد

ساحل نشین: نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی از بازدید استاندار مازندران در روز آینده از مناطق سیل زده شهرستانهای چالوس و نوشهر خبر داد.

قاسم احمدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از ساعت ۱ بامداد توسط فرماندارچالوس تماس های تلفنی با استاندار و ستاد بحران استان برقرار شد تا امداد رسانی بهتری به سیل زدگان انجام شود که در خور تقدیر است.

وی ادامه داد: از قدیررضایی ، فرماندار چالوس به دلیل برگزاری جلسات ستاد بحران و مدیریت مناسب بر اوضاع مناطق سیل زده نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

احمدی بیان داشت: از مدیر کل ستاد بحران استان نیز که ساعت 6 صبح امروز خود را به مناطق سیل زده رساندند تشکر می کنم.وی گفت:صبح امروز نشستی با رئیس سازمان حوادث و مدیریت بحران کشور برگزار شد و ایشان دستورات لازم را جهت امداد رسانی مطلوب تر به سیل زدگان چالوس و نوشهر صادر کردند.

احمدی تاکید کرد:در نشستی که با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم ایشان طی نامه ای از وزیر کشور خواستند تا نسبت به اعزام اکیپ ویزه به مناطق سیل زده غرب مازندران اقدام کند.

وی گفت:از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور موضوع سیل را به اطلاع ایشان رساندم تا دستورات لازم را ارایه دهند.

وی گفت: در نشست با وزیر کشور نیز مقرر شد اکیپ ویژه ای از وزارت کشور به مناطق سیل زده اعزام شوند و همچنین امدادرسانی ویزه به این دو شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: عصر امروز جهت بررسی وضعیت مناطق سیل زده و حضور در جمع خانواده های خسارت دیده راهی چالوس و نوشهر می شوم.

فرماندار:استقرارتیم هایب امدادی در مناطقی که دچارآب گرفتگی هستند

ساحل نشین: سیدقدیر رضایی، فرماندارچالوس از استقرار تیم های امدادی در مناطق آب گرفتهاین شهرستان خبر داد.سید قدیر رضایی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت به شدتی بحرانی است که مانع امداد رسانی به موقع شده است.

مهندس میرقدیررضایی ادامه داد: ستاد بحران شهرستان چالوس به همراه کلیه مسئولین این شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

فرماندار نمونه کشور گفت: نیروهای امدادی و بهداشت و درمان به صورت چند اکیپ به مناطق سیل زده اعزام شدند تا در صورت نیاز به ارایه خدمات لازم بپردازند. وی بیان داشت: اداره برق ،اداره آب و اداره گاز به صورت آماده باش کامل قرار دارند تا در مانع هر گونه قطعی آب ، برق و گاز شوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت:در روستاهای بخش مرکزی نیز نیز شهرداری هچیرود به همراه دهیاران و تجهیزات لازم مستقر و در حال انجام ماموریت و خحدمت رسانی می باشند تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان چالوس: مناطق سیل زده چالوس تقسیم مدیریتی شد

ساحل نشین: مهندس میر قدیر رضایی، فرماندار چالوس گفت:مناطق سیل زده چالوس به سه منطقه تقسیم و مدیریت امداد رسانی آن به شهرداری هچیرود،بخشدار مرکزی و شهرداری چالوس واگذار شد.

سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس در گفتگو با خبرنگار ما افزود: مناطق شهر هچیرود و روستاهای اطراف آن که دچار آب گرفتگی شدند به شهرداری هچیرود،بخش مرکزی و نقاط میانی شهر به بخشدار مرکزی و مناطق اشکار داشت و پالوج ده هم به شهرداری و امور آب واگذار شد تا با تسلط و مدیریت کافی به کنترل وضعیت موجود بپردازند.

مدیرنمونه مدیریت بحران کشور ادامه داد: وضعیت اسفناک و نگران کننده است و اگر وضعیت بارندگی با این شدت ادامه داشته باشد خسارت های زیادی به اماکن عمومی و منازل مردم وارد خواهد شد.

نمانیده عالی دولت در شهرستان چالوس تاکید کرد:تعدادی زیادی کامیون در لودر در مناطق آب گرفته شهر چالوس مستقر شدند تا در صورت نیاز به جابجایی مردم اقدام کنند.وی تصریح کرد: مردم در حال حاضر به مناطق بالادست و پشت بام منازل خود پناه بردند.

فرماندارشهرستان چالوس: شرایط را در چالوس بحرانی اعلام میکنم

ساحل نشین: از ساعت 1 بامداد با فراخوانی مسئولین شهرستان و بسیج کردن نیروها شرایط را بحرانی اعلام کرده و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردیم  

فرماندارشهرستان چالوس گفت: با جاری شدن سیل در شهرستان چالوس،وضعیت شهر و روستاهای بخش مرکزی بحرانی است.

مهندس سیدقدیررضایی در گفتگو با خبرنگار شمال فردا افزود: منطقه اشکار دشت،پالوج ده،کمربندی داخل شهر و روستاهای بخش مرکزی اعم از تازه آباد،مهدی آباد و گیل کلا شاهد آب گرفتگی شدید و مسدود شدن خیابانها هستیم.

وی ادامه داد: از ساعت 1 بامداد با فراخوانی مسئولین شهرستان و بسیج کردن نیروها شرایط را بحرانی اعلام کرده و با تمام توان در صحنه حضور پیدا کردیم.

رضایی تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع به اهالی مناطق آب گرفته جهت پناه بردن به نقاط امن از الویت های ستاد بحران شهرستان چالوس بود.نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس افزود:لودر ، بیل مکانیکی و کلیه تجهیزات لازم در منطقه مستفر شدند تا بتوانند خسارتهای احتمالی را کاهش دهند.

مدیر نمونه مدیریت بحران کشور تصریح کرد:از مسئولین استانی درخواست کمک شده تا نسبت به اعزام تجهیزات لازم و نیوری انسانی ماهر به این شهرستان اقدام کنند.

گلایه‌های محمودآبادی ها از مسئولان شهرستان آب گرفتگی های شهر

ساحل نشین: با توجه به بارندگی و آب گرفتگی معابر در شهرستان محمودآباد مردم این شهرستان از مسئولان شهرستان محمئدگله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مشکل آب گرفتگی ناشی از بارندگی تقریبا به یک معضل برای شهرهای استان تبدیل شده است و گواه این واقعیت حوادث تلخ سیل بهشهر، نوشهر و چالوس در ماه‌های گذشته و آب گرفتگی دیگر شهرهاست.

اما در این بین غفلت برخی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سبب دلخوری مردم شده است. در گزارشی که از مردم شهرستان محمودآباد تهیه شد، مردم عملکرد دستگاه‌های اجرایی را همچون نوشدارو بعد از مرگ سهراب می‌دانند.

امین گوران یک شهروند محمودآبادی که صبح امروز یک دختر دانش‌آموز که در راه مدرسه درون گودال آب در خیابان اصلی شهر افتاده بود را در حالی که از شدت ترس و وحشت به خود می‌لرزید از آب بیرون کشید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: مسئولان شهر ما در زمان بروز بحران به یاد رفع آن می‌افتند در حالی که باید علاج واقع قبل از وقوع شود.

یک پیرمرد محمودآبادی نیز با گله‌مندی از شهرداری محمودآباد گفت: رودخانه‌های حاشیه شهر اگر در روزهای آغازین فصل سرما لایروبی شوند مسیر حرکت آب‌های سطحی ناشی از بارش باران باز می‌شود و دیگر شاهد آب گرفتگی معابر بدین صورت نمی‌شویم.

اجرای فاز نخست پروژه فاضلاب شهری در منطقه گلشهر محمودآباد به جمع شدن آب‌های سطحی و وقوع آب گرفتگی کمک شایانی کرده است و با توجه به اینکه در این منطقه شلوغ و پر رفت و آمد چندین مدرسه و دانشگاه قرار دارد، بارندگی به معضل آب گرفتگی تبدیل می‌شود که امروز نیز بیشترین مشکل شهرستان در این قسمت از منطقه شهری به وجود آمده است.

رئیس اداره آبفای شهری در گفت‌وگو با فارس اجرای این طرح را برنامه‌ریزی شده اعلام کرد و افزود: براساس توافقات انجام شده با شهرداری قرار شد هر کوچه‌ای که انشعابات آن به پایان رسیده است، ترمیم و آسفالت شود.

شعبانعلی زروکی افزود: هزینه ترمیم قبلا به حساب شهرداری واریز شده است و اگر در برخی از کوچه‌ها این کار به پایان نرسیده است شهرداری باید پاسخگو باشد.

یکی از کسبه‌های منطقه گلشهر خسارت وارد شده به محل کسب خود را نتیجه بی‌توجهی مسئولان شهرداری محمودآباد و فرمانداری محمودآباد می‌داند که علیرغم تذکراتی که مردم این منطقه مبنی بر حفر کانال مناسب در منطقه داده‌اند هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

این مشکل در سال‌های اخیر بیشتر رخ داده است، اما چاره‌ای مناسب در این خصوص اندیشیده نشده و هر بار با آب گرفتگی معابر کسبه‌های منطقه دچار خسارت می‌شوند.

با توجه به آب گرفتگی شدید در مناطق مختلف شهری و روستایی جا دارد مسئولان ستاد بحران فکر اساسی برای این مشکل بیاندیشند تا در روز بحران صرفا در محل وقوع حوادث تماشاگر نباشند.بر اساس گزارشات مردمی از سطح شهر و برخی از روستاهای محمودآباد ، در صورت ادامه بارش باران، رودخانه‌ها گنجایش هدایت آب را ندارند و در ساعت‌های آینده شاهد آب گرفتگی در سطح بیشتری از شهرستان خواهیم بود.