پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پیچ معروف ایران و ژاپن در نوشهر!

فرماندار نوشهر گفت: میزان تولید روزانه زباله در نوشهر در حالت عادی 120 تن است که این رقم در ایام تعطیلات به دلیل افزایش میزان جمعیت ناشی از ورود مسافران و گردشگران تا 220 تن در روز افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس از نوشهر، فرماندارنوشهر امشب در نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان نوشهر که با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به توریستی بودن شهرستان نوشهر و ورود جمعیت زیاد به این شهرستان برای گذران ایام تعطیلات نوروزی باید ستاد هماهنگی خدمات سفر به گونه‌ای عمل کند که هم شهروندان و هم مهمانان نوروزی از خدماتی که دریافت می‌کنند رضایت داشته باشند.

فرمانداری نوشهر افزود: زیرساخت شهرستان نوشهر برای جمعیت 130 و هزار نفری این شهرستان تدارک دیده شده است و زمانی که جمعیت آن بخاطر ایام نوروز و تعطیلات افزایش می‌یابد این امکانات پاسخگوی جمعیت افزایش یافته نیست.

فرماندار شهرستان نوشهر اظهار کرد: در حوزه پسماند و زباله در شهرستان نوشهر باید مدیریت ویژه‌ای صورت گیرد چرا که در ایام تعطیلات که حجم جمعیت به دلیل ورود مهمانان و گردشگران افزایش می‌یابد به همان نسبت نیز میزان زباله‌ها بالا می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: میزان تولید روزانه زباله در نوشهر در حالت عادی 120 تن است که این رقم در ایام تعطیلات به دلیل افزایش میزان جمعیت ناشی از ورود مسافران و گردشگران تا 220 تن در روز افزایش می‌یابد و بنابراین نیاز به توسعه زیرساخت‌های شهرستان نوشهر است.

فرماندار نوشهر درباره تقارن نوروز با ایام فاطمیه ابراز کرد: همه آنچه که هویت ما است فرهنگ ماست و آنچه به این هویت آسیب برساند ضد فرهنگ است.

وی ادامه داد: باید بر میزان تبلیغات محیطی در شهرستان نوشهر افزوده شود و این کار با افزایش تعداد و نصب بنرها با محتوای ایام فاطمیه قابل انجام است.

فرمانداری شهرستان نوشهر درباره وضعیت امنیت در شهرستان نوشهر گفت: وضعیت امنیت در نوشهر بسیار مطلوب است و قدردان تلاش و زحمات نیروهای انتظامی و امنیتی شهرستان هستیم.

وی به وضعیت پیچ معروف به پیچ ایران و ژاپن در محور شرقی نوشهر و حوادث در آن پرداخت و اظهار کرد: مردم تاوان بی‌مدیریتی در این محور را می‌دهند و البته مکاتباتی درباره وضعیت این مسیر انجام شد تا این پیچ هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

درباره آخرین وضعیت بازار نوشهر گفت: نظارت بر بازار چندان مطلوب نیست و باید نظارت و بازرسی‌ها افزایش بیشتری یابد.

فرماندار نوشهر افزود: موج دوم حضور مسافران و مهمانان نوروزی از هفته دوم آغاز می‌شود و بنابراین باید درباره تامین اقلام و کالاهای و مواد پروتئینی مورد نیاز اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد تا کالاها و اقلام مصرفی شهروندان و مهمانان نوروزی در شهرستان فراهم باشد و کمبود در این موضوع به‌وجود نیاید.

وی با اشاره به کاهش دما و بارش باران در شهرستان نوشهر در این ایام بیان داشت: کمیته اسکان باید مسافران و مهمانانی که قصد برپا کردن چادرهای مسافرتی و اقامت در آن را دارند به مدارس منتقل کرده و در آنجا اسکان دهند تا از بروز حوادث احتمالی ناشی از روشن نمودن وسایل گرمایی گازسوز و مسمومیت‌های ناشی از آن در داخل چادرها پیشگیری شود.

انتقاد آیت الله طبرسی از سریال پایتخت!/اعتراض نمایندگان به سریال پایتخت 3/تجمع مقابل استانداری مازندران!/بیخیالی استانداری!

آیت الله نورالله طبرسی امروز در افتتاح نمایشگاه تجسمی فاطمیه با موضوع فصل بیعت با علی (ع) اظهار داشت : ایام نوروز امسال متقارن است با ایام فاطمیه و همه ما ضمن بزرگداشت و حفظ حرمت این ایام باید سنت دید و بازدید و صله ارحام را نیز بجا آوریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران  با کنایه از سریال پایتخت سه که هم اکنون در رسانه ملی در حال پخش است، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی این نیست که بگوییم زمین شالیزاری خود را بفروشیم و اتومبیل‌شاسی بلند بخریم و آنها  ما را مسخره کنند و ما از آنها تشکر کنیم و به آنها دست مریزاد بگوئیم. فعالیت‌های فرهنگی باید فاخر باشد.


جمعی حدود 50 نفر از اهالی مازندران با حضور مقابل استانداری نسبت به پخش سریال «پایتخت 3» اعتراض کرده و خواستار توقف پخش آن شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، 50 نفر از مردم مازندران پیش از ظهر پنج شنبه در انتقاد به پخش سریال «پایتخت 3» مقابل استانداری مازندران تجمع و تحصن کردند و خواستار توقف پخش سریال شدند.

این عده نسبت به ادبیات بکار گرفته شده در این سریال، تمسخر و هجو موجود، انعکاس نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران و ناآشنایی تولیدکنندگان با فرهنگ استان اعتراض داشته و خواهان توقف پخش آن شدند.

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در پیگیری خبرنگار مهر درباره سریال «پایتخت 3» با بیان اینکه این سریال هدف و پیام ندارد، اظهار کرد: هزینه‌هایی که برای این سریال شده است در واقع صرف سرمایه‌های نظام است بدون اینکه فایده آموزنده ای داشته باشد.

حسینی یادآور شد: این سریال هیچ پیامی را دنبال نمی کند و اصالت ندارد و وقتی موضوعی اصالت ندارد، نمی توان به جزییات آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در این سریال موارد مثبتی از جمله احترام به خانواده و بزرگترها وجود دارد، گفت: این نکات مثبت به برخی زوائدی آمیخته شده که آسیب‌زا است.

سریال «پایتخت 3» به کارگردانی سیروس مقدم هر شب از شبکه اول سیما پخش می شود.