پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

دیدار از سیدقدیر در روز عیدغدیر

                        

به مناسبت روز عید غدیر تنی چند از مدیران رسانه های مجازی به منظور ملاقات و تبریک  این روز خجسته به این سید پرتلاش  با حضور در دفتر فرماندارچالوس  از خدمات بی شائبه  وی   در آماده باش و نظارت بر فراهم سازی امنیت و آرامش گردشگران و خیل عظیم مسافران این منطقه تقدیر و تشکر بعمل آوردند.

سید قدیر رضایی از در این نشست با اشاره به خدمات ارزنده مردم این منطقه به خدمت گیرندگان و مسافران از تحمل مردم از بار سنگین ترافیک و فراهم سازی رفاه مسافران تقدیر و تشکر بعمل آورده و مردمان خوش مشرب و مهمان پذیر این منطقه را نمونه هایی از بهترین های کره زمین خواند.

وی توجه بیشتر مسئولین  به فراهم سازی امکانات تجهیزاتی پزشکی و عمرانی و رفاهی در جهت تسریع ارائه خدمات خواستار شد و با تشریع بسیاری از کاستی ها و چالش های جدی منطقه ؛  ارائه اعتبارات لازمه بیشتر و نگاه تغییر یافته تر بر تخصیص اعتبارات تعیینی جهت شهرهای غرب استان را از ضرورتها قابل تامل و تعمق دانست.

گزارش تصویری/ همایش جهان تشیع و تبرستان و روز مازندران

ساحل نشین: همایش جهان تشیع و تبرستان و روز ملی مازندران، با حضور سیدعلی اکبر طاهایی، استاندار مازندران، سیدقدیررضایی، فرماندارچالوس، قاسم احمدی، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ، ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران، دکتر اسلامی، مورخ بزرگ مازندران، ائمه جمعه و جمع کثیری از مسئولان ملی و استانی با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی در مرزن آباد شهرستان چالوس برگزار شد. 

فرماندارچالوس:همایش ملی تشیع وتبرستان باپیام آیت الله جوادی آملی

ساحل نشین: همایش ملی تشیع و تبرستان با پیام آیت الله جوادی آملی آغاز به کار می کند/کار نصب 50 بنر همایش از ورودی کندوان تا چالوس آغاز شد/هزار بسته فرهنگی برای توزیع در روز همایش آماده شده است/ایجاد نمایشگاه بومی محلی با 20 غرفه شامل صنایع دستی، لباس محلی، گلیم بافی، غذای محلی، ابزار و ... از برنامه های جنبی این جشن است.

خبر ارسالی کمیته اطلاع رسانی همایش:دبیر همایش ملی تشیع و تبرستان گفت: پیام آیت الله جوادی آملی برای همایش ملی تشیع و تبرستان ارسال شده و در روز همایش برای حاضران پخش خواهد شد.

حجت الاسلام محمود علیخانی در جلسه مشترک کمیته های برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش افزود: تمامی تدابیر لازم برای برگزاری باشکوه این همایش در مرزن آباد صورت گرفته است.وی اظهار داشت: تاکنون هماهنگی و تعامل مناسب بین کلیه کمیته های برگزاری وجود داشته و انتظار می رود این همکاری تا پایان روز همایش مشاهده شود.

*این همایش مایه خرسندی است

فرماندارچالوس و رئیس شورای سیاستگزاری همایش تشیع و تبرستان با اشاره به اینکه برگزاری همایش تشیع و تبرستان رویداد عظیم فرهنگی مذهبی شهرستان چالوس در دهه ولایت است گفت: این همایش مایه خرسندی و مدال افتخاری بر گردن مردم متدین شهرستان چالوس و به ویژه بخش مرزن آباد خواهد بود. سیدقدیررضایی برپایی این رویداد عظیم فرهنگی- مذهبی در دهه ولایت و همزمانی با عیدغدیر خم را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: زنده نگه داشتن سیره و راه تشیع و پیام غدیرخم با برپایی همایش ملی تشیع و تبرستان نشان دهنده پایداری، پای بندی و پیروی برگزارکنندگان آن به امر ولایت است..

فرماندار شهرستان چالوس با تاکید بر تعامل، همدلی و صداقت دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: 90 درصد کارهای اجرایی مربوط به این همایش عظیم انجام شده و در چندروز باقیمانده مرزن آباد و مرکز آموزشی شهید ادیبی کاملا آماده برگزاری همایش خواهد بود.

میر قدیر رضایی با بیان اینکه آثار و برکات این همایش برای همیشه به یادگار خواهد ماند تصریح کرد: همراهی نیروهای نظامی و انتظامی و پیوندی که در این ایام با مردم منطقه داشته و خواهند داشت در تاریخ این دیار به یادگار خواهد ماند.

*کار نصب بنر آغاز شد

رییس کمیته پشتیبانی همایش ملی تشیع و تبرستان از آمادگی مرزن آباد برای برپایی بزرگترین رویداد فرهنگی مذهبی این بخش خبر داد و گفت: کار نصب 50 بنر از ورودی کندوان تا چالوس و همچنین توزیع اطلاعیه ها و پوسترهای همایش در منطقه آغاز شده است.

جعفر ردایی همچنین از تهیه و پخش تیزرهای تبلیغاتی با همکاری ارشاد اسلامی خبر داد و اظهارداشت: تعداد هزار بسته فرهنگی برای توزیع در روز همایش آماده شده است.

شهردار مرزن آباد از زیباسازی، بهبود فضای سبز و رنگ آمیزی جداول و گلکاری محوطه مرکز آموزشی شهید ادیبی و سطح شهر مرزن آباد خبر داد و گفت: سالن برگزاری همایش نیز در حال تجهیز به سیستم صوتی، نور، تصویری و ... است.وی از برپایی ایستگاه صلواتی در سه راهی مرکز شهر طی دو روزه منتهی به همایش توسط نیروهای بسیجی و همکاری شرکت مرزن گاز خبر داد و گفت: تهیه تقدیرنامه و جوایز نفرات برتر توسط شهرداری هچیرود، هماهنگی جهت استقرار اتوبوس برای جابجایی میهمانان تهران، قم و ... ، نصب و تجهیز روشنایی سطح شهر و محل برگزاری همایش، زیباسازی با گل و گیاه با همکاری جهادکشاورزی، و ... برنامه هایی است که در دست اجراست.

جعفر ردایی همچنین در رابطه با برگزاری جشن روز مازندران در مرزن آباد گفت: پس از نشست با نمایندگان و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مکان برگزاری جشن مورد بازدید و مورد تایید ارشاد اسلامی قرار گرفت.وی با بیان اینکه کارهای سخت افزاری همایش بر عهده مرزن آباد و بخش نرم افزاری و اجرایی آن بر عهده ارشاد اسلامی خواهد بود گفت: اطلاع رسانی با بنر و همچنین توزیع پوستر و اطلاعیه در شهرهای چهارگانه شهرستان چالوس در حال اجراست.

وی افزود: ایجاد نمایشگاه بومی محلی با 20 غرفه شامل صنایع دستی، لباس محلی، گلیم بافی، غذای محلی، ابزار و آلات سنتی و ... با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه های جنبی این جشن است.جعفر ردایی با بیان اینکه از ظرفیت های بومی محلی و هنرهای هنرمندان سنتی این بخش نیز در جشن روز مازندران استفاده خواهد شد گفت: طبق پیش بینی به عمل آمده آمادگی پذیرایی از دو هزار نفر در این جشن را داریم.رییس کمیته تبلیغات و روابط عمومی همایش ملی تشیع و تبرستان نیز گفت: اعضای این کمیته نیز در کنار دیگر کمیته های همایش با جدیت پیگیر مقدمات لازم جهت برپایی هرچه باشکوه تر این همایش هستند.

حجت الاسلام علی اسفندیاری افزود: واحد خبر و اطلاع رسانی این کمیته نیز با تهیه و ارسال روزانه اخبار به خبرگزاری ها و جراید مختلف یاری رسان ما در این رابطه هستند.وی در همین رابطه تصریح کرد: با دریافت مدارک از خبرنگاران کارت مخصوص روز همایش برای آنان تهیه و صادر شده و تحویل خواهد شد.

بزرگ ترین معضل و مشکل مردم غرب استان مازندران،درحوزه کشاورزی است

مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندارچالوس گفت:بزرگ ترین معضل مردم غرب استان،در حوزه جهاد کشاورزی است/قوانین موجود در این حوزه دارای اشکال هستند و نه مدیران/زمین‌ها زیر نظر جهاد کشاورزی است و افراد تغییر کاربری می‌دهند اما سند ندارند.

ساحل نشین:به گزارش مازندنومه،میرقدیر رضایی، فرماندار چالوس در گفت‌و گو با مازندنومه اظهار داشت: بزرگ ترین معضل و مشکل مردم در غرب استان، در حوزه جهاد کشاورزی است.

مهندس میر قدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس با بیان اینکه قوانین موجود در این حوزه دارای اشکال هستند و نه مدیران، تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در رسیدگی به مشکلات مردم در رابطه با صدور پروانه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام کند.

فرمانداری شهرستان چالوس با اشاره به اینکه در روستاها مردم نیازمند رسیدگی به امور کشاورزی هستند، گفت: زمین‌ها زیر نظر جهاد کشاورزی است و افراد تغییر کاربری می‌دهند اما سند ندارند و از طرفی هم نمی‌توانند پروانه بگیرند،به همین دلیل به ساخت و ساز غیر مجاز روی می‌آورند.

حاج میرقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس ، در رابطه با قطعه 24 آزادراه تهران شمال که در حوزه شهرستان چالوس قرار دارد، متذکر شد: ما در این حوزه چالش اجتماعی و مشکلی نداریم و وزارت راه باید بر اساس نقشه‌های راه سازی کار کند.

همنوایی با سیل زدگان بهشهر / پنج شنبه روز بهشهر است

ساحل نشین:محمد عظیمی - مردم نوعدوست مازندران از ساعت 2 عصر روز پنجشنبه 11 آبان ماه می توانند با حضور در سالن هلال احمر،ضمن دیدار با هنرمندان و ورزشکاران ملی و قهرمانان المپیک به یاری سیل زدگان بهشهر بشتابند/استاد کیوس گوران -شاعر نام آشنای مازندران-شعری در مورد سیل بهشهر خواهند خواند.

مرد ساکت بود ، مرد محزون بود

 باطنِ مادر، پاکْ مجنون بود

 این صدای چیست؟

رعد می خندد؟

 بر زمین سِیلی، راه می بندد؟

یا بر این خانه، کوه غلتان است؟

 این چه توفان است! (نیما یوشیج)

هنرمندان مازندران در اقدامی انسان دوستانه به یاری مردم سیل زده ای می شتابند که در سحرگاه 22 مهر ماه عزیزان شان را از دست دادند و زندگی شان به یغما رفت.

 در این همآوایی گروه های مختلف هنری و هنرمندان نامدار کشور با اعلام حضور و همکاری، مراسمی را در سالن هلال احمر ساری برگزار می کنند.

 مردم نوعدوست مازندران از ساعت 2 عصر روز پنجشنبه 11 آبان ماه می توانند با حضور در این سالن ضمن دیدار با هنرمندان و ورزشکاران ملی و قهرمانان المپیک به یاری سیلزدگان بهشهر بشتابند.

در این برنامه گروه شواش به سرپرستی استاد احمد محسن پور، گروه وارش به سرپرستی اکبر رستگار، گروه نکیسا به سرپرستی خانم قلی نژاد و استاد محمدرضا اسحاقی از بهشهر قطعاتی از موسیقی مازندرانی را اجرا خواهند کرد.

همچنین استاد کیوس گوران -شاعر نام آشنای مازندران-شعری در مورد سیل بهشهر خواهند خواند.

 حضور استاد داوود رشیدی هنرمند برجسته سینما و تئاتر کشور، دکتر عبدالحسین مختاباد و دیگر هنرمندان مطرح کشور و مازندران در این مراسم تجلی روح همدلی و یاری به نیازمندان است.

خیران و نیکوکاران مازندران می توانند با حضور در این مراسم و اهدای کمک های خود بخشی از نیازهای مردم سیلزده بهشهر را در آغاز فصل سرما برآورده نمایند.

ایمیل نویسنده: (azimi41@gmail.com)

نخستین کتابخانه نابینایان غرب مازندران در چالوس افتتاح شد

 تقدیر از رضایی، فرماندارچالوس به سبب اینکه با همت وی کتابخانه چالوس توانست در طول 4 سال پیاپی رتبه نخست استان را از آن خود کند

ساحل نشین: نخستین کتابخانه نابینایان غرب مازندران توسط یکی از نابینایان دختر با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان مازندران و امام جمعه چالوس و فرماندار شهرستان چالوس و اعضای انجمن کتابخانه در کتابخانه عمومی این شهرستان افتتاح شد . 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در مراسم افتتاح این کتابخانه با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها از بهترین و فرهنگی‌ترین جایگاه‌های جهان هستند، عنوان نمود : عدم وجود بخش مخصوص نابینایان و کم بینایان در کتابخانه‌های استان مازندران مشکلی بود که در چند روز اخیر برطرف شد . محمداسماعیل امامزاده افزود : همزمان با این بخش ، سه مرکز ویژه نابینایان دیگر نیز در بهشهر ، شهر آشوب ساری و آمل دایر شده است و آماده خدمت‌رسانی به روشندلان است . حدود 50 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز این بخش‌ها در چهار کتابخانه سطح استان هزینه شده است .

وی با تقدیر از مشارکت و تلاش مدیرکل بهزیستی مازندران و فرماندارچالوس در راه‌اندازی این بخش ادامه داد : با توجه به نوبودن این فعالیت در استان نواقصی هم خواهد داشت که درصدد برطرف ساختن آن هستیم .

همچنین افزود : شهرستان چالوس در استان مازندران در بخش کتابخوانی رتبه برتر را دارد که نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان است .حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی امام جمعه چالوس نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی در جامعه بیان داشت : راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان برای بهره ‌برداری این قشر از امکانات اتفاق خوشایندی است که آن را به فال نیک می‌گیریم .

سید قدیر رضایی، فرماندارشهرستان چالوس نیز ضمن قدردانی از کسانی که در راه اندازی این بخش تلاش نمودند ، تشکر نمود و گفت : در امور فرهنگی نابینایان گام موثری برداشته شد .

در حاشیه این مراسم رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت : این بخش شامل یک‌هزار و 38 سی دی گویا، سه سیستم رایانه مجهز به اسپیکر، شش گوشی، یک سیستم LCD همراه با دستگاه بهدید برای استفاده افراد کم‌بینا است.  

رودابه آزادیان اذعان داشت : این بخش حدود 10 روز است که راه‌اندازی شده و با استقبال خوبی از طرف جامعه هدف آن همراه بوده است.

وی از ثبت‌نام 70 نفر در این بخش و استفاده 40 نفر از خدمات آن در طول این 10 روز خبر داد. لازم به یاداوری است که قبل از این مراسم ، هفتمین نشست اعضای انجمن کتابخانه با ریاست فرماندار چالوس و با حضور مدیر کل کتابخانه های استان در سالن اجتماعات کتابخانه چالوس برگزار شد .رودابه آزادیان در این جلسه گزارشی در خصوص راه اندازی بخش کودک ، سالن مطالعه خواهران و سالن اجتماعات و بخش نابینایان ارائه نمود .

در این جلسه الیکایی رییس مجمع امور صنفی چالوس باهزینه دو میلیون تومان بابت کمک خرید ماشین مختص کتابخانه موافقت نمود . شهرداری نیز دو بیلبورد تبلیغاتی به کتابخانه چالوس اختصاص خواهد داد . همچنین ردایی مدیر کل بهزیستی استان در رفع موانع کتابخانه در مسیر تردد نابینایان نیز قول مساعدت داد .همچنین مقرر شد تا زمینهایی در روستاهای چالوس برای ساخت کتابخانه اختصاص یابند . همچنین زمینی در علویکلای چالوس که جزء نقشه راه کتابخانه ها بود ، بر ای این امر در نظر گرفته شد .

آزادیان افزود : تعداد 3 کتابخانه در دست ساخت داریم که شامل کتابخانه مرکزی و سینوا و هچیرود هستند .وی از حضور مسئولین در مراسم افتتاح و همچنین زحمات بی دریغ مهندس رضایی فرماندارچالوس تشکر و قدردانی نمود که موجب شد تا کتابخانه چالوس در طول 4 سال پیاپی رتبه نخست استان را از آن خود کند .

باپیگیری های فرماندارچالوس؛ یک گام مهم برای مردم غرب مازندران

ساحل نشین: جمشیدی از اجرای طرح تفویض اختیار ادارات کل به ادارات شهرستان های غرب مازندران به پیشنهاد فرماندار چالوس خبر داد. جمشیدی گفت: طرح تفویض اختیار ادارات کل به ادارات شهرستان موجب ممانعت از اتلاف وقت ارباب رجوع و منابع اجرایی می شود.

 به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد جمشیدی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران در جلسه کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری استان، طرح تفویض اختیار وظایف ادرات کل به ادارات شهرستان را یکی از مهم ترین مبانی تحول اداری دانست و گفت: به منظور ممانعت از اتلاف وقت ارباب رجوع و منابع، این طرح در ادارات غرب استان از نور تا رامسر اجرایی می شود.

 جمشیدی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در راستای حمایت از ارباب رجوع، خاطر نشان ساخت: دستگاه های اجرایی وظایفی را متعهد شوند که قادر به انجام آن باشند. وی با بیان این نکته که استاندار پیوسته مصوبات کارگروه را پیگیری می نماید، یاد آور شد: دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای تعهدات شان در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.جمشیدی با اشاره به اهمیت مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در جلسه، خواستار حضور مدیران دستگاه های اجرایی یا نمایندگان تام الاختیار آنان در جلسات کارگروه شد.

 وی با اشاره به اجرای برخی امور پیمان کاری در غرب استان گفت: پیمان کاران با هم فکری فرمانداران به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شوند و در مواردی که پیمان کار مورد تایید است، می توان با ترک تشریفات اداری می توان به مرحله عمل درآورد. رییس کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان به نقش موثر تشکل های تعاونی در ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموخته ها اشاره کرد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ظرفیت های این بخش را به نحو بایسته شناسایی کند و در این راستا به نحو مطلوب بهره گیری نماید.

 جمشیدی ادامه داد: در زمینه ی تقویت اشتغال در این حوزه، تعامل بین بخش تعاون اداره کل و تشکل های دانش بنیان بیشتر شود.

شهردارچالوس:850 میلیون تومان اختلاس را به شهرداری بازگرداندم!

ساحل نشین: شهردار چالوس گفت:در مدت حضور خودم در شهرداری و بررسی تمامی پرونده ها توانستم 850 میلیون تومان اختلاس را به شهرداری برگردانم.

عباس ندرلو در بازدید از هفته نامه پیک سبز و گفتگو با خبرنگاران آن نشریه افزود: در طی این مدت که من آمدم از تمام پرونده های شهرداری اسکن گرفته شد، و در کامپیوتر ثبت شده به همین خاطر هیچ پرونده ای در شهرداری گم نمی شود اما متأسفانه در گذشته به این شکل نبوده یکی به شهرداری 900 میلیون تومان بدهکار است اما پرونده آن در شهرداری موجود نیست!! غلتک آسفالت شهرداری مدت شش سال بود که گم شده بود آن را پیدا کردم . علاوه بر آن 850 میلیون اختلاس را به شهرداری بازگرداندم! و مطالبات را وصول کردم.
وی ادامه داد:با سرزمین شمال بیگانه نیستم، قبل از اینکه در خدمت مردم خوب چالوس باشم در سلمانشهر بخاطر داشتن خانه ای که داریم رفت و آمد زیادی به منطقه داشتم، البته من تجربه کار کردن در خیلی از مناطق و همچنین آب و هوای مختلف را دارم، در برف، باران ،جاده و اتوبان کار کردم. اعتقاد دارم انسان باید ابتدا به شغل خود عشق بورزد و عاشق کار خود باشد، اگر عشق باشد کار هم به سهولت انجام می شود.
وی با بیان اینکه اگر 24 ساعت در شهرداری نباشی شهر آسیب می بیند افزود:سال گذشته در چنین روزهایی توفیق سفر به مکه نصیب ما شد، بعد از اجرای مراسم و اعمال حج خبر درگذشت برادرم را به من دادند در بازگشت روحیه ام خیلی خراب بود با هیچکدام از اعضای محترم شورای شهر چالوس آشنا نبودم و هی چ لابی هم با کسی صورت ندادم. در چنین روزهایی که تمام فکرو ذکرم به هجران ابدی برادرم بود، به من پیشنهاد شد که به چالوس بیایم. بعد از جلسه با اعضای محترم شورا و ارائه برنامه های خود، دوستان هم لطف داشتند و من را به عنوان خدمتگزار مردم چالوس برگزیدند.تازه کار نیستم، 29 سال خدمت در شهرداری تهران، قم و اسلامشهر را دارم و همین تجربه خدمتی من باعث شده تا به هر شهری که بروم بعد از یک دوره گردش در سطح شهر، با مشکلات و توانمندی آن  آشنا می شوم. علیرغم اینکه برای حضور در چالوس با مخالفت خانواده روبرو بودم، اما این کار را قبول کردم. بیشترین آسیب را خانواده ام دیدند.
من در تهران بودم، هم حقوق و مزایای بهتری نسبت به چالوس داشتم و هم شرایط برای خانواده ام بهتر بود، چون در چالوس نه فامیلی دارم و نه خانواده ام با کسی دوست هستند. البته با گذشت شش ماه حضور در شهر چالوس واقعاً عاشق مردم این شهر شدم مردمانی با صفا و فهیم که خدمت به آنها را افتخار خود می دانم به همین خاطر باید به این مردم خدمت کنی تا خداوند از تو راضی باشد از آنجایی که چالوس عقب ماندگی زیادی دارد، لذا اگر 24 ساعت فکرت در شهرداری نباشد شهر آسیب می بیند، لذا من شهردار پروازی نیستم که در ایام تعطیل به تهران بروم و چند روزی را در آنجا باشم، به هیمن خاطر در این مدت سعی کردم لحضه ای از شهر دور نباشم.
ندرلو بیان داشت:از روزی که آمدم مطالبات پیمانکاران را پرداخت و مطالبات شهروندان را اخذ کردیم. یقین بدانید شهروند زمانی به شهرداری اعتماد می کند که شهردار آن را همیشه در محل کار و سطح شهر ببیند. از پیشخدمت شهرداری تا شهردار باید در 24 ساعت آماده باشند. شهردار باید شش دانگ حواسش به شهر باشد اگر مردم اعتماد کنند، عوارض را هم به موقع پرداخت می کنند در روزهای سه شنبه که ملاقات عمومی با مردم است بیشتر تقاضای مردم در مورد آسفالت کوچه و خیابان شهر است، اگر در گذشته آسفالت می شد امروز اینقدر مطالبه نداشتیم، خوشبختانه شهرداری چالوس در درآمد جلو است.

ادامه مطلب ...