پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

وزیر اقتصاد و دارایی : رضایی ، از فرمانداران پرتلاش کشور است

 سیدقدیرضایی یکی از فرمانداران پرتلاش کشور محسوب    می شود چه در چالوس و چه زمانی که در فرمانداری ویژه تنکابن مشغول بودند آشنایی کامل با ایشان دارم و انصافاً دارای توانمندی بالایی در عرصه مدیریت کشور می باشد 

  

ساحل نشین: هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان چالوس استان مازندران ، با حضور دکتر حسینی ، وزیر اقتصاد و دارایی ، مدیرعامل بانک ملی ایران کشور ، مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور، مدیرعامل بانک سپه کشور ، مدیرعامل بیمه دانای کشور ، مهندس سیدعلی اکبر طاهایی ، استاندار مازندران ، مهندس میرقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس و جمعی از مدیران کشور، استان ، شهرستان چالوس  در چالوس برگزار شد .  

دکتر حسینی ، وزیر اقتصادی و دارایی ، با بیان اینکه دولت محدود به 30 عضو کابینه نیست گفت: جلسات هیات دولت شئون مختلفی دارد که شئون ملی آن مربوط به هیات وزیران و شئون خدمت آن به شورای اداری شهرستانها برمی گردد.

شمس الدین حسینی با اشاره به اینکه برای من حضور در شورای اداری شهرستان همان شان حضور در هیات دولت را دارد افزود: دولتهای نهم و دهم به پرکاری اشتهار دارد و باید مراقب باشیم این تلاشها و پشتکار در سایه نزدیک شدن به انتخابات قرار نگیرد و از وظیفه و رسالت اصلی خود غافل نشویم.

وی با تاکید بر اینکه باید موقعیتی که داریم را مغتنم دانسته و غفلت نکنیم اظهارداشت: در یکسال باقیمانده از عمر دولت تلاش کنیم تا کاستی های موجود را رفع نماییم، یکسال فرصت مغتنمی برای دولت و دولتمردان است و همه ما موظفیم همچون سرباز در خدمت به نظام و مردم باشیم.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: سال جاری یکی از حساس ترین سالهای انقلاب اسلامی است، سالی که باید زحمات بیشتری را متحمل شویم اما مطمئنیم با عبور از آن صفحه زرین دیگری بر افتخارات جمهوری اسلامی افزوده می شود. سالی که با گذر از آن می توان از بسیاری از یاوه گویی های استکبار، دسیسه های آنها را برملا کنیم و تنها راه آن نیز وحدت و همدلی است.

حسینی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی نگاه ما محدود و مقید به منابع دولت بوده ادامه داد: ممکن است در سال جاری در باب پرداخت محدودیت داشته باشیم اما مسلما مسدودی نداریم، لذا باید از منابع موجود استفاده بهینه را برد و از حضور مردم در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی و مدیریت عمرانی بیشتر بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه سهم استانهای شمالی بیش از آن بوده که به آنها داده شده افزود: همه بزرگان نظام تاکید داشتند که سرسبزی استانهای شمالی با فریبایی های موجود مانع از درک نیازهای آنها شده است. همه می دانند که شمال یک قطعه از بهشت زمینی است و همه دوست دارند فراغت خود را با جاذبه های این خطه پیوند بزنند.   

                        

 فعالیت های انجام شده عمرانی و زیربنایی و بخشهای مختلف در شهرستان چالوس در سایه اتحاد و همدلی مسئولین بوده که فرماندار شهرستان چالوس به خوبی توانست برآن مدیریت کند 

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به درخواست استان شدن غرب مازندران تصریح کرد: تقسیمات کشوری نیاز به تصمیم گیری ها و ملحوظ داشتن ملاحظات مختلفی است. درخواست مردم منطقه بحق است اما شیوه پاسخگویی نیز باید به موقع و به حق باشد. نباید با طرح زودهنگام آن از مسیر حقوقی خارج شویم. ما در راستای استفاده از ظرفیت های استان نیازمند توجه بیشتری هستیم، ریاست جمهوری نیز از ما توقع دارند که برای شکوفایی ظرفیت های استان تلاش بیشتری داشته باشیم.

حسینی در رابطه با موانع زیست محیطی نیز گفت: دولت بر این نکته تاکید دارد که نباید بخاطر محیط زیست اشتغال کند شود، بلکه صنایع به نوعی ایجاد شوند که محیط زیست هم حفظ شود.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر تلاش شده تا به مسائل آب شرب و زیرساختهای بهداشتی توجه بیشتری صورت گیرد. در همین راستا امسال گره گشایی بیشتری انجام خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه برای مشارکت بانکها و سرمایه گذاری ها باید طرح و برنامه داشت گفت: دشمن بسیج شده که اقتصاد ایران را فلج و ملت ایران را منزوی کند اما مردم با تکیه بر الطاف الهی در مقابل هرگونه توطئه و تحریم ایستاده است.

وی بیان داشت: شهرستان چالوس به دلیل قرار گرفتن در ورودی استان مازندران سالانه پذیرای خیل عظیمی از جمعیت گردشگر است و لذا ضروری است اعتبارات ویژه ای نیز برای خدمت رسانی بیشتر برای این شهرستان درنظر گرفت.

حسینی افزود: شهرستان چالوس نیازمند زیرساخت و فنداسیونی است که بتواند پاسخگوی کشور باشد زیرا در ایام تعطیل خدماتی که در این شهرستان ارایه می شود ملی است.

وی گفت: سید قدیر رضایی یکی از فرمانداران پرتلاش کشور محسوب می شود چه در چالوس و چه زمانی که بعنوان فرماندار ویژه تنکابن مشغول بودند آشنایی کامل با ایشان دارم و انصافا دارای توانمندی بالایی در عرصه مدیریت کشور می باشد.

وی بیان داشت: فعالیت های انجام شده عمرانی و زیربنایی و بخشهای مختلف در شهرستان در سایه اتحاد و همدلی مسئولین بوده که فرماندار شهرستان چالوس به خوبی توانست برآن مدیریت کند.

دکترلاریجانی،رئیس مجلس : همت و پیگیری مجدانه فرماندار چالوس قابل تقدیر است

دکتر علی لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی به اتفاق مهندس سیدقدیررضایی فرماندار شهرستان چالوس و قاسم احمدی نماینده مردم نوشهر و چالوس از آزاده راه تهران ، شمال(حد فاصل مازو پشته چالوس تا مرزن آباد) بازدید کردند .

رئیس مجلس در این دیدار ضمن بررسی مشکلات و معضلات پیش روی آزاد راه و منطقه ، از همت و پیگیری های مجدانه فرماندارچالوس برای مردم منطقه و خصوصا روستاهای و ییلاقات جاده کندوان قدردانی کرد.


 

دولت برای بچه ها ارزش ویژه ای قائل است

ساحل نشین: به گزارش بابک شمس ناتریی ، فرماندارچالوس در حرکتی زیبا و پدرانه به اتفاق رئیس اداره بهزیستی چالوس از مرکز شبانه روزی کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی این شهرستان (وحید) دیدار کردند و یک دستگاه مینی بوس هیوندای به این مرکز اهدا کردند.

سید قدیر رضایی در جمع این کودکان و نوجوانان با اشاره به خدمت رسانی به این قشر افزود:دولت کنونی برای فرزندان خود ارزش خاصی قائل است و می توان از وجود چنین افرادی در آینده استفاده کرد.

فرماندار چالوس با آرزوی زندگی سالم برای این کودکان و نوجوانان بیان داشت :در چنین محیطی و در کنار افرادی دلسوز و متعهد و با زندگی جمعی،به گونه ای باشیم که دیگران نیز از رفتارمان بهره مند شوند.

حاج میرقدیررضایی خطاب به افراد تحت پوشش بهزیستی گفت:در زمینه علمی،فرهنگی ،مذهبی،اجتماعی، ورزشی و ... به گونه ای رفتار کنید که در آینده صاحب نظر باشید.

 مهندس رضایی، فرماندار شهرستان چالوس در پایان این دیدار صمیمانه و پدرانه، جوایزی را به این بچه ها اهدا کرد. شایان ذکر است یک دستگاه مینی بوس هیوندایی از اعتبارات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به این مرکز اهدا شد.

پیگیری های دلسوزانه فرماندارچالوس و نماینده مردم چالوس و نوشهر

ساحل نشین: گزارش تصویری از بازدید علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه حاج میرقدیر رضایی-فرماندار شهرستان چالوس- و حاج قاسم احمدی-نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس از آزاده راه تهران ، شمال(حد فاصل مازو پشته چالوس تا مرزن آباد)

الهی بووشه خرج عروسی...

حرکت زیبا و شایسته ی فرماندار شهرستان چالوس؛

دیدار با کشاورزان روزه دار و

گوش جان سپردن به درد دل هایشان

ساحل نشین: روز دوشنبه 23 مردادماه، مهندس سیدقدیررضایی- فرماندارشهرستان چالوس- به اتفاق تعدادی از مسئولان شهری به منطقه فرج آباد این شهر رفته و ضمن بازدید از روند برداشت محصول برنج در چالوس، دقایقی با کشاورزان روزه دار به گپ و گفتگو نشست و از نزدیک پیگیر مشکلاتشان شد.

سیدقدیررضایی، فرماندار دلسوز شهرستان چالوس در این بازدید همه مسئولان را موظف به پیگیری و رفع مسائل و مشکلات کشاورزان دانست و افزود:توسعه بخش کشاورزی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و فراهم شدن زیرساخت‌های این بخش به نحوی که با کمترین هزینه شاهد رونق کشاورزی و رفاه مردم باشیم مورد تاکید جدی دولت است.
مهندس رضایی ، فرماندارچالوس ، پویاتر شدن تشکل های کشاورزی را یادآور شد و اظهار داشت: تقویت زیرساخت های بخش کشاورزی ضروری است و باید به سمت علمی تر ‌کردن کشاورزی حرکت کنیم.

فرماندارچالوس خاطر نشان ساخت:بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و پیوند های قوی با سایر بخش های اقتصادی به عنوان موتور و محرک اولیه رشد اقتصادی عمل می کند،بنابراین توجه به این بخش بسیار مهم است.

کلنگ بی دسته را عشق است!

ساحل نشین: به گزارش ساحل نشین به نقل از مازندنومه، بالاخره پس از مدت ها تلاش و پیگیری های دلسوزانه ی حاج میرقدیررضایی ، فرماندارشهرستان چالوس ، مسکن مهر خبرنگاران چالوس و نوشهر به سرانجام خوشی رسید و  کلنگ آن در منطقه تازه آباد چالوس توسط مسئولین استانی و شهرستانی بر زمین شد.

اما این کلنگ زنی با همه کلنگ زنی هایی که تاکنون دیدیم فرق داشت و رویدادی جالب در آن رخ داد. همانطور که در تصویر می بینید سیدعلی اسد- مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران- چنان با اطمینان کلنگ احداث مسکن مهر خبرنگاران نوشهر و چالوس را در منطقه تازه آباد چالوس بر زمین کوبید که وقتی خواست مجددا کلنگ را از زمین بردارد و دوباره آن را بکوبد(احتمالا" به خاطر این که پروژه مسکن مهر خبرنگاران نوشهر و چالوس محکم تر و رسمی تر افتتاح شود) در کمال ناباوری آقای مدیر کل ماند و دسته کلنگی که در دستانش بین زمین و آسمان خودنمایی می کرد!

خدا خیلی رحم کرد که قسمت آهنین کلنگ از پشت سر مدیرکل رها نشد و گرنه معلوم نبود چه بر سر مدیرکل و یا آنانی که پشت سر او بودند،می آمد!

وقتی کلنگ زنی مسئولان در کمال سلامت و سُر و مُر  و گُنده بر گزار می شد،پروژه ها می خوابید و به سرانجام نمی رسید،حال با این وضع کلنگ زنی نصفه و نیمه ...!

تصویر 1: آقای مدیر کل با قدرت هر چه تمام تر و در کسری از ثانیه،کلنگ نازنین اش را بر زمین می کوبد.آقای نماینده و جناب فرماندار و بقیه ، این رویداد مهم و تحسین برانگیز را نظاره می کنند.اگر المپیک کلنگ زنی داشتیم حتما"  ما طلا می گرفتیم!

تصویر 2 : کلنگ که سرش چینی  و دسته اش مال اندونزی باشه این می شه دیگه! اصلا" حرکت باید از نو انجام بشه،پای چپ مدیرکل روی خطه! خود اسد داره روده بُر می شه از خنده،بقیه دارند به زور خودشون رو کنترل می کنند که نخندند تا طرف ضایع نشه!

فرماندارچالوس : در استان مازندران اولیم

مهندس سید قدیر رضایی ، فرماندار شهرستان چالوس :
برگشت اعتبار نداریم

ساحل نشین: روز شنبه جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چالوس با حضور نماینده مردم منطقه ، فرماندارچالوس و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان به همراه پیمانکاران پروژه های مختلف در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مهندس سید قدیر رضایی -فرماندار چالوس- اظهار داشت: علی رغم سنگینی کار موجود در چالوس هیچ پروژه ای بر زمین نمانده است.

وی افزود: یکی از مشکلات ما مربوط به مجتمع فرهنگی چالوس بود که به دلیل  تهیه نشدن زمین ، پروژه معطل مانده بود،اما هفته گذشته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زمین مورد نظر تحویل داده شد و به زودی عملیات اجرایی آغاز می شود.

میرقدیررضایی ادامه داد: هیچ یک از پروژه ها از نظر تهیه زمین، اعتبار و شروع کار عقب نیست، بلکه به نظر بنده رتبه اول را در سطح استان داریم چون اعتباری از این پروژه ها برگشت داده نشده و یا بر زمین نماند.

فرماندارشهرستان چالوس با بیان این که اعتبار هیچ پروژه ای در چالوس نباید برگشت بخورد،تصریح کرد:برگشت اعتبار یعنی یا نتوانستیم مشکلات و چالش های موجود را برطرف و اعتبار را جذب کنیم و یا از سوی مدیران دستگاه های اجرایی کوتاهی صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از اظهارت خود با بیان اینکه 170 هکتار بافت فرسوده در چالوس داریم،ادامه داد: وضعیت شهری ما با استقرار شهرداران خوب و ارایه طرح های جدید در حال پیشرفت است.

فرماندار نمونه مازندران با بیان اینکه پروژه های سفر رهبری همگی عملیاتی و اجرایی شد ، گفت: مصوبات سفرهای دولت نیز جز تعداد معدودی که اعتبار آن تخصیص نیافته همگی عملیاتی شد. وی یادآور شد:یکی از پروژهایی که محقق نشده قطعه 25 آزادراه تهران-شمال است که امیدواریم در سفر چهارم دولت محقق شود.

 رضایی در پایان از پیمانکاران خواست تا استحکام بخشی در پروژه ها را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

*هدف ما پیشرفت منطقه است

 نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید نسبت به مردم احساس مسوولیت داشته باشیم،گفت: هدف همه ما پیشرفت منطقه است و در این راه نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

قاسم احمدی لاشکی از برگزاری این گونه جلسات قدردانی و از برخوردار نبودن  برخی دستگاه های اجرایی شهرستان از ساختمان انتقاد کرد و گفت: دستگاه هایی چون ارشاد اسلامی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مربوط به سه وزارتخانه در گذشته بوده در ساختمان های استیجاری فعالیت می کنند و این در شان آنها نیست.

 وی در پایان اظهارداشت: در سفر چهارم دولت به شدت دنبال اجرایی شدن قطعه 25 آزادراه خواهیم بود.