پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

مهندس میرقدیررضایی ، فرماندار نمونه ی کشور شد

ساحل نشین:  در مراسمی با حضور استاندار مازندران ،مهندس سیدقدیررضایی ، فرماندار چالوس ، در بین فرمانداران ، فرماندار نمونه در حوزه همکاری و فعالیت در حوزه خیرین مدرسه ساز کشور شد و تقدیر نامه ای از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرد. همچنین از تلاش های وی در مسائل فرهنگی و آموزشی در مازندران، از سوی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ،قدردانی شد.

خاطر نشان میکند، میرقدیررضایی، فرماندار پرتلاش چالوس، که محبوبیت زیادی در بین مردم مازندران ، خصوصا مردم غرب استان دارد ، از باسابقه ترین و قدیمی ترین فرمانداران مازندران و کشور است که بارها از سوی مسئولان استانی و کشوری ، تقدیر و نمونه شده است.

میرقدیررضایی را امیرکبیر چالوس می دانم...

من او را پدر مهربان شهرم میدانم و نام این مرد را برای همیشه در دلم " امیرکبیر چالوس " حک میکنم....

ساحل نشین : نامه ی زیر را که رونوشتی از آن برای ساحل نشین ارسال شده است،  یکی از شهروندان چالوسی خطاب به ریاست جمهوری اسلامی ایران ، دکتر احمدی نژاد ، نوشته است،  که در آن از دلسوزی ها ، زحمات و فعالیت های میرقدیر رضایی-فرماندار پرتلاش چالوس- تقدیر و قدردانی شده است . 

  

به نام خدا 

با سلام و ادب و احترام محضر ریاست محبوب جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد 

من از یکی اهالی شهرستان چالوس هستم .میخواهم خاطره ای شیرین را برای شما تعریف کنم که برای من واقعا شیرین بود.با همه ی مشغله ای که دارید، دوست دارم نامه ی من حقیر را مطالعه کنید.

هفته ی گذشته به اتفاق مادرم ، به دلیل مشکلاتی که داشتیم (که بخشی خانوادگی و بخشی اعظم آن مشکلات معیشتی و شخصی بود) ، به فرمانداری چالوس رفتیم . این برای بار چهارم بود که برای ملاقات عمومی ، در روز سه شنبه ، به فرمانداری میرفتم .

طبق معمول سه شنبه ها، فرماندار چالوس، در پشت میز رییس دفتر خود حضور داشت و هرکسی برای ملاقات با فرماندار می آمد ، از پله ها که بالا می آمد ، به چندین درب و رییس دفتر و .... برنمی خورد ، مستقیم چشم در چشم فرماندار چالوس می شد. فرمانداری که آرامش ، لبخند ملیحانه و پدرانه و دستورات قاطعش هیچگاه فراموش نمی شود. اما اینبار ملاقات عمومی من با آقای رضایی ، غم انگیز بود. اینبار فرماندار شهرم و بهتر است بگویم پدر مهربان شهرم ، که من در گذشته سه بار به ایشان مراجعه کردم و هرسه بار فراتر از آنچیزی که فکرش را میکردم به داد من و مشکلات من رسید. به دلیل کسالتی که داشتند  ، زیاد نمی توانستند صحبت کنند و شال گردن  به دور گردنش بود و با آرامی و با نگاشتن دستورات کارها را با قاطعیت پیش میبرد و بازهم با همان لبخند ملیحانه ی همیشگی اش و آرامش پدرانه اش پای مشکلات و مصائب مردم نشسته بود و دستورات لازم را صادر میکرد.

آقای رییس جمهور ، به ارواح خاک تنها برادرم ، اشک در چشمانم حلقه زد . وقتی نوبت من رسید گفتم : "جناب فرماندار! چرا با این کسالت مرخصی نگرفته اید و در سر کار حاضرید؟!" 

 لبخندی زد و گفت :

"من خوبم. لبخند رضایت مردم از حل شدن مشکلاتشان ، حالم را به احسن الحال عوض میکند." 

آن سه شنبه ، مثل همه ی سه شنبه هایی که به فرمانداری می آمدم ،  فرماندارچالوس ، میزبان جمعیتی زیادی از مردم بود و جالب تر اینکه به غیر از چالوس وکلاردشت و مرزن آباد ، از نوشهر و رویان هم آمده بودند.

آقای رییس جمهور ، باید بگویم که مردی که امروز نماینده ی دولت عدالت محور در شهر من است ، به معنای واقعی نماینده ی دکتر احمدی نژاد مردمی و خاکی در شهر ماست.مردی که  تلفن همراه در مقابل همه ی هماهنگی ها ، پیگیری ها و دستورات او کم میاورد. مردی که اشک مردم، آه مردم، ناله و شکوای مردم را به جان می خرید. عصبانیت مردم ، نگرانی مردم، ناله های مردم را با لبخند و امیدواری پاسخ میداد. آقای رییس جمهور ، این مرد، کسی نیست جز فرماندار مردمی ، خاکی، دلسوز، همراه  و همیشه محبوب چالوس، سیدقدیر رضایی.

آنروز من و مادرم از مشکلاتمان گفتیم ، مادرم ، تاب نیاورد و اشک میریخت و آنقدر مادرم از مشکلات به سطوح آمده بود که صدایش هم ناخوداگاه بالا رفت . مع الوصف  لبخند و آرامش و جملات فرماندار همه ی آتش عصبانیت و خستگی  مارا فرونشاند. وقتی به فرماندار همه ی مشکلات را گفتیم و از شدت ناامیدی گله کردیم ، بعد ازدستورات ویژه  جملاتی را آرام و با آرامش گفت که هیچ گاه من و مادر عزیز تر از جانم ، از یاد  نمی بریم و من فورا در کاغذی که در دستم بود ،آن مطالب را نوشتم.

 آقای رضایی با اشاره به سیره ی پیغمبر اکرم (ص) به ما گفت: "در این سختی ها، پایداری و استقامت کنید. از پروردگارتان کمک بخواهید. اگر کوهها به لرزه در آمدند شما پابرجا و استوار باشید، با تک تک سلول هایتان باور کنید، با امید زنده ایم ، با امید می میریم، پس امیدوار باشید."

جناب دکتر احمدی نژاد ! تقدیر کنید از مدیری که مردم را برادرانه و پدرانه دوست دارد. تقدیر کنید از مدیری که بسیجی وار کسالت و خستگی را خسته کرد. آقای رییس جمهور ، من به نمایندگی از خودم و مادرم ، از شما میخواهیم که از همه ی دلسوزی ها و پیگیری ها ی فرماندار مهربان و متعهد شهرمان به شکل ویژه تقدیر کنید. من او را پدر مهربان شهرم میدانم و نام این مرد را برای همیشه در دلم "امیرکبیر چالوس " حک میکنم .

باتشکر از اینکه وقت گرانبهایتان را به من حقیر دادید.

شهروندی از شهرستان چالوس 

 

 

امیرکبیرچالوس - امیرکبیر چالوس - امیر کبیر چالوس - سیدقدیررضایی - میرقدیررضایی - سید قدیررضایی - میر قدیررضایی - ساحل نشین - ساحل نشین - اخبار شمال کشور - شمال ایران - خبری تحلیلی ساحل نشین - مازندران - گیلان - گلستان - ایران

باحضور سیدقدیررضایی و هادی ابراهیمی، فرماندار جدید نوشهر معرفی شد

با حضور سیدقدیررضایی ،معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن و چالوس و فرماندار اسبق نوشهـر،وهادی ابراهیمی،معاون سیاسی امنیتی استانـدارمازندران،تودیـع و معارفـه فرمانـدار نوشهر برگزار شد...

ساحل نشین: معاون استاندار مازندران با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای انسانی و اقتصادی و... نوشهر به توصیه به فرماندار جدید از وی خواست در برنامه ریزی های کاری اش دغدغه های مردم در حوزه های اشتغال - کشاورزی - صنعت و گردشگری را سرلوحه اقداماتش قرار دهد و بر پیگیری طرح ها و پروژه ها ی مصوبات سفر رهبری و سفر هیت دولت اهتمام ویژه ای داشته باشد.

در ادامه انوشیروان محسنی بند پی نماینده مردم نوشهر وچالوس نیز گفت: باید در راه توسعه و پیشرفت نوشهر گام های اساسی و جدی برداشته شود و موانع و مشکلات پیش رو نیز با همدلی و تعامل جدی مسولان باید ریشه کن شود . 
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلی شورای اسلامی افزود : اقدامات دولت در زمینه مصوبات بخش بهداشت ودرمان سفرهای استانی در سطوح مختلف کشور ارزشمند و چشمگیر بوده که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران در این زمینه موفق عمل نموده است .
وی ادامه داد: با موافقت وزیربهداشت و درمان و تخصیص اعتبارات لازم قرار شده تا مراکز تخصصی آنژیو گرافی و n.i.c.u نوزادان در غرب مازندران با محوریت بیمارستان شهید بهشتی نوشهر در آینده نزدیک در اواسط مرداد امسال راه اندازی شود. 

محمدعلی قمی فرماندارجدید نوشهر نیز در سخنانش باشاره به ظرفیت های موجود منطقه و با تاکید بر بهره گیری از تجارب متخصصان و کارشناسان حوزه های مختلف در راستای مرتفع شدن موانع توسعه و پیشرفت نوشهر گفت: گام نخست در این زمینه داشتن روحیه جهادی و وحدت و همدلی است . 

وی تصریح کرد: سیاستهای سازمان مخیط زیست کشور در منطقه البرز مرکزی در بخش محروم و مظلوم کجور باعث شده این خطه نتواند توسعه و پیشرفت جدی داشته باشد و غبار فقر و محرومیت کجور را فرا گرفته است. 

قمی اویلی اذعان داشت: باید به گونه ای در کجور کارشود و موانع پیشرفت برداشته شود که اهالی منطقه فکر مهاجرت به شهر را نداشته باشند .

فرماندار نوشهر تاکید کرد: باید برای زنده نگه داشتن یاد و آثار مفاخر نامدار نوشهر وکجور از جمله شیخ شهید مبارز شیخ فضل ا... لاشکی کجوری ملقب به نوری و سایر سرداران و امرا و شهیدان و یادگاران دفاع مقدس محصولات فرهنگی از جمله کتاب تهیه شود. 

در این مراسم از زحمات سیدهاشم فاطمی چتن فرماندار سابق و همچنین محمد معصومی که سرپرستی چند ماهه فرمانداری را عهده دار بوده است قدردانی و پس از قرائت حکم وزیر کشور ، محمدعلی قمی اویلی 42 ساله اهل کجور به عنوان فرماندارجدید نوشهر معرفی شد. 

گفتنی است این مراسم حاشیه هایی نیز بهمراه داشت :

 سالن جلسه ظرفیت بسیار کمی داشت و افراد غیر رسمی زیادی نیز حضور داشتند که باعث شده بود برخی از مدیران و روسا نهادها و دستگاههای دولتی جایی برای نشستن نداشته باشند. 
در این رابطه معاون استاندار در بخشهایی از سخنرانی اش خطاب به دست اندر کاران جلسه بابت این بی نظمی با حالت کنایه گلایه کرد . 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به سیل های رخ داده اخیر در استان به ویژه کلاردشت و 2 هزار تنکابن به حالت شوخی به مهندس میرقدیررضایی،معاون استاندار و فرماندارویژه تنکابن و فرماندار چالوس و فرماندار اسبق نوشهر ، که میهمان ویژه این مراسم بودند، گفت : توامندی و درایت مهندس رضایی در مازندران بی نظیر است ولی هرجاکه جناب رضایی تشریف بردند با سیل مواجه شدیم! این سخنان ابراهیمی باعث قهقهه حاضران به ویژه شخص رضایی شد.

مهندس سیدقدیر رضایی : آغاز به‌کار ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مهندس سیدقدیر رضایی  صبح امروز در نخستین جلسه ستاد انتخابات شهرستان چالوس اظهار داشت: اعضای ستاد انتخابات شهرستان چالوس باید توجه داشته باشند که انتخابات باید بر اساس امانت‌داری، دینداری و رقابت سالم برگزار شود. 


رئیس ستاد انتخابات شهرستان چالوس با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال ایجاد تنش و برهم زدن آرامش در کشور است، تصریح کرد: هیچ کس حق دخالت در امور انتخابات را ندارد و بر اساس قانون و هماهنگ با ستاد انتخابات استان و کشور فعالیت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.
رضایی بیان داشت: انتخابات یک پروژه سنگین است که اعضای ستاد انتخابات باید با صبر و بردباری و هماهنگ با رئیس و دبیر ستاد انتخابات برنامه‌های اجرایی را پیش ببرند.
وی تاکید کرد: قانون‌گرایی یک اصل مهم در انتخابات است و همه ما موظف هستیم تا بر اساس قانون عمل کرده و برنامه‌های نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان را پیگیری کنیم.
مهندس سیدقدیررضایی گفت: با تبلیغات زودرس انتخاباتی در سطح شهرستان برخورد می‌شود و نباید برخلاف مقررات عمل شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: بالابردن مشارکت حداکثری مردم مهم است و باید در این زمینه تلاش وافری صورت گیرد و برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد انتخابات بر این اساس تدوین شود.
وی ادامه داد: بکارگیری امکانات دولتی و بیت المال برای تبلیغات هر یک از کاندیداها خلاف بوده و با آن اداره مربوطه برخورد می‌شود.
رضایی اضافه کرد: عبدالباقی دانشور، علی ابراهیمی، کوروش یوسفی، صدرالله ردایی، علی ردایی، رمضان رضایی و علی بابایی به ترتیب به‌عنوان دبیر ستاد انتخابات، مسئول کمیته امنیت، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی، مسئول کمیته سیاسی، مسئول کمیته پشتیبانی، مسئول کمیته فناوری و کارشناس ستاد انتخابات شهرستان چالوس انتخاب شدند.
این مسئول اذعان داشت: همچنین بخشداران کلاردشت و مرزن‌آباد به همراه رئیس اداره ثبت و احوال و رئیس اداره مخابرات شهرستان چالوس به عنوان اعضای ستاد انتخابات شهرستان چالوس فعالیت می‌کنند.

نشست صمیمانه پروفسور رحمان و حاج میرقدیر، فرماندار باصفای چالوس

من حاج میرقدیر رضایی را سالهاست می شناسم ولی یک سوالم را هیچ وقت جواب نگرفتم ، که ایشان کی می خوابد؟ چون همیشه در حال بازدید هستند و صبح زود و شب هنگام ،برای کار در فرمانداری مستقر هستند....

ساحل نشین : وقتی فرماندار چالوس متوجه شد که یک چالوسی در دانشگاه انگلیس مدرک پرفسوری دریافت کرد خیلی خوشحال و خرسند ابراز علاقه کرد تا همولایتی با صفای ما آقای پرفسور رحمان شمس ناتری را ببیند...طی قرار تلفنی که با حاج میر قدیر رضایی فرماندار پرتلاش چالوس داشتم صبح روز بعد از ضیافت عرش به دیدار ایشان رفتیم .  

آقای فرماندار از علاقه مندی اش به افتخار آفرینی ها گفت و خیلی خوشحال بود که فرزندی شایسته از مازندران-چالوس زیبا به این درجه از علم در دنیا رسید و با لبخندی هم گفت : که من علاقه مندی خواستی به روستای ناتر و مردم باصفایش دارم...پرفسور رحمان ذوق کرد و با تایید سر جواب داد: آقای رضایی...ناتر قلب من است و در این هنگام بود که سورپرایز آقای فرماندار پرفسور را حندان کرد: قاب عکسی از سفر فرماندار به ناتر که با علاق آن را در کنار میز کارش نگه داشته بود...عکسی از غلامرضا شمس ناتری که پس از سفر ناتر به ایشان هدیه داده بودم...پرفسور از عشق به وطن گفت و آقای فرماندار هم علیرغم مشغله کاری فراوان و مراجعات زیادی که داشت خوشحال بود و وقتی در خصوص بحث ژنتیک و سرطان شناسی سخن به میان آمد حاج میر قدیر دو بار این جمله را تکرار کرد ...درود بر شما...درود بر شما... 

                                    

شاید مراجعه کنندگانی که پشت در ایستاده بودند در هنگام خداحافظی ما این صحنه متعجبشان کرد که فرماندار از  ته دل پرفسور رحمان را در آغوش گرفته بود و ایشان را بابت این همه علاقه به وطن و زادگاهش تحسین می کرد...

میرقدیر رضایی از سفر خاطره انگیزش به ناتر گفت و علاقه ای که به روستاییان با صفای این دیار دارد و به پرفسور قول داد مطمئن باشید به زودی مجدد به ناتر می روم...حتی اگر شرایط مهیا شود در همین ماه مبارک رمضان...پرفسور رحمان هم از فرماندار خواست که به ناتر توجه کند و ادامه داد که زادگاهم را دوست دارم و در تمام سمینارها نامم را به اسم ناتری می نویسم و از عشق به همولایتی ها و ضیافت عرش سخن گفت...فرماندار چالوس هم آرزوی موفقیت را توشه راه رحمان عزیز کرد و گفت: همیشه دغدغه و تلاشم این است که برای مردم کار کنم و موفقیتهای اینچنینی را می بینم لذت می برم...

آقا وحید شمس ناتری اخوی پرفسور که در این دیدار ما را همراهی می کرد نیز با فرماندار دیده بوسی کرد و فرماندار تا جلوی در اتاقش ما را بدرقه کرد...

پرفسور رحمان شمس ناتری ناتر بابک شمس ناتری

به پرفسور گفتم حاج میر قدیر رضایی را سالهاست می شناسم ولی یک سوالم را هیچ وقت جواب نگرفتم که ایشان کی می خوابد؟ چون همیشه در حال بازدید هستند و صبح زود و شب هنگام برای کار در فرمانداری مستقر هستند...این جمله باعث خنده حاضرین شد...! 

پرفسور در هنگام خداحافظی توصیه کردند که باید از این فرصتها که فرماندار یک شهرستان یک روستا و مردمش را اینچنین دوست دارد استفاده کرد...به نظر من که نشست خوب و صمیمی بود...نشستی که مطمئنا برای خود من خاطرات زیادی را همراه داشت...

بایت این نشست صمیمی که هدفش دیدار دوستانه این دو بزرگوار بود مطمئنا با خاطرات خوبی برای پرفسور همراه بود که ضمیمه دیدار شب گذشته اش با جوانان ناتر شد...از مهندس کورش یوسفی مسوول روابط عمومی فرمانداری هم بابت محبت و احترام ویژه ای که برای ما و همراهان قایل شدند کمال تشکر را داریم...