پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

محمدحسین عموئی، اولین شهردار شهر ارطه شد

ساحل نشین: محمدحسین عمویی ، به عنوان اولین شهردار شهر جدید ارطه انتخاب شد.
به گزارش ساحل نشین ، مهندس محمدحسین عموئی با کسب قاطع آرای اعضای شورای اسلامی شهر ارطه به عنوان اولین شهردار شهر جدیدالتاسیس ارطه انتخاب و قرار است روز شنبه ،سوم تیرماه 91 معارفه شود.  


شنیده ها حاکیست که شورای شهر ارطه ، از بین کاندیداهای شهرداری ارطه و پس از بررسی سوابق و عملکرد آنان ، در نهایت اعضای شوراء ،  سوابق ، عملکرد و شایستگی های وی را برای تصدی این سمت مناسب تشخیص دادند.
پس ازاینکه که شورای اسلامی شهر ارطه انتخاب اولین شهردار این شهر را جهت طی مراحل قانونی و صدورحکم به فرمانداری قائمشهر معرفی کردند ، شنیده ها حاکیست که سیدعلی اکبر طاهایی ، استاندار مازندران هم حکم شهردار جدید ارطه را صادر کرده است و قرار است در روز شنبه سوم تیرماه معرفی شود.
مهندس عمویی ، متولد شهرستان قائمشهر و فرزند ارشد سردارشهید موسی عمویی ، از فرماندهان به نام 8 سال دفاع مقدس است.
محمدحسین عمویی بیش از  8 سال سابقه خدمتی داشته و دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک  و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری می باشد. وی دارای سوابق خدمتی و مسئولیتی در شهرداری شهرستان ساری و شهرداری شهرستان قائمشهر و سازمان های تابعه ی این دو شهرداری است .همچنین مشاور امور عمرانی و برنامه ریزی شهری معاونت استاندار مازندران و فرماندار ویژه تنکابن ومشاور امور عمرانی فرماندار محمود آباد را در سوابق کاری خود دارد.  ظاهرا چندی پیش نیز ، پیشنهاد یک شهرداری دیگر در یکی از شهرهای استان های همجوار به وی داده شده بود ، که به دلیل اینکه وی ، علاقه زیادی که به خدمت برای مردم ولایتمدار مازندران و خصوصاً زادگاه خود دارد، آن را رد کرده بود .
خاطرنشان می کند که در مرداد ماه 1390 با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای قادیکلا ارطه مرکز دهستان بیشه سر بخش مرکزی شهرستان قائم شهر پس از ادغام با روستای جوجاده ارطه،قاسم خیل ارطه، بورخیل ارطه و کفشگرکلا ارطه از توابع همین دهستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر ارطه شناخته شد و معاون سیاسی وزیر کشور طی نامه ای به طاهایی ، استاندار مازندران ، تغییر در تقسیمات کشوری این استان را ابلاغ کرد.
شهر جدید ارطه بیش از 15هزار نفر جمعیت دارد .

اتوبوسی در میاندرود وارد منزل مسکونی شد

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، ساعت یک بامداد امروز اتوبوس حامل حجاج در فاصله چند متری فرودگاه بین‌المللی مرکز استان مازندران وارد یک منزل مسکونی شد.

راننده این اتوبوس که از اتوبان جوادالائمه به سمت فرودگاه در حال حرکت بود ناگهان متوجه تمام‌شدن اتوبان شده و اتوبوس را به سمت منزل مسکونی هدایت می‌کند.

راننده این اتوبوس می‌گوید: هیچ علایمی مبنی بر تمام شدن اتوبان و یا ورود به جاده کم‌عرض متقاطع در مسیر مشاهده نکردم و فقط توانستم از واژگونی اتوبوس جلوگیری کنم.

این اتوبوس که حامل 38 مسافر بود با ورود به واحد ساختمانی، ساختمان این منزل را 100درصد تخریب کرد.

به گزارش فارس، در لحظه وقوع این حادثه ساکنان منزل حضور نداشتند. محمدرضا جانبازی فرمانده انتظامی شهرستان میاندرود در تماس تلفنی با خبرنگار فارس حال حجاج را با وجود وارد آمدن جراحت سطحی به برخی از حجاج مناسب توصیف کرد.

مسئولان استانی برای رفع مشکلات شهرک صنعتی مرزن‌آباد اقدام کنند

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، سید قدیر رضایی، فرماندارچالوس صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی رفع مشکلات شهرک صنعتی مرزن‌آباد و با حضور مدیر شهرک‌های صنعتی استان، جمعی از مسئولان شهرستان و تعدادی از سرمایه‌گذاران در شهرداری مرزن‌آباد برگزار شد با اشاره به اقتدار نظام اسلامی، عدم اقتدار در مسائل اقتصادی را زیبنده کشور ندانست.

مهندس سیدقدیررضایی اظهار داشت: عدم اشتغال در منطقه و مشکلاتی که به تبع آن ایجاد شده است مهم‌ترین موضوع‌های مورد پیگیری شهرستان در سال جاری است.

رضایی ادامه داد: شهرک صنعتی مرزن‌آباد به عنوان تنها واحد صنعتی در این شهرستان است که می‌تواند در ایجاد اشتغال کمک‌کننده باشد بنابراین لازم است تا نسبت به رفع مشکلات آن اقدام شود.

فرماندار شهرستان چالوس با اشاره به اینکه شهرستان چالوس به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و توریستی شرایط ویژه‌ای دارد و باید در بحث توسعه صنعتی توجه ویژه‌ای به آن شود، تصریح کرد: هیچ مانعی برای رفع مشکلات شهرک صنعتی مرزن‌آباد در شهرستان وجود ندارد و تمامی مسئولان آمادگی رفع موانع را دارند.

در ادامه امام جمعه مرزن‌آباد نیز با اشاره به تاکید و توجه اسلام به مسائل اقتصادی و معیشتی افزود: فرهنگ و باور عمومی نسبت به اقتصاد غلط است و تا زمانی که این فرهنگ غلط وجود دارد اقتصاد درست نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمود علیخانی خاطرنشان کرد: تفکر منفی نسبت به مالکیت، تولید، درآمد و ثروت، نگاه تضادآمیز بین کارگر و سرمایه‌گذار، عدم تفهیم درست برخی از مفاهیم دینی، نگاه دولت محوری نسبت به مسائل اقتصادی، رفع قبح تکدی‌گری، عدم تمایل به کارکردن، نگاه منفی به تجارت، عدم ارتباط با کشورهای مختلف، نگاه منفی به ریسک‌پذیری و خطرکردن از جمله مواردی است که وضعیت اقتصادی را در کشور تحت شعاع قرار داده است.

وی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اذعان داشت: باید سرمایه‌گذاران را ترغیب کرد تا برای رفع نیازهای جامعه حرکت کنند.

ایران در توسعه نیروی انسانی رتبه 88 دنیا است

ساحل نشین: گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، قاسم احمدی ظهر امروز در همایش اولین دوره طرح نخبه‌پروری دانش‌آموزان ممتاز مقطع راهنمایی شهرستان نوشهر بیان داشت: بزرگ‌ترین و موثرترین سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است که می‌تواند مثمرثمر واقع شود.

وی تصریح کرد: هر چه نیروی انسانی یک کشور پیشرفت کند از رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری برخوردار می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تا به امروز در توسعه انسانی رتبه 88 را داریم و براساس آمار سال 2011 در رتبه 112 دنیا قرار داریم.

احمدی ادامه داد: باید در نخبه‌پروری برنامه مدون و خوبی داشته باشیم و بیشتر بر روی آن کار شود و تعهد و تخصص را در کنار یکدیگر به کار گیریم.

به گفته نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی حدود 12 میلیون دانش آموز در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و 920 هزار معلم و کارمند نیز در 32 نقطه استانی کشور در 720 منطقه آموزش و پرورش در حال خدمت‌اند.

شهردارچالوس: راه‌اندازی دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری در چالوس

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، عباس ندرلو ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای کانون و نظام مهندسی چالوس که با هدف ایجاد تعامل و همفکری در راستای ساختار توسعه این شهر گردشگری برگزار شد با اشاره به اینکه شهر موجودی زنده است و نیاز به رسیدگی دارد، بیان کرد: پیش از این زحمات زیادی برای شهر کشیده شده اما برخی از پروژه‌ها عقیم مانده‌‌اند که باید علت‌ها را پیگیری کرد.

وی اظهار داشت: باید شاخصه‌های شهری اعم از فرصت‌ها، تهدیدها و قدرت‌ها را شناسایی کرد و در این راه جامعه مهندسان شهر می‌توانند در شناسایی نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت یاری رسان ما باشند.

ندرلو ادامه داد: شهرداری از محل عوارض اداره می‌شود مگر اینکه از طریق بودجه‌های ملی و استانی به توان پروژه‌هایی تعریف و در اختیارمان قرار گیرد، بنابراین اعتمادسازی بین شهروندان و شهرداری می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف عالیه‌مان که همان داشتن شهری ایده‌آل و مطلوب است، یاری برساند.

وی تصریح کرد: چالوس شهری توریستی و گردشگری است و باید فضا را به نوعی تعریف کنیم که شهروندان از آن سود برده و از راه انبوه‌سازی ارتزاق کنند.

شهردار چالوس بیان کرد: این شهر، گردشگری را به عنوان بهترین صنعت در اختیار دارد و باید از این نعمت الهی بهترین بهره را برد.

وی با بیان اینکه برای اجرای برخی پروژه‌های ملی مردم ابراز گلایه دارند، گفت: اگر این پروژه‌ها برای مردم بازگو و محسنات آن تعریف شود، می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت و در این راه مهندسان شهر می‌توانند یاری‌رسان ما باشند.

شهردار چالوس با تاکید بر اینکه باید طرح تفصیلی را جامع و افق دید شهر را 20 ‌ساله تعریف کنیم، اظهار داشت: در همین راستا معتقدم ایجاد دفتر الکترونیکی می‌تواند منافع شهری را با جامعه مهندسی گره زده و این راه می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

وی اذعان کرد: اگر ارتباط خوبی بین مهندسان و مردم برقرار باشد مردم مقررات و ضوابط را راحت‌تر می‌پذیرند.

شهردار چالوس با اشاره به احداث دوربرگردان‌های مرکز شهر گفت: این طرح توسط مشاور ترافیکی ارائه و پس از تصویب به صورت تخصصی اجرا شده و امروز می‌بینیم بنا به گزارش رئیس راهور مسافرت‌های شهری در این محور کم شده است.

وی یادآور شد: در همین رابطه در نظر داریم در بلوارها نیز دوربرگردان‌هایی را به صورت مهندسی و مطالعه شده ایجاد کنیم.

ندرلو با تاکید بر ضرورت ساماندهی کارگران فصلی و صدور کارت‌های شناسایی و درجه‌بندی شده، اظهار داشت: اگر شهروندی ناراضی باشد نشان می‌دهد نتوانستیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و این یک تهدید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مکانیزه شدن خدمات شهری به عنوان یکی دیگر از ضرورت‌های این شهر گردشگری تصریح کرد: با این همه منابع آبی نباید با ماشین‌آلات آبرسانی به فضای سبز را داشته باشیم، باید با استفاده از منابع آبی موجود به ویژه رودخانه‌های شهر فضای سبز شهری را به صورت مکانیزه تنظیف و آبیاری کنیم.

ندرلو با بیان اینکه مکانیکی کردن شهر گام مهمی برای توسعه است، اضافه کرد: ایجاد دفتار الکترونیکی در شهرهایی چون تهران نتایج خوبی به همراه داشته و ما نیز در این رابطه آمادگی اعزام نمایندگان مهندسان به این شهر و بازدید از این دفاتر را داریم تا به توان با بهره‌گیری از تجربه‌ها، آنها این طرح را در شهر چالوس اجرایی کرد.

شهردار چالوس افزود: یکی دیگر از پیشنهادات ما تشکیل اتاق فکر است تا بتوانیم در بحث زیرساخت‌های شهری از نظرات و برنامه‌های نخبگان شهر استفاده لازم را ببریم.

ندرلو با بیان اینکه امکانات و ابزار موجود برای تشکیل دفتر الکترونیک را مهیاست، گفت: ایجاد آرشیو نگهداری مطالعات شهرداری به صورت الکترونیکی از دیگر برنامه‌ها است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه می‌خواهیم چالوس را به عنوان شهری نمونه در سواحل خزر معرفی کنیم، گفت: در این راه همراهی رسانه‌ها می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

افتتاح پروژه‌های مصوبه‌های سفر رهبری و دولت در چالوس

ساحل نشین: به گزارش فارس از شهرستان چالوس، سید قدیر رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته روابط عمومی این شهرستان با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با نگاهی عمیق و با عنایت به جایگاه رفیع نظام اسلامی در جهان امروز، امسال را به این نام نامگذاری کردند.

فرماندارچالوس تصریح کرد: با این دیدگاه که ایران اسلامی امروز به قدرتی مافوق در جهان تبدیل شده، نباید دستش را جلوی دیگر کشورها دراز کند و باید به درجه‌ای برسیم که از نظر اقتصادی نیز همانند دیگر بخش‌ها خودکفا بوده و روی پای خودمان بایستیم. 

 

* روابط عمومی‌ها چشم و چراغ ادارات هستند

مهندس میرقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس با ابراز رضایت از عملکرد شورای روابط عمومی شهرستان چالوس در سال گذشته گفت: روابط عمومی‌ها چشم و چراغ ادارات هستند و باید اطلاعات درست و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را به مردم اعلام کنند و اطلاع‌رسانی و خدمات دولت در بخش‌های مختلف جزء وظایف روابط عمومی‌ها است.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه در سال 91 بسیاری از پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری و سفر هیئت دولت در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسند، ادامه داد: تحولات خوبی را در سطح شهرهای چالوس، کلاردشت، مرزن‌آباد و هچیرود شاهدیم و شهرداران این شهرها به‌ویژه شهردار جدید چالوس عملکرد خوبی را در این مدت داشته‌اند.

قدیر رضایی با تاکید بر اینکه سال 91 سال تحول چالوس خواهد بود، متذکر شد: تمام تلاش ما اجرای قانون است و چنانچه برخی از مراجعه‌کنندگان به ادارات از اجرای قانون گله‌مند باشند وظیفه روابط عمومی‌هاست تا با اطلاع رسانی درست به مردم در این رابطه اعتمادسازی لازم را صورت دهند.

در ادامه این جلسه، احمد علیزاده به عنوان مسئول جدید روابط عمومی فرمانداری شهرستان چالوس معرفی شد.

دکترمحسنی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت شد

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، در حکمی از سوی محمدعلی محققی معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، انوشیروان محسنی بندپی به سمت قائم مقام معاون آموزشی و رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت منصوب شد.

در بخشی از این حکم  که به خبرگزاری فارس در مازندران ارسال شد، آمده است:

دکتر انوشیروان محسنی بندپی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی نظر به تجربیات و سوابق ارزنده علمی و اجرایی و نیز شایستگی‌های اخلاقی و معنوی، دینداری و ولایت‌مداری و پایبندی به آرمان‌های انقلاب مقدس اسلامی به موجب این حکم به سمت قائم مقام معاون آموزشی و رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده است: نظر به اهمیت جایگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاثیر این جایگاه سرنوشت‌ساز در همه شئون علمی، معنوی و فرهنگی کشور، شایسته است با بهره‌گیری از تجربیات و ابتکارات و خلاقیت‌ها و با رعایت جهات شرعی و قانونی نسبت به وظایف محوله نهایت اهتمام خود را معمول دارید.

در بخش دیگری از این حکم بیان شده است: جلب مشارکت اعضای هیئت علمی کشور به‌ویژه اعضای بوردهای رشته‌های مختلف، شوراها و نهادهای ناظر بر امور هیئت علمی در ستاد وزارت متبوع و دانشگاه‌ها به‌ویژه هیئت ممیزه مرکزی و هیئت ممیزه دانشگاه‌ها و سایر شخصیت‌ها، صاحبنظران و نهادهای مرتبط به تحقق اهداف و ارتقای جایگاه هیئت علمی در دانشگاه‌ها کمک شایان خواهد کرد.

رئیس طرح سالم‌سازی دریای غرب مازندران : تا به حال غرقی نداشتیم

ساحل نشین: سید قدیر رضایی ، رئیس طرح سالم‌سازی دریا منطقه غرب مازندران با بیان اینکه از آغاز فعالیت طرح سالم‌سازی دریا درسال جاری تاکنون درغرب استان فوتی و غرق‌شده نداشتیم گفت: دراین طرح 2 هزار و 500 نفر به عنوان دست‌اندرکار باما همکاری دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مهندس سید غدیر رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح دریا شهرستان چالوس در جمع خبرنگاران بیان داشت: در تمامی شهرستان‌های غرب استان اعم از نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر 32 طرح در 16 نقطه پذیرای افراد است.

وی ادامه داد: در این طرح‌ها ناجیان غریق به صورت مستمر حضور داشته و در مواقع ضروری وارد عمل می‌شوند.

سیدقدیررضایی، فرماندارشهرستان چالوس تصریح کرد: در شهرستان‌های غرب مازندران 130 نقطه کور شناسایی شده که در این نقطه‌ها نیز ناجیان غریق و نیروی انتظامی حضور دارند.

مهندس رضایی گفت: تمام تلاش بر این است تا افراد و مسافران به مناطق طرح دریا هدایت و راهنمایی شوند و از شنا در نقاط کور و ناامن پرهیز کنند.

رئیس طرح سالم‌سازی دریای مازندران بیان داشت: در امر طرح سالم‌سازی دریا در شهرستان‌های غرب مازندران، 2 هزار و 500 نفر به عنوان دست‌اندرکار همکاری دارند.وی تصریح کرد: در بحث فرهنگی نیز در تمامی طرح‌ها تلاش شده با ارایه بروشورهای مختلف برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز به اجرا در بیاید.

مهندس میرقدیر رضایی گفت: مسئولان ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در مناطق غرب مازندران به صورت مستمر از طرح‌ها بازدید می‌کنند تا شهروندان به راحتی و به‌دور از هر مسئله حاشیه‌ای به شنا بپردازند.

فرماندارچالوس ، لباس چوپانی پوشید!

ساحل نشین: تصویرهایی از میر قدیر رضایی-فرماندار چالوس-در لباس سنتی چوپانان مازندرانی

مازندنومه:چوپانان مازندرانی در گذشته از چند پوشش پشمی استفاده می کردند تا از خود در مقابل سرما محافظت کنند.

کلک یاکولک کت پشمی ساده تیره رنگ با یقه برگردان و جلو دکمه دار بود که مردان در زمستان روی جامه می پوشیدند.

علیجه یا سرداری را هم معمولا" اعیان یا دامادها به تن می کردند. علیجه بلندتر از کت معمولی و تا نزدیک زانو بود.

لباده نیز تن پوش بلندی بود که معمولا" از جنس کرباس یا فاستونی تهیه می شد و روی کمر لباده،شالی به نام کمر شال از جنس پشم یا ابریشم می بستند.

شولا هم لباس پشمی بلندی برای چوپان ها بود که عموما" شب هنگام می پوشیدند. چوخا به عنوان استر درونی شولا به کار می رفت.

کردک نیز مانند شولا مورد استفاده چوپان ها بود و بالاخره بوشلوق تن پوشی با آستین بلند نمدی بود که مورد استفاده چوپان ها قرار می گرفت.

چَپون دوش دینگوهِه لَم چوغاره/دَپوشتِه چرم پاتو،پوستین کلا ره
دَسته چو بَهیته گَته تلاره /هِدار هاکرده وِه دَشتُ و صَراره...

در تصاویر زیر که همکار ما در غرب استان-محمدحسین ملایی کندلوسی-از مراسم شیردوشان مرزن آباد تهیه و ارسال کرده،مهندس سیدقدیررضایی-فرماندار مردمی چالوس-در لباس سنتی چوپانان مشاهده می شود.

 

 

گرد و خاک استاندار مازندران جلوی بانک ملی!!

ساحل نشین: استاندار مازندران گفت: مسدود شدن یارانه کارگران نساجی مورد انتقاد جدی من بود. به گزارش خبرگزاری فارس از ساری سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در نشست با تشکل‌های کارگری استان مازندران با تبریک ایام رجبیه اظهار داشت: در سال حمایت از تولید ملی، نیاز به همدلی و همراهی با یکدیگر در استان داریم.

* اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بیماری بانوان در محیط کار انجام شود

وی به حضور زنان در عرصه‌های مختلف کارگری اشاره کرد و یادآور شد: زنان در جامعه کارگری پا به پای مردان در حال فعالیت هستند و مسئولان در محیط کار باید شرایط مناسبی ایجاد کنند که بانوان دچار بیماری‌های شغلی مرتبط با کار نشوند و اقدامات پیشگیرانه در محیط کار برای جلوگیری از بیماری بانوان در محیط کار فراهم شود.

استاندار مازندران در ادامه به موضوع مشکلات کارگران نساجی مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از موضوع حل نساجی مازندران با مناسبات ترکیه نیز پیوند خورده است، ولی مشکلات نساجی مازندران موضوع پیچیده‌ای نیست که غیر قابل حل و فصل باشد.

* مسدود شدن یارانه کارگران نساجی مورد انتقاد جدی من بود

طاهایی در ادامه بااشاره به قطع یارانه کارگران نساجی مازندران توسط بانک ملی تاکید کرد: مسدودکردن یارانه کارگران مورد انتقاد جدی من نیز بود و خودم با مدیر بانک ملی استان مازندران تماس گرفتم.وی ادامه داد: به مدیر بانک ملی اعلام کردم در صورتی که یارانه کارگران نساجی رفع انسداد نشود خودم در کنار کارگران نساجی مازندران جلوی بانک ملی حاضر می‌شویم. مدیرعامل بانک‌ملی قول داد که این موضوع حل و فصل شود.

این مسئول به اقدامات مناسب دولت در بخش مسکن اشاره کرد و بیان داشت: با طرح ایجاد مسکن مهر کارگران بخش ساختمانی احیا شدند و حتی وزارت مسکن و شهرسازی موظف است که نسبت به ساماندهی مطالبات این قشر اقدام موثری انجام دهد.

* مرکز قلب بیمارستان ولیعصر قائمشهر احیا شود

استاندار مازندران در ادامه بااشاره به پیگیری‌های انجام شده برای ساخت مرکز قلب کارگران یادآور شد: زمینه ایجاد شود تا مرکز قلب بیمارستان ولیعصر قائمشهر فعال شود تا کارگران برای انجام امور درمانی خود ناچار به اعزام به شهرهای دیگر نشوند.

وی به جدی‌ بودن موضوع تحریم دشمنان در قبال کشور اشاره کرد و گفت: موضوع تحریم در غرب مورد حمایت دو گروه سیاسی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواه هست و این دو گروه با توجه به مشکلات درون حزبی خود در قبال ضربه زدن به کشور ما متحد هستند.

* دشمن تولید ملی را مورد هدف قرار داد

طاهایی ادامه داد: پیام مقام معظم رهبری نیز در راستای به چالش‌کشیدن برنامه‌های تحریم دشمنان عنوان شد.وی گفت: دشمن تولیدملی را مورد هدف قرار داد و هدف دشمن این است که در کشور ما هیچگونه تولید کالایی انجام نشود.استاندار مازندران خواستار پیگیری موضوع بازنشستگی کارگران نساجی مازندران شد و اظهار امیدواری کرد که با نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی این موضوع حل و فصل شود.

* زمین مسئولان نساجی مازندران سند مالکیت نداشت

وی به موضوع زمین ارائه شده مسئولان نساجی در قبال پرداخت بدهی‌های این کارخانه اشاره کرد و متذکر شد: زمینی که از طرف مسئولان نساجی برای فروش در اختیار قرار گرفت، پس از بررسی مشخص شد که این زمین سند مالکیت نداشت.نماینده عالی دولت در مازندران در پایان اذعان داشت: برای رونق فضای کسب و کار در کشور نیاز به همدلی و همراهی با یکدیگر داریم.

وعده ای برای سال 95 به ساروی ها!!

ساحل نشین: معاون ساخت و توسعه راههای کشور گفت: پروژه آزادراه قائم شهر به ساری تا سال 95 به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن احمدی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مرکز استان اظهار داشت: نیاز امروز مازندران با توجه به حجم بالای تردد و ترافیک در زمینه حمل و نقل جاده ای، ارتقاء و توسعه راههای ارتباطی آن است.

وی  افزود: طول این آزاد راه 44 کیلومتر بوده که از محور سوادکوه قائمشهر (محدوده هفت تن ) آغاز شده و در محور ساری نکا  به اتمام می رسد.

احمدی، اعتبار اولیه این پروژه  را چهار میلیارد ریال اعلام و افزود: پیش بینی می شود با تامین اعتبارات و رفع موانع عملیات اجرایی آزاد راه مذکور تا پایان سال 95 به اتمام برسد.

معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور، افزایش ایمنی سفر، صرفه جویی سوخت و کاهش زمان سفر را از مزیت های ساخت این آزاد راه برشمرد. 

به یاد گذشته ها / چالوسی ها جشن شیر گرفتند

ساحل نشین: به گزارش مازندنومه ،جشن شیردوشان با هدف احیای فرهنگ کهن گذشتگان دامدار و حفاظت از مراتع و جنگل‌ها هر ساله در نیمه دوم خرداد در روستاها و مناطق ییلاقی غرب مازندران برگزار می‌شود.این مراسم قدمتی بیش از دویست سال دارد.امسال نیز این جشن با حضور مسئولان، دامداران و جمع زیادی از مردم جشن شیردوشان در روستای میچکار مرزن آباد شهرستان چالوس برگزار شد.

* نامگذاری شیردوشان به دلیل این بوده که در این روز تمامی دامداران دام‌های خود را حداقل 2 بار می‌دوشند و پس از به دست آوردن شیر نسبت به توزیع آن اقدام می‌کنند. در این حین برابر وزن شیری که به سرگالش می‌دهند به آن اندازه و توافق به عمل آمده در پایان فصل چرا، سرگالش موظف است مقداری کره حیوانی، کشک، دوغ و ماست تحویل دامدار اصلی بدهد و دام‌ها را به دامدار اصلی تحویل بدهند.

*این مراسم به این دلیل هر ساله در اوایل خرداد برگزار می‌شود که 30 تا 40 درصد گونه‌های علفی موجود در مراتع به گل می‌نشیند و اگر قبل از موقع دام وارد مرتع شود، شیره گیاهی خام موجود در علوفه موجب بیماری دام‌ها می‌شود.

 

* به رسم پیشینیان مراسم سنتی " تِلِم زنی " ( گرفتن کره از دوغ) برای فرآوری محصولات لبنی محلی در محل برگزاری این جشن اجرا شد که برای لحظاتی فرماندار چالوس نیز اقدام به انجام دادن آن کرد.در ادامه جشن مهندس سیدقدیر رضایی به همراه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ نوشهر، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری و مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان شهرستان چالوس و بخش مرزن آباد از فضای مراسم و نحوه برگزاری این جشن نیز بازدید کرد.

*دامداران روستای میچکار که دام‌های خود را برای شیر دوشی به محل برگزاری جشن آورده بودند اقدام به دوشیدن شیر دام‌های خود کردند و سپس آن را به صورت یکجا جمع آوری کردند تا برای فروش به بازار عرضه شود.

*فرماندار شهرستان چالوس در مراسم جشن شیر دوشان اظهار داشت: عزت ما در وحدت ما است و امروز جشن شیر دوشان در روستای میچکار نمونه‌ای از همدلی و وحدت و وفاق بین اهالی این روستای بسیار زیبا را نشان می‌دهد.مهندس سید قدیر رضایی ادامه داد: مردم روستای میچکار همواره سخت کوش و مهربان هستند و نسبت به یکدیگر مهر می‌ورزند و این خود بر فضای همدلی و اتحاد در این روستا می‌افزاید.میرقدیررضایی، فرماندار نمونه مازندران با بیان اینکه مردم روستای میچکار حتی یک پرونده دادگاهی هم ندارند، افزود: زیبایی‌های این روستا و مهربانی مردمانش آنقدر زیاد است که هر کسی هر چقدر به این روستا مسافرت کند هرگز خسته نمی‌شود.وی تصریح کرد: 10هزار راس واحد دامی در چالوس داریم و 5 هزار نفر نیز مرتبط با صنعت دامداری مشغول فعالیت هستند که رقم قابل توجهی است.

*رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس اظهار داشت: سیلاب‌ها نتیجه بهره‌برداری نادرست از منابع طبیعی است چرا که وجود منابع طبیعی نقش ارزنده‌ای در پیشگیری از سیل دارد. مهرداد خزایی افزود: همه ساله اعتبارات ویژه‌ای برای اصلاح منابع آبی و مدیریت مرتع در نظر گرفته می‌شود و در این راه دامداران نیز از فرهنگ بومی خود در راستای صیانت از منابع طبیعی فعالیت چشمگیری دارند.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت: حدود 5 هزار نفر از مراتع بهره برداری می‌کنند که نیازمند خدمات هستند و اگر به انها خدمات ندهیم در آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

*در مراسم شیردوشان امسال که در یکی از مراتع حاشیه روستای میچکار برگزار شد زنان روستایی اقدام به پخت آش دوغ کردند و پس از آماده شدن در بین حاضران توزیع شد.

*موسیقی محلی مازندرانی همراه با امیری‌خوانی و سرایش اشعار محلی از سوی تنی چند از اهالی روستای میچکار از دیگر برنامه های جشن شیردوشان در روستای میچکار مرزن آباد چالوس بود.

فرمانداری که ، برای مردم ، وقت ملاقات می گیرد!

ساحل نشین: یکی از شهروندان چالوسی نامه ای در تقدیر از اقدامات ارزشمند ،مهندس سید قدیر رضایی ، فرماندار توانمند و محبوب چالوس ، ارسال کرده است که با هم این نامه را می خوانیم: 

به نام آفریدگار 


یادم هست که  چند سال پیش ، وقتی سریال "مدیرکل" ،‌ که (فکر میکنم ساخت کشور سوریه بود )،‌از شبکه دوم سیما پخش می
شد ،‌ محبوبیت زیادی بین مردم کشورمان جلب کرده بود.

فکر میکنم شاید کمتر از 10 درصد محبوبیت این فیلم مربوط به بازیگران و خصوصا بازیگر نقش مدیرکل بود ولی بیش از ‌90 درصد محبوبیت این سریال ،‌بخاطر این بود که مردم ایران و شاید هم مردم خیلی از کشورها دوست دارند مسئولین خود را ، لمس کنند و مدیرکل یا مسئولین خود را، یک سری انسان های غیرقابل دسترس و جدا از مردم نبینند.

نمیدانم چرا ! ولی چندی پیش ناخودآگاه سریال مدیرکل برایم تداعی شد. چند روز پیش ،‌ در حدود ساعت 6:30 صبح بود که از فرمانداری شهرستان چالوس ،‌ با منزل مان تماس گرفتند و پدرم تلفن را برداشت ‌،‌درحالی که همه ما خواب بودیم، شخصی که پشت

تلفن بود سراغ مرا گرفت و پدرم گفت که من پدرش هستم ، شخصی که پشت تلفن بود گفت: پسر شما نامه ای به فرماندار نوشته بود،‌ فرماندار نامه را دید و دستور نامه را داد و به پسرتان بفرمایید که برای پیگیری و حل مشکل به آقای .... (یکی از کارمندان فرمانداری ) ‌مراجعه کند ،‌چون فرماندار نامه و دستور نامه را به ایشان ارجاع داد.

پدرم بخاطر در جریان بودن نامه ی من و حساسیت موضوع ،‌ بلافاصله من را از خواب بیدار کرد و داستان را شرح داد. من هم تقریبا 2 ساعت بعد در فرمانداری حاضر شدم. سراغ کارمند مربوطه را گرفتم و به او گفتم که برای پیگیری نامه ام آمدم . آقای کارمند کمی تعجب کرد و گفت : کدام نامه؟!

بعد به او داستان تماسی که از فرمانداری به منزل مان گرفته شد را گفتم و او با لبخندی،‌ کارتابلش را باز کرد و اولین نامه ،‌نامه ی من بود که فرماندار دستور پیگیری ویژه داده بود. از او درباره تلفنی که به منزلمان ،‌آن هم در صبح الطلوع شد سوال کردم که گفت : این کار ،‌کار فرماندار است!

در کمال تعجب ،‌گفتم :‌ یعنی فرماندار .........امروز صبح به منزل ما زنگ زد ؟!!!!

او گفت : ‌بله . آقای فرماندار معمولا صبح الطلوع در فرمانداری حاضر است و بعضا نامه های مشکلات مردمی که شماره تلفنشان را در نامه نوشتند، خود تماس می گیرد که یا برای آنها وقت ملاقات با فرماندار می گیرد یا نامه و دستورش را به کارشناسان فرمانداری یا ادارات دیگر ارجاع می دهد و به صاحب نامه اطلاع میدهد از که از فلان جا پیگیری کنید. جالب اینجاست که هیچکس هم نمیداند که فرماندار شهرشان تماس گرفته و حتی ما هم بعضی وقتها نمی دانیم .

خدارو شکر مشکلم ، پیگیری و درحال مرتفع شدن است ،‌اما آن چیزی که برایم گرانبها و یگانه جلوه میکرد ،‌حرکت جالب فرماندار شهرمان بود. البته مرا یاد بازدیدهای سرزده ی ایشان انداخت ، که خبرش بعضا در شهر می پیچد و ما هم می شنویم . بازدیدهایی که خیلی ها بخاطر اینکه این بازدید ها سرزده هست و فرماندار، ظاهرا بعضی اوقات تک و تنها به بازدید می روند و بعضی جاها او را نمیشناسند،‌ گاف می دهند و البته این باعث می شود که فرماندار مشکلات را بیشتر لمس کند.

فکر میکنم حال که من دسترسی به اینترنت دارم و می توانم بنگارم ، با نگاشتن این نامه اولا از این ‌فرماندار بی بدیل و همکاران ارجمندشان تقدیر کنم، ثانیا به مدیران استان و کشور اعلام کنم که  مردم ، مشکلات زیاد دارند ،شاید خیلی از مشکلات ، حل نشود ،‌ ‌اما همین که به آنها ثابت کنید که لمسشان می کنید ، باز جای شکرش باقیست.

با دیدن و شنیدن حرکات این مسئول ،‌ناخودآگاه یاد سریال مدیرکل افتادم . برادر من ،‌مریضی صعب العلاجی دارد و به خیلی از جاها سر زدم و ناامید بودم. ولی در آن روز فهمیدم که هنوز انسان های بزرگی هستند که دل دریایی دارند و از صمیم قلب ،‌من و خانواده ام را خوشحال کردند .

وظیفه ما این است که مدیران نمونه و خوب را به جامعه معرفی کنیم لذا نام این مسئول پرتلاش و مردمی را مطرح می کنیم :

وی کسی نیست جز "سید قدیر رضایی ، فرماندار شهرستان چالوس"

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه مجلس نهم

همه باید قانون را فصل‌الخطاب بدانند "

ساحل نشین: نهمین دوره‌‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌، صبح‌ امروز (یکشنبه) با پیام‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آغاز به‌ کار کرد. متن‌ این‌ پیام‌ که‌ توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدی‌ گلپایگانی‌، رئیس‌ دفتر رهبری‌ در مراسم افتتاحیه در مجلس شورای اسلامی خوانده‌ شد، به این‌ شرح‌ است‌: 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیمگشایش نهمین دورهٔ قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی ـ به خواست خداوند حکیم و قدیر ـ پیام پرقدرتی است که ملت ایران، جهان معاصر را با آن مخاطب می‌سازد و حقایق ماندگاری را در حافظهٔ افکار عمومی ملت‌ها ثبت می‌کند. پیروزیِ عزم ملّی بر حجم انبوه دشمنی‌ها، ساختِ استوار و مستحکمِ نظامِ برخاسته از انقلاب اسلامی، نقش یگانه و بی‌بدیل ایمان و بصیرت در شکل‌دهی به مسیر زندگی و سرنوشت یک ملّت و آنگاه، تصویر راستین از ملّتی که برای نخستین ‌بار مردم‌سالاری اسلامی را نه با زبان، که با مجاهدت دشوار خود به میدان آورده و دعویِ انزوای دین از زندگی اجتماعی را باطل ساخته، از جملهٔ این حقایق اثرگذار و ماندگار است.
موفقیّت ملّت ایران در فرستادن این پیام روشنگر و پرمغز به افکار عمومی جهان، لطف دیگری است از سوی خدای توانا و مهربان که در طول این مسیر پر چالش، همواره یاری و راهنمایی خود را مبذول داشته و هرگز این ملّت مؤمن و مجاهد را تنها نگذاشته است. با همهٔ وجود، خدای عزّوجلّ را سپاس می‌گویم و پیشانی سپاس بر درگاه عظمت او می‌سایم.
همچنین واجب می‌دانم که با دلی سرشار از تکریم و قدر‌شناسی، به ملّت بزرگ و تاریخ‌سازِ ایران درود فرستم و حضورِ بهنگام آنان را در عرصهٔ این آزمون که مانند همیشه، نمایشگر بصیرت و اعتماد به نفس و شناختِ درستِ زمانه بود، سپاس گویم . و نیز وظیفهٔ خویش می‌دانم که از مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در وزارت کشور و شورای نگهبان و از دستگاه‌های کمک‌کننده، به ‌ویژه رسانهٔ ملی و مأموران نظم و امنیت و جریان‌ها و شخصیت‌های دینی و سیاسی که هر یک به سهم خود در برپایی این حماسهٔ همگانی نقش آفریدند، قدردانی و تشکر کنم. همچنین لازم است از عموم نمایندگان مجلس هشتم و رئیس محترم آن، به خاطر خدماتی که در دورهٔ مسئولیت خویش بر آن توفیق یافتند، صمیمانه تشکر کنم.
اکنون در طلیعهٔ مجلس نهم، اصلیترین توصیهٔ اینجانب به نمایندگان محترم آن است که در جایگاه خطیری که با رأی مردم به دست آورده‌اند، تنها به مسئولیت الهی و اَدای وظیفهٔ سنگین نمایندگی از ملّت بیندیشند و انگیزه‌ها و حُب و بُغض‌های شخصی و گروهی و طائفی و محلی را در قانون‌گذاری که مهم‌ترین وظیفهٔ مجلس شورای اسلامی است و نیز در نظارت بر اجرای قانون و البته نیز در موضع‌گیری‌هایی که فضای کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دخالت ندهند. در صدر این همه، قانون قرار دارد. قانون باید کارآمد، روزآمد، شفاف، معطوف به نیازهای عمومی و تأمین‌کنندهٔ منافع ملّی باشد. در دههٔ پیشرفت و عدالت، همهٔ قوانین باید به تحقق این دو شاخص عمومی کمک کند و با نگاه بلندمدت، گستره‌ای هر چه طولانی‌تر و پهناور‌تر داشته باشد. اولویت‌های کشور باید احصا شود و جایگاهی شایسته را در اهتمام به قانون‌گذاری بیابد.
مجلس شورای اسلامی یک رکن اساسی کشور و نظام اسلامی است. همهٔ آنچه در نظام اسلامی برجسته و شاخص است، باید در مجلس تبلور و انعکاس یابد؛ ایمان، شجاعت، پیشگامی، ایستادگی بر مبانی نظام، ایستادگی در برابر دشمنان، روزآمدی و نوآوری، وحدت و انسجام ملی، کار و تلاش فداکارانه، به میدان آوردن همهٔ ظرفیت‌های‌ فردی و جمعی، نشانه‌هایی است که می‌توان یک مجلس موفق را با آن شناسایی کرد.همکاری حقیقی و صمیمی با قوای دیگر و پرهیز از چالش‌های ناموجّه نیز یک شاخص مهم دیگر و دارای سهم تعیین‌کننده در اتحاد ملّی است که دلسوزان کشور همواره بر آن پای فشرده و منافع عمومی و وجاهت چهرهٔ ملت ایران در چشم جهانیان را در گرو آن دانسته‌اند. این توصیه عیناً به دیگر قوای کشور و همهٔ اشخاص و نهادهای مسئول نیز متوجه است. همه باید قانون را فصل‌الخطاب بدانند.
اینجانب در دوره‌های گذشتهٔ مجلس توصیه‌هایی را به عرض نمایندگان محترم رسانده و ادای وظیفهٔ الهی را که مسئولیت آنان در این دنیای زودگذر و در پیشگاه عدل بی‌اغماض خداوند در نشئهٔ آخرت است، یادآور شده‌ام. اینک نیز شما نمایندگان محترم را به آن عرایض مخلصانه ارجاع می‌دهم.
در پایان با سلام و تحیات بر پیامبر اعظم ـ صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله ـ و دیگر پیامبران و بر امامان معصوم ـ علیهم‌السلام ـ و بر حضرت ولی‌الله‌الأعظم ـ روحی‌فداه ـ‌ و نیز با درود بر ارواح طیبهٔ شهیدان و روح مطهر امام شهیدان، سخن را به انجام می‌رسانم و توفیق و هدایت و یاری خداوند را برای همهٔ شما مسألت می‌کنم.
و السّلام علیکم و رحمت‌‌الله
سیّد علی خامنه‌ای

ابتکاری جدید درکشور از فرماندارچالوس ؛تودیع ومعارفه نماینده مجلس

 برای اولین بار درکشور و با ابتکار جالب فرماندار شهرستان چالوس ؛ تودیع و معارفه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس 

  

ساحل نشین: به گزارش شمال نیوز، برای اولین بار در کشور با ابتکار مهندس سیدقدیررضایی،  فرماندار شهرستان چالوس در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس در روز چهارشنبه از زحمات 12 ساله دکتر انوشیروان محسنی نماینده مردم شریف نوشهر و چالوس در مجالس ششم،هفتم و هشتم قدردانی  و به قاسم احمدی منتخب مردم در مجلس نهم تبریک گفته شد. 


در این مراسم که در نوع خود ابتکار جدید و جالبی بشمار می رفت با حضور کلیه دستگاههای اداری شهرستان برگزار شد .
مهندس میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس ، در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از فعالیتهای چشمگیر انوشیروان محسنی در طول 12 سال نمایندگی مجلس از منتخب مردم چالوس و نوشهر خواست تا در ادامه مسیر سازندگی و توسعه دو شهرستان گام بردارد.
وی گفت: این مراسم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و همدلی سه قوه برگزار شده و همه باید تلاش کنیم در جهت اتحاد در شهرستان گام برداریم.
مهندس رضایی تصریح کرد: دکتر محسنی در طول خدمت خود بعنوان نماینده مردم شریف چالوس،نوشهر در مجلس شورای اسلامی همواره گام های اساسی و زیربنایی را در راستای توسعه منطقه برداشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده عالی دولت گفت:یکی از اقدامات مهم و اساسی دکتر محسنی در منطقه توسعه حوزه سلامت بود که نهایت تقدیر و تشکر را از وی داریم.
فرماندار اسبق شهرستان نوشهر بیان داشت: ضمن تبریک به آقای احمدی بعنوان منتخب مردم در مجلس نهم بعنوان یک یار در کنار ایشان هستیم و امید است مسیر رشد و توسعه شهرستان با پیگیری های ایشان ادامه یابد.
مهندس سید قدیر رضایی ، رییس ستاد طرح های سالمسازی دریا در غرب استان مازندران ، در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت گردشگری شهرستان چالوس ضروری است تا کارگروه ویژه ارزاق عمومی استان به منطقه آمده و نسبت به کنترل و اعمال نظارت بر وضعیت بازار این شهرستان اقدام کنند.
وی همچنین ضمن گلایه از مدیرکل آب منطقه ای استان خواستار تعیین تکلیف بودجه ای که برای ساماندهی رودخانه های چالوس و سردآبرود شده بود شد و تسریع در این امر را ضروری عنوان کرد.
فرماندارچالوس همچنین از وضعیت اسف بار شهر چالوس در شب گلایه کرد و گفت: مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران با توجه به انتقادهای قبلی هنوز هم اقدامی در این راستا انجام نداده است.
در ادامه حجه الاسلام راشدی نوری ، امام جمعه چالوس با تبریک به منتخب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تقدیر از زحمات 12 ساله انوشیروان محسنی نماینده پیشین این دو شهرستان اذعان داشت: کنترل اوضاع بعد از برگزاری انتخابات توسط ایشان و ستاد انتخاباتیشان قابل تقدیر است.
حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در ادامه با اشاره به فضایل ماه رجب بر گرامیداشت مناسبتهای این ماه به ویژه شهادت امام هادی(ع) که چندی پیش توسط عده ای نابخرد مورد توهین قرار گرفته بود تاکید کرد.

در ادامه این جلسه ، عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: اساسی ترین وعملی ترین راه حل نظام سلامت در اجرای درست طرح پزشک خانواده است. دکتر انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که به منظور تودیع و معارفه نمایندگان مجلس هشتم و نهم در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و حضور کلیه اعضای شورای اداری و خبرنگاران چالوس برگزار شد، افزود: گسترش شهری اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت در سالجاری است که برای فعال کردن خدمات سلامت در شهرها است.

وی اظهار داشت: هر گونه ارائه خدمات سلامتی شامل سطح 1،2،3 باید از این مدخل وارد شود و در دفترچه ها درمانی نیز بایستی نظام سطح مندی رعایت شود و از این پس افراد باید برای ویزیت، دریافت دارو و انجام آزمایش و رادیولوژی از نظام ارجاع و تیم سلامت اقدام و در غیر این صورت نمی توانند از یارانه سلامت بهره ببرند.


دکتر محسنی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه ثبت نام پزشکان مطب دار متقاضی همکاری آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام خانوارها جهت تعیین پزشک خانوار از ابتدای مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.وی اجرای این طرح را راهی برای توزیع عدالت نظام سلامت در کشور عنوان کرد. محسنی در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس هشتم اظهار داشت: در مجلس هشتم 338 قانون مصوب شده است که مرکز ثقل آن رفع مشکلات معیشتی مردم بوده است.

وی به قانون برنامه‌ی 5 ساله، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ‌، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون گمرک، معادن، ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر صنایع قانون نفت نظام جامع دامپروری کشور، استخدام مهندسین ناظر، قوانین بودجه سالانه، اصلاح مربوط به اصل 44، حمایت از شرکتهای دانش بنیان، ارتقای نظام سلامت اداری، مقابله با فساد، حمایت از مشاغل خانگی به عنوان نمونه ای از قوانین مصوب مجلس هشتم اشاره کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس هشتم برای امور مهمی چون طرح‌های تحول اقتصادی، هدفمندی یارانه‌ها، اجرای سیاست‌های اصل 44 و امر جهاد اقتصادی با اهتمام ویژه‌ای کمیسیون ویژه تشکیل شد و با نهایت تدبیر و تلاش نمایندگان سعی شد تا به بهترین شکل نسبت به وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن عمل شود.

محسنی همچنین به تصویب بودجه سال 91 با اعمال تغییرات مثبت و اثرگذار مجلس برآن اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه ۹۱ پس از ۸ روز و ۱۴ جلسه بررسی در مجلس با سقف ۵۶۶ هزار میلیارد تومان تصویب و به قانون تبدیل شد. وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که با نفت ۸۵ دلاری و دلار هزار و 226 تومانی بسته شده، بودجه عمرانی دولت با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان، منابع حاصل از فروش نفت و فراورده‌های نفتی ۶۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان، درآمدهای مالیاتی دولت ۴۵ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان، درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ۶۶ هزار میلیارد تومان‌ و ‌‌حقوق کارمندان دولت تحت عنوان جبران خدمات کارکنان ۳۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است.
وی همچنین ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها درآمد دولت از اجرای این قانون و افزایش قیمت حامل های انرژی را 56 هزار میلیارد تومان و استفاده از یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه را 10 هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

انوشیروان محسنی تصریح کرد: از درآمد هدفمند سازی یارانه ها مبلغ 480 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها و یارانه ها (سهم یارانه نقدی خانوار) ، 100 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد 6 و8 قانون هدفمند کردن یارانه ها (سهم تولید، صنعت و کشاورزی)، 60 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (حمایت از سلامت) و 20 هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به هفته بدون دخانیات نیز یادآور شد: اجرای نامناسب قانون مبارزه با دخانیات یکی از مهمترین معضلات این بخش است. وی با اشاره به اینکه 40 ماده سرطانی و 40 هزار ماده سمی تاکنون در سیگار شناسایی شده است از افزایش تمایل افراد به استفادده از مواد دخانی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 34 درصد آقایان و بیش از دو درصد خانم ها سیگاری اند.

محسنی گفت: مصوب شده بود که درآمد حاصل از عوارض سیگار نیز برای توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز فضاهای درمانی و غربالگری بیماران قلبی و عروقی به کار گرفته شود که در این مسیر تاکنون پروژه هایی به اجرا رسیده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری و رفع مشکلات منطقه و ایجاد زیرساختهای مختلف اقتصادی، اشتغالزایی، رفاهی و خدماتی در منطقه یکی از وظایف نمایندگان مجلس محسوب می شود اذعان داشت: کارهای بنیادی بسیاری در طول این چندسال اتفاق افتاده که یکی از آنها سد تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه با صرف هزینه هزار میلیاردتومان و توان تولید هزار مگاوات برق در زمان پیک مصرف است.

وی اذعان داشت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، راه اندازی چند بیمارستان در کلاردشت، کجور و نوشهر، پیگیری تصویب و ساخت بیمارستان فوق تخصصی در چالوس، راه اندازی دانشگاه گردشگری زیر نظر دانشگاه مازندران، پیگیری استانی شدن غرب مازندران، تصویب راه اندازی نیروگاه برق در نوشهر و... از جمله برنامه ها و فعالیتهایی بوده که در این مدت پیگیر اجرایی شدن آن بوده ام.

در ادامه این جلسه حاج قاسم احمدی ، منتخب مردم نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه کارها در سایه تعامل و وحدت پیش می رود اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی با هم مشارکت نداشته باشند پروژه ها انجام نمی شود. 

وی با بیان اینکه راه نجات شهرستان قطعا به صمیمیت و رفاقت و همدلی است اظهار داشت: به تجریه دوازده ساله دکتر محسنی در سه دوره نمایندگی مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیازمند هستم و در راستای تحقق امور از ایشان مشورت خواهم گرفت.
قاسم احمدی ادامه داد: باید از پتانسیل های انسانی شهرستان که در مرکز وجود دارد همچون وزیر کار و امور اجتماعی به بهترین شکل و برای پیشبرد اهداف عالی استفاده کرد. 

۶ طرح سالم‌سازی دریا در چالوس آماده افتتاح شد

ساحل نشین: میرقدیررضایی، فرماندارچالوس و رییس ستاد طرح های سالم سازی غرب استان مازندران ،‌ با اشاره به اینکه آماده‌سازی طرح‌های سالم‌سازی دریا با بهترین خدمات در اولویت کار فرمانداری قرار دارد، از آماده‌سازی شش طرح سالم‌سازی دریا در چالوس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس ، مهندس سید قدیر رضایی بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های سالم‌سازی دریای شهرستان چالوس ، با اعلام اینکه طرح‌های سالم‌سازی از اول خرداد افتتاح می‌شوند گفت: با توجه به اینکه شنا از مهم‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌های تابستانی به ‌ویژه در ایام تابستان در شهرهای ساحلی به شمار می‌رود، آماده‌سازی طرح‌های سالم‌سازی دریا با بهترین خدمات در اولویت کار ما قرار گرفت. مهندس رضایی اظهار داشت: در مجموع شش طرح سالم‌سازی در شهرستان چالوس در نقاط رادیو دریا، هتل پارسیان و تفرجگاه ساحلی هر کدام در دو طرح بانوان و آقایان از ابتدای خردادماه به مسافران و شهروندان برای استفاده از دریا خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه تمام عوامل طرح سالم‌سازی اعم از نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس، شبکه بهداشت، تربیت بدنی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و دیگر نهادهای مرتبط در آمادگی کامل به سر می‌برند تصریح کرد: امسال به دلیل پیگیری‌های رئیس طرح‌های سالم‌سازی استان فضای بسیار مناسبی نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت که مطمئنیم مردم نیز از این طرح‌ها رضایت خواهند داشت. 

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس با تاکید بر ضرورت رعایت مسائل شرعی و فرهنگ حجاب توسط مسافران و شهروندان در نوار ساحلی و طرح‌های سالم‌سازی تصریح کرد: دریا نعمتی الهی است که مردم شمال کشور و منطقه از آن برخوردارند، این زیبای خفته به همان نسبت خطرناک است، بنابراین دغدغه ما ابتدا حفظ جان مردم و جوانانی است که از این منبع الهی و ارزشمند استفاده می‌کنند.

فرماندار چالوس خاطر نشان کرد: از مسافران و شهروندان تقاضا داریم به تذکرات و علائم نصب شده توجه کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار در این رابطه نباشیم. سیدقدیررضایی،‌فرماندارچالوس با بیان اینکه در سطح شهرستان مجموعاً 20 ناجی غریق و حدود 500 نفر در مجموعه دست‌اندرکاران طرح در طول روز فعالیت خواهند داشت گفت: 15 نقطه کور در نوار ساحلی چالوس شناسایی شدند که در همین رابطه به مجتمع‌های ساحلی و ویلاهای شخصی تذکر دادیم که بدون هماهنگی مجموعه دست‌اندرکاران وارد آب نشوند.

رییس ستاد طرح های سالمسازی دریا در غرب استان مازندران ،‌ با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و ناجیان غریق بر نقاط کور نیز نظارت خواهند داشت اذعان داشت: قایق‌هایی در مسیر دریا داریم که نقاط کور را بررسی و مورد بازدید قرار می‌دهند. وی در پایان تاکید کرد: با مجتمع‌هایی که در این رابطه تخلف کنند به شدت برخورد می‌شود.

رزمایش واکنش اضطراری 4 استان کشور باموفقیت درچالوس به پایان رسید

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، این رزمایش با حضور مسئولان HSE و ایمنی و آتش نشانی مناطق اردبیل، تهران، ساری، گیلان و چالوس، مسئولان و نیروهای HSE بندر نوشهر، آتش نشانی، هلال احمر، نیروهای انتظامی و اورژانس 115 چالوس و دیگر نیروهای امدادی این شهرستان برگزار شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چالوس درباره اجرای این مانور گفت: به منظور آموزش و آمادگی هرچه بیشتر کارکنان در برابر شرایط بحرانی و اضطراری، حفظ زیرساخت‌های حیاتی و مدیریت بحران ناشی از عملیات‌های خرابکارانه و حریق، به حداقل رساندن آسیب‌ها، رزمایش واکنش در شرایط  شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل انجام شد.

سید محمود طاهری بیان داشت: این رزمایش در دو بخش مقابله حریق سکوهای بارگیری و مقابله با حریق مخزن و همزمان عملیات خرابکارانه اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در عملیات اطفای حریق در سکوی بارگیری به این شکل که انبار نفت آتش‌نشانی به فرض در اثر نقص در سیستم برقی یک نفتکش خودروی موردنظر دچار حریق شده و حریق در کانال مسیر عبور لوله محوطه بارگیری نفتکش‌ها صورت گرفت  و آتش از کانال زبانه می‌کشد و نفتکش مستقر در دهنه سه بارگیری طعمه حریق می‌شود عملیات مربوط به آن صورت پذیرفت.

طاهری ادامه داد: بعد از آژیر خطر به ترتیب قطع شیر اصلی آب، گاز و فیوز برق انبار نفت و ستاد، قطع سیستم بارگیری، هدایت نفتکش‌ها زیر لوله بارگیری به محل امن از پیش تعیین شده، هدایت افراد و کارکنان به محل امن انبار، اطفای حریق توسط نیروهای حاضر در بارگیری، استقرار چادر مرکز فرماندهی بحران، روشن کردن پمپ‌های آتش‌نشانی و چاه آب، اطفا توسط تیم‌های آتش‌نشانی و به فرماندهی رئیس ایمنی و آتش نشانی، اطلاع‌رسانی به هلال احمر و اورژانس، اطلاع‌رسانی به آتش‌نشانی شهر چالوس، عملیات امداد و نجات، پشتیبانی به نیروهای آتش‌نشانی توسط نیروی آتش‌نشانی شهر و حضور در محل نصب علمک سیار برای بارگیری اضطراری از جمله اقدامات انجام شده در این عملیات بود.

وی همچنین درباره عملیات دوم یعنی اطفای مخزن شماره یک و مقابله خرابکاران به کمک نیروهای حراستی اذعان داشت: همزمان در انتهای عملیات اول ناگهان دوباره آژیر به صدا درامد و اطلاع می‌دهد که مخزن شماره یک توسط عوامل اغتشاشگر دچار حریق و مواد از قسمت قلنج مرتبط به مخزن دچار نشت شده که همین امر موجب شد که نیروها دوباره در وضعیت عملیاتی قرار گرفته و شروع به عملیات کنند.

یک مجتمع چند منظوره در مرکز استان مازندران کلنگ‌زنی شد

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعلی حجازی ،‌ شهردار ساری عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع چند منظوره دنیای آرزو در حاشیه شهرستان ساری در جاده خزرآباد اظهار داشت: ساخت مجتمع دنیای آرزو از شورای سوم پیگیری شد که با حضور چند سرمایه‌گذار و خیر مدرسه‌ساز کشور در ساری از امروز کار اجرایی و ساخت این پروژه آغاز می‌شود.

سید علی حجازی درباره مشخصات فنی این پروژه بیان داشت: مجتمع دنیای آرزو در پنج بلوک شامل ساختمان اداری، تجاری و مسکونی در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این پروژه حدود پنج سال طول می‌کشد، بیان داشت: برای ساخت این پروژه نیاز به نیروی کار مناسب داریم که بخشی از نیروی کار ساختمانی ساری در این پروژه فعال می‌شوند و پس از اتمام کار برای فعالیت، این پروژه نیز نیروی کار مناسبی را پوشش می‌دهد.

در این مراسم که اعضای شورای شهر ساری و جمعی از مسئولین شهرستان ساری حضور داشتند ،‌ حجازی یکی از اهداف اصلی ساخت مجتمع چند منظوره در ساری را تامین‌کننده بستر مناسب برای مبادلات تجاری و اشتغال در زمینه خدمات‌رسانی به شهروندان عنوان کرد و بیان داشت: با شروع ساخت این پروژه رونق مناسبی در صنعت ساخت‌وساز در مرکز استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل پروژه چند منظوره دنیای آرزو نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه دنیای آرزو تنها متعلق به شهرداری و شورای شهر نیست، بیان داشت: این پروژه برای رفاه حال مردم ساری ساخته می‌شود که بدون حمایت مردم اجرای این پروژه به اتمام نمی‌رسد. فرهاد شاهسوارنی در پایان با تاکید بر حمایت مردمی برای ساخت این پروژه خطاب به مردم ساری بیان داشت: تقاضا می‌کنم در ساخت این پروژه با ما همراه باشید که برای اجرای بهتر و زیباتر این پروژه نیاز به همراهی و همدلی با مردم ساری داریم.

با پیگیری های فرماندار ؛چمن زمین فوتبال چالوس آماده بهره‌برداری

ساحل نشین: نورالدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس اظهار داشت: با پیگیری های سیدقدیررضایی ،‌ فرماندار شهرستان چالوس ، ترمیم و ایجاد چمن زمین فوتبال شهدای چالوس که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری هم بوده ،‌آماده بهره برداری است که  150 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: سالن طبقاتی چالوس نیز که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به چالوس بوده دارای یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار است و تاکنون پیشرفت فیزیکی 45 درصدی دارد.

حسینی ادامه داد: از محل اعتبارات سالن طبقاتی چالوس و با اعتباری بالغ بر 55 میلیون تومان خوابگاه هنرجویان و تیم‌های ورزشی و پنج دهنه واحد تجاری در قسمت شمال غربی زمین فوتبال شهدای چالوس احداث می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: یک دستگاه خودروی میدل باس جهت اعزام تیم‌های ورزشی به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر در آینده‌ای نزدیک خریداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس بیان داشت: در سال جاری نسبت به ترمیم و زیباسازی تمام سالن‌های ورزشی شهرستان چالوس اقدام شد تا ورزشکاران در محیطی زیبا و با نشاط به ورزش بپردازند.

وی اذعان داشت: هیئت‌های ورزشی شهرستان چالوس نیز برنامه تقویمی خود در سال جاری را تنظیم و در دست اجرا قرار دارند و این اداره نیز از هیئت‌هایی که به صورت مستمر و منظم به اجرای برنامه ورزشی خود اقدام کنند حمایت می‌کند.

سیدقدیررضایی: اختصاص 500 میلیون تومان برای بهسازی پل مرکزی چالوس

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس ، مهندس میرقدیررضایی ،‌فرماندار شهرستان چالوس امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: پل مرکزی چالوس که اتصال‌دهنده شرق و غرب این شهر به همدیگر بوده بر اثر طغیان رودخانه سردآبرود دچار خسارت شد که وزیر راه و شهرسازی و استاندار مازندران در آن بازدیدی داشتند. 

مهندس سیدقدیر رضایی ادامه داد: استاندار مازندران در آن بازدید قول اعتباری مبنی بر مقاوم‌سازی و بهسازی پل مرکز چالوس داد که امروز مبلغ 500 میلیون تومان اعتبار برای این منظور ابلاغ شده است.

فرماندارچالوس بیان داشت: رودخانه چالوس که یکی از رودخانه‌های حفاظت شده کشور نیز محسوب می‌شود به دلیل نداشتن دیوار حایل همواره خطرآفرین است.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس بیان داشت: مسئولان مربوطه باید نسبت به ساماندهی رودخانه اقدام کنند زیرا وضعیت کنونی آن رضایت‌بخش نیست. حاج میرقدیر رضایی تاکید کرد: گل‌آلود بودن رودخانه چالوس بر اثر سیل و کوتاهی دستگاه‌های مربوطه خسارت زیادی را به مناطق کشاورزی نیز وارد کرده است.