پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

ضعف مدیریت ارشد مازندران ، مدیرکل فرهنگ وارشاد را تغییر می دهد؟!/ارشاد در دست تندروها خواهد افتاد؟

بازمانده قطار تغییرات نهادهای حساس مازندران، یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی ریل تغییر قرار گرفته است و شنیده هایی موثق حاکی است، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی از شنبه وقت خود را صرف جمع کردن وسایل و خداحافظی با کارمندانی خواهد کرد که پنج سال را گوش به فرمان وی خدمت کردند.

بحث تغییر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در همان نخستین ماه های آغاز به کار دولت اعتدال مطرح شد. بی شک با توجه به شعارهای انتخاباتی روحانی اداره فرهنگ مازندران که مدیرکل اش بیشترین نزدیکی فکری را با دولت سابق داشت و به نوعی نماینده گفتمان حسینی؛ وزیر ارشاد دولت دهم در استان به شمار می آمد در ردیف اول خانه تکانی بود.

ابراهیمی اما توانست با استفاده از نفوذش در بین برخی از نمایندگان، روحانیون برجسته استان و البته در سایه نبود رقیبی پای در رکاب و بی حاشیه ، تا به امروز در این جایگاه باقی بماند.

ضعف مدیریت ارشد استان در قاطعیت انتخاب و تلاش ناکافی برای به ثمر نشاندن خواسته های رای دهندگان به دولت هم مزید برعلت شد و در حالیکه 2 سال در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر گفتمان فرهنگی رایج کاملا دگرگون شد در مازندران آب از آب تکان نخورد.

طرح نام هایی چون آجودانی؛ مدیرکل فعلی آموزش و پژوهش استانداری مازندران و شادمان؛ مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم نتوانست ابراهیمی را از صندلی اش در ساختمان سفید ارشاد پائین بیاورد. او ماند و حتی پس از افشای نامه ای که به نام شادمان به عنوان مدیرکل ارشاد مازندران ارسال شده بود، سکوت پیشه کرد و تقریبا مخافانش را از تغییر ناامید کرد.

اما ناگهان و در حالیکه استاندار مازندران در سفر روسیه به سر می برد و وزارت ارشاد درگیر دردسرهای تندروهاست بحث تغییر وی به شکلی جدی مطرح شد!

نکته جالب این خبر آنجاست که برخی از رسانه ها از قول وی نقل کرده اند که« ابراهیمی بدلیل قرار گرفتن در آستانه بازنشستگی و برخی ملاحظات اداری تمایلی به ادامه مدیریت نداشته و قصد دارد به دستگاه تعلیم و تربیت بازگردد»

این یعنی اصلا بحث تغییر و برکناری مطرح نیست و ایشان خودشان می خواهند بروند.این هم از آن دست اظهارات و دلایلی است که آدمی درمی ماند چطور باید با آن مواجه شود.

گویا قرار است معاون اداری مالی وی جایگزنش شود و امور را تا انتصاب مدیرکل جدید به دست بگیرد. البته برای اداره کل فرهنگ مازندران که بود و نبودش چندان فرقی به حال هنر پیشرو و جامع نمی کند، گذران کار با سرپرست هم چندان سخت نخواهد بود.

یکی از اصلاح طلبان مازندران که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با وارش نیوز از جایگزینی یکی از نیروهای اصلاح طلب فرهنگی مازندران که هم اینک در یک موسسه تحقیاتی در پایتخت مشغول به کار است به جای ابراهیمی  خبر داد.

همچنین نام های دیگری نظیر حجت الاسلام دکتر محمود دیانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران که از نزدیکان فکری اصغری آقمشهدی؛ رئیس اصلاح طلب این دانشگاه به شمار می آید و احد جاودانی ( معاون سابق فرهنگی ارشاد مازندران) مطرح شده اند.

تا به حال اداره کل ارشاد مازندران و پایگاه اطلاع رسانی اش که با گذشت یک هفته از پایان دهه فجر همچنان اصلی ترین مطلبش تبریک همین مناسبت است هیچ واکنشی به این خبر نداشته اند و این سکوت، بیش از پیش احتمال تغییر ابراهیمی را جدی می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد