پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

ربیع فلاح هر شش ماه یکبار در روسیه/آقای استاندار! هنرمندان و فرهنگیان یک سال است منتظرند!

ربیع فلاح جلودار در ادامه سفرش به روسیه با ژیلکین استاندار آستراخان دیدار کرد و در این ملاقات با ابراز خرسندی از انتخاب وی برای سومین بار به عنوان استاندار آستراخان گفت:هر چیزی که مردم انتخاب می کنند درست است

استاندار مازندران در این نشست تا توانست اظهار امیدواری کرد و در نهایت از استاندار آستراخان برای حضور مجدد در مازندران دعوت کرد و ابراز امیدواری نمود تا هر شش ماه یکبار سفرها تکرار شود تا شاهد پیشرفت هر چه سریعتر مفاد توافقنامه باشیم .

البته در تصاویر منتشر شده در سایت استانداری مازندران کاملا می توان به علاقه استاندار مازندران برای دیدار از روسیه و ملاقات با ژیلکین پی برد. چندانکه در برخورد نخست چنان با آغوش باز و لب خندان به سمت وی رفت که گویی برادر گمشده خود را پس از سالها پیدا کرده باشد. پوشیدن لباس مخصوص آن منطقه هم این نزدیکی را دوچندان کرد و لبخند را به شکلی ویژه بر لب استاندار مازندران نشاند.

به نظر می رسد ربیع فلاح الگوی دیدارهای هسته ای را مبنای کار خود قرار داده است و همانطور که طرفین مذاکره کننده هسته ای مدام دیدارهایشان را تمدید می کنند ایشان هم به فکر افتاده اند که تمدید کردن چیز خوبی است و لابد همانگونه که اظهار داشته اند به پیشرفت هر چه سریعتر مفاد توافقنامه( که دقیقا معلوم نیست چیست!) کمک می کند.

با این احوالات باید منتظر بود تا حداقل 2 بار در سال استاندار مازندران به روسیه برود و روس ها به ایران بیایند و مدام ما به کاخ کرملین آستراخان سر بزنیم و آنها هم از جنگل های ما بازدید کنند.

تمدید دیدارهایی از این دست به هیچ عنوان در روابط بین الملل ضرورتی ندارد، مگر اینکه موردی خاص در جریان باشد. حجم مبادلات مازندران و روسیه هرچقدر هم که باشد از حجم مبادرلات ایران و چین که بیشتر نیست. وزیر امور خارجه چین که همین چند روز پیش به ایران سفر کرده بود در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد که در سال آینده زمینه هایی فراهم شود تا این دو مقام ارشد دولتی یکبار دیگر برای بررسی نتایج دیدارهای فی ما بین تلاش کنند.

ملاحظه می کنید که ایران و چین حداکثر سالی یکبار؛ آنهم با کلی اما و اگر، ممکن است با هم دیدار کنند اما ما می خواهیم هر شش ماه یکبار با طرف آستراخانی نشست و برخاست داشته باشیم که البته خدا می داند دلیل آن چیست.

گرچه دکتر فلاح پیش از این نیز سابقه سفرهای خارجی فراوانی داشته است اما در برخوردهایشان کاملا مشخص است که برای نخستین بار در جایگاهی دیپلماتیک اظهار نظر می کنند.

توصیه ما به استاندار مازندران این است که به جای اینکه هر شش ماه یکبار قرار و مدار مسافرتی با روس ها بگذارند، حداقل سالی یکبار به فرهیختگان و هنرمندان مازندرانی فرصت دهند تا زمینه برای رشد فرهنگ استان فراهم شود.

خدا کند رفاقت ربیع فلاح و ژیلکین به دیگر کشورهای منطقه سرایت نکند وگرنه پیدا کردن استاندار مازندران در استان کار غیرممکنی خواهد شد. زیرا یا او در سفرهای خارجی به سر می برد یا خارجی ها به ایران خواهند آمد و عملا دیگر فرصتی برای رتق و فتق امور داخلی باقی نخواهد ماند.

از طرفی دیگر در تمامی گزارش هایی که تا به حال از سوی استانداری مازندران منتشر شده است یا طرفین مشغول شام و نهار خوردن هستند یا اینکه استاندار مازندران به قصد گلگشت پالتو به تن کرده به جاده زده است. در دیگر تصاویر هم مدام دارند به ایشان تندیس و هدیه می دهند که ما هنوز نفهمیده ایم دلیلش چیست. نکته جالب دیگر این است که استاندار مازندران نیز به عنوان سوغات شمال به استاندار آستراخان آجیل و خشکبار می دهند و این در حالی است که اگر صنایع دستی و غذاییِ سوغاتی مازندران را رتبه بندی کنیم، آجیل و خشکبا در 20 مورد اول هم نمی گنجد. حالا اینکه هیات همراه استاندار با چه منطقی آجیل را به عنوان هدیه به استاندار آستراخان داده اند برای ما که نامعلوم است ولی حتما برای خودشان روشن است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد