پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

گیلان استان اول سرطان مثانه در کشور

ساحل نشین: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلانی‌ها بیشتر از استان‌های دیگر دچار سرطان معده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی حمیدی مدنی در همایش سلامت مردان که امروز در سالن اجتماعات مرکز معاونت بهداشت و درمان در رشت برگزار شد، گفت: براساس آمار کشوری، گیلان در سرطان مثانه بیشترین آمار بیماران کشور را دارد و پس از استان اردبیل، دومین استانی است که بیشترین آمار سرطان معده در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این سرطان ها آمار جمعیت مردان بیشتر از زنان است، افزود: یائسگی در مردان نیز از جمله بیمارهایی است که باید به آن توجه شود.

دکتر حمیدی ادامه داد: نبود توجه مردان به سلامت شان کیفیت زندگی آنها را کاهش می‌دهد و این مساله مهمی است که امروز در دنیا بسیار به آن توجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یائسگی 6 درصد مردان میانسال را شامل می‌شود و به همین دلیل غربالگری برای یائسگی مردان در جمعیت عمومی توصیه نمی‌شود، اما به خصوص در مردانی که دارای دیابت تیپ 2 هستند باید این غربالگری انجام شود.

وی تاکید کرد: آندوپوز یا یائسگی مردان یک افسانه نیست و به عنوان یک مشکل شایع مورد توجه باید قرار بگیرد.

معاون اجرایی طرح سد سیاه بیشه چالوس:بهره برداری این سد در سال 92

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی غلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ های گروهی استان در محل احداث سد سیاه بیشه در جاده کندوان (چالوس) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح تلمبه آبی در دنیا دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اعلام این‌ که در حال حاضر عمده برق تولیدی کشور با استفاده از انرژی حرارتی تأمین می‌ شود، تصریح کرد: برای ایجاد تعادل در شبکه برق کشور نیاز به ایجاد نیروگاه تلمبه ذخیره آب داریم که محل سد سیاه بیشه در کشور بهترین موقعیت مکانی را داشت.

معاون اجرایی طرح سد سیاه بیشه در نوشهر زمان اتصال برق نیروگاه تلمبه آبی کشور در زمان اوج مصرف برق را حدود دو تا سه دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: برای تقویت برق کشور با انرژی حرارتی نیاز به زمان بیشتر است که این نقیصه با تلمبه برق آبی کشور رفع می‌ شود.

این مسئول در ادامه، ایجاد سد نیروگاه برق آبی سیاه بیشه را رعایت پدافند غیر عامل برای نیروگاه برق آبی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تمام تجهیزات این نیروگاه در زیر زمین واقع شده است.

معاون اجرایی طرح سد سیاه بیشه درباره اقدامات انجام شده برای راه‌ اندازی نیروگاه تلمبه ذخیره آب کشور عنوان کرد: در یک ماه گذشته 28 چرخش اولیه در توربین‌ ها داشتیم که موفق شدیم در تست اولیه بین 40 تا 50 دقیقه توربین‌ های سد را بچرخانیم.

وی درباره زمان افتتاح طرح اظهار داشت: فاز اول طرح نیروگاه تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد و طبق برنامه باید تا پایان سال 92 همه مراحل اجرای طرح سد سیاه بیشه به بهره‌ برداری برسد.

بخش کلاردشت، شهرستان می‌شود

ساحل نشین: جعفر رستمی‌فر رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس و عضو شورای شهر کلاردشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلاردشت بیان داشت: در پی مخالفت مرزن آباد با الحاق شدن به شهرستان کلاردشت طرح جدید با درخواست 30 روستای بزرگ و شهر کلاردشت تهیه و به ریاست جمهوری و وزارت کشور ارائه شد.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع با موافقت رئیس جمهور طی نامه‌ای به شماره 231364 مورخه 91/12/1 به معاون اول رئیس جمور و وزیر کشور برای رسیدگی و اعلام نتیجه ابلاغ شد.

مهندس سید قدیر رضایی ،فرماندارچالوس نیز در این باره اعلام کرد: با اعلام شهرستان‌ شدن منطقه زیبا و گردشگری کلاردشت افتخار می‌کنم اولین فرماندار این منطقه زیبا و مردم ولایتمدار آن باشم.

کلاردشت با قدمت 5 هزار ساله و تاریخی 60 سال سابقه بخشداری و شهرداری، یکی از مناطق زیبا و گردشگری ایران و جهان شهرت بین‌المللی دارد و با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری جنوب شرقی شهر چالوس واقع شده است.

جواب مخالفین تشکیل استان ساحلی از زبان سیدکریم بنی هاشمیان

پایگاه خبری تحلیلی منطقه کلاچای

باسمه تعالی

« حق خواهی مردمان »

ساحل نشین: دوره جدید حق خواهی مردمان غرب مازندران و شرق گیلان درخصوص تأسیس استان جدید که از سال 85 آغاز گردید، بسیاری را بر آن داشت که نظرات موافق و مخالف خویش را بیان دارند. بی شک ارایه نظرات افراد که اهل استدلال و برهان منطقی و عقلی بوده اند نه تنها کار بدی نبوده بلکه از هر منظر و نگاهی قابل تأمل و ستودنی است و الحمدالله در بسیاری از موارد رهگشا بوده است. و بارها صاحب این قلم به پاسخ مستقیم بیانات و نظرات مخالفین استدلالی و برهانی در رسانه ها پرداخته است. اما همواره از پاسخ مستقیم به افرادی که در مقام پذیرش حق مردمان این سامان نبوده اند و بی مهابا و با غرض و مرض و هوچیگری و مزدوری و... مخالفت داشته اند، پرهیز نموده و تلویحاً جهت تفویر افکار عمومی مطالبی را عرضه داشته است.

و بر این باور است افرادی که در مقام پذیرش حق نیستند، جوابهای مستقیم و برهانی به آنان ثمری ندارد. شیوه قرآن کریم نیز به افرادی که اساساً در مقام پذیرش حق نبوده و همواره در برابر آن موضع گرفته اند و راه رسیدن به حق را به روی خود بسته اند، اینگونه است. و برآن است که ارایه برهان و دلیل به آنان نتیجه و ثمری ندارد.

مشکل افراد و برخی از مسئولین استانی که مخالف بی چون و چرای تشکیل استانی شدن هستند، این است که فکر می کنند با عناوین مورخ، استاد و جایگاه و مقامی که دارند،! می توانند در تمامی حوزه ها ورود پیدا کنند و اساساً غافلند و نمی دانند که درونشان چه خواهش هایی مطرح است که آنان را به امر یا اموری دعوت می کند و این دعوت از جانب چه کسی است و گاهی هم به توجیه سخن، نوشته و عملشان بر می آیند. بنظر می رسد آنان با خود بازی کرده و به دنیا و ... تن داده اند.

نباید انسان به خود اجازه دهد و اینگونه بیاندیشد که در هر امری، مردم موظفند صرفاً به رأی و نظرشان عمل کنند.

این ادعا را فقط کسانی می توانند داشته باشند که احاطه علمی بر جوانب تمامی امور دارند که جز برگزیدگان از طرف حق تعالی نمی توانند چنین ادعایی داشته باشند.

مسلماً تمامی بدبختی های انسان از عدم شناخت درست و ناشی از جهل و نادانی اوست، هرکس در دنیا، چه در صنعت، چه در پزشکی، چه در اقتصاد و... حرف اول را می زند برای این است که او در این محدوده ها صاحب تشخیص و علم و دانایی است.

بنابر این اگر کسی به بی راهه می رود به خاطر جهل او و به خاطر عدم شناختش نسبت به حقایق و اسرار و معارف است. هر چه جاهل و نادان تر (هر چند دارای مدرک تحصیلی هم باشد) بی راهه تر.

قرآن کریم تشخیص را نعمت خدادادی دانسته که با شرایطی به کسانی عطاء می کند که تقوا را پیشة خود ساخته اند. انسانی که تقوی نداشته باشد، قدرت تشخیص حق و باطل را ندارد.

بنابر این پسندیده است هر کس در هر حوزه ای وارد می شود اطلاعات لازم و کافی پیرامون آن داشته باشد تا اینکه نه خود را ضایع کند نه موضوعی را که به آن می پردازد. دیگر اینکه هر حرفی، سخنی و نوشته ای که از ما بر جای می ماند در قبال آن مسئولیت داریم و تاوان حرکات و سکنات خود را چه در این دنیا یا جهان آخرت دریافت خواهیم کرد.

و امّا جهت مزید اطلاع همه علاقمندان ورود به این واقعیت تاریخی که در غرب مازندران و شرق گیلان در جریان است یعنی مسئله استانی شدن معروض می دارد که به لطف و کرم الهی این مهم گستره مازندران، گیلان و نقاط دیگر را فرا گرفته و بسیاری از مردمان و مسئولین را به این واقعیت مشغول ساخته و آگاهان را بر آن داشته که در این امر غور و بررسی نموده و پاسخ مناسب و مسئولانه ای نسبت به آن عرضه بدارند.

مستحضرید که یوسفی نیا در کتاب مشروطه بی نقاب در صفحه 356 مدرکی را ارایه می نماید که قدمت این امر را به سال 1324 می رساند و پس از آن مدارک و مستندات حاکی از آن است که مردمان این دیار بیش از سه دهه تلاش و پیگیری مستمر در این خصوص داشته اند و پیشنهاد می شود علاقمندان با جستجو در گوگل در مورد محال ثلاث تنکابن و تاریخ استقلال این مناطق در گذشته و تاریخ پیوستن مازندران و گیلان به غرب مازندران و شرق گیلان فعلی چه زمانی بوده و سبب اصرار به بازگشت مردمان به این حق تاریخی چه مسایلی می باشد؟

ان شاء الله پس از غور و بررسی دقیق از روی حق و انصاف اعلام نظر نمایند.

البته لازم است به این نکته التفات داشته باشند، همانطوری که برابر نیازهای امروزین جامعه، مسئولین امر پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، کشور عزیزمان را از 19 استان به 31 استان ارتقاء داده اند چرا و چگونه نباید 31 استان به 32 استان و بیش از آن ارتقاء پیدا کند؟

غرب مازندران
سید کریم بنی هاشمیان - اسفند  91 
 
منبع: ostane-tonekabon.blogfa.com