پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

لزوم ایجاد استقرار سازمان عمران دریا در شمال

از سوی سیدقدیررضایی ،  

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه ی تنکاین ،  

مطرح شد : 

** لزوم ایجاد استقرار سازمان عمران دریا در شمال   

 ** اگر قرار باشد در جلسه‌ای که فرماندار حضور دارد مدیر اداره حضور نداشته باشد چه کسی پاسخگو است   

** باید ورودی‌های استان، شهرستان‌ها و شهرهایمان را در امور دریا و کار فرهنگی آن بمباران تبلیغاتی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، سید قدیر رضایی شامگاه شنبه در جلسه طرح‌های سالم‌سازی دریا در این شهرستان بیان داشت: مقوله دریا و گردشگری در آن طی سال‌های گذشته مورد توجه نبوده و از این ناحیه خسارت‌های زیادی به مردم وارد شده است.
وی افزود: اگر می‌بینیم سازمان جنگل‌ها و مراتع در شمال استقرار یافته است دلیل بر لزوم این استقرار برای کاربردی شدن عملیات و اقدامات آن در نزدیکی به این منابع است به همین منظور پیشنهاد شده سازمانی با عنوان عمران دریا در استان‌های شمالی برای تصدی‌گری در امور دریا و ساماندهی امورات آن تشکیل شود .
سرپرست فرمانداری ویژه تنکابن اظهار داشت: این امر نباید در شکل ایجاد یک سازمان باشد بلکه در این راه باید به گونه‌ای عمل کرد تا این سازمان در شمال کشور با تدبیر و تحقیقات میدانی آسیب‌شناسی کرده و برای مدیریت بهتر در ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات کار اساسی و زیربنایی انجام دهد تا مسئله دریا به طورکلی ساماندهی شود.
رضایی با انتقاد از کوتاهی‌های گذشته درباره امور دریا ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های مسئولان نظام و دولت درباره مشکلات دریا تاکنون کاری انجام نشد. وی تاکید کرد: در راستای ساماندهی امور دریا هر مجتمع خصوصی اگر با برنامه‌های ساماندهی و مدیریت دریا از سوی مراکز ذیربط همکاری نداشته باشد با تهیه گزارش بدون تعارف جلوی فعالیتش باید گرفته شود تا شاهد حوادث و ناهنجاری‌های احتمالی نباشیم.

معاون استاندار و سرپرست فرمانداری ویژه تنکابن یادآور شد: کمیته شهرستانی ساماندهی و نظارت طرح دریای شهرستان باید به صورت روزانه گزارش‌های مربوط را آماده و تحویل فرمانداری دهد تا فرمانداری علاوه بر ارائه گزارش‌ها به استان نیازها و مسائل را بداند و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی با تاکید بر اینکه مقوله کار فرهنگی از جمله مسائل اساسی در اجرای طرح‌ها و مجتمع‌های ساحلی است، تصریح کرد: ما باید ورودی‌های استان، شهرستان‌ها و شهرهای‌مان را در امور دریا و کار فرهنگی آن بمباران تبلیغاتی کنیم.
رضایی بیان داشت: کار فرهنگی با این شکل برای استان و شهرستان‌ها پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به دستگاه‌های متولی دریا بیان داشت: ما در بخش‌های امور بهداشتی و نظارتی، امدادی و حمایتی خیلی در این مقوله کار داریم و نباید به حداقل‌ها رضایت دهیم.
رضایی خطاب به مدیران مبنی بر اینکه نباید از انتقاد اصحاب رسانه و خبرنگاران نگران شوند، تاکید کرد: در این امر مهم اصحاب رسانه و مطبوعات را مداخله دهید زیرا آنها بهترین یاور ما هستند و قصد عداوت ندارند.
وی در پایان با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی و حضور نمایندگان آنها در این جلسه اظهار داشت: اگر قرار باشد در جلسه‌ای که فرماندار حضور دارد مدیر اداره حضور نداشته باشد چه کسی پاسخگو است و اگر دلیل مهمی وجود دارد باید قبلا هماهنگی صورت گیرد و در غیر این‌صورت عدم حضور مدیر دستگاه اجرایی قابل توجیه و پذیرفتنی نیست زیرا ما همه تکلیف داریم و باید به آن عمل کنیم تا رضایت‌مندی مردم فراهم شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
دوهزار 1390/03/29 ساعت 08:10 ب.ظ

انتظار داریم که جناب رضایی ،با تجربه های خوب مدیریتی که دارند، دستی بر سر شهسوار مظلوم بکشند. واقعا شهسوار مظلوم است.
با تشکر از سایت خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد