پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

فرماندار چالوس:اجرای نخستین طرح سالمسازی دریای مازندران درچالوس

نخستین طرح سالم‌سازی دریا در استان مازندران ظهر امروز در چالوس آغاز به‌کار کرد.در این مراسم که با حضور فرماندار، مسئولان فرهنگی، انتظامی و بهداشتی شهرستان و مجریان طرح‌های دریا حضور داشتند سه طرح دریا در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، هتل پارسیان خزر و رادیو دریای چالوس راه‌اندازی شد.
فرماندار چالوس در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های استان در برخورداری از طبیعت دریایی و جنگلی اظهار داشت: مسئولان امر باید از این ظرفیت برای بهره‌مندی مردم به ویژه به گردشگران نهایت استفاده را کنند. سیدقدیر رضایی ادامه داد: حفاظت از جان افراد از مهم‌ترین مقوله‌های راه‌اندازی طرح‌های دریا است و این مسئله مستلزم همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط است.
فرماندار چالوس بر ضرورت رعایت شئونات اسلامی و حرمت نهادن به شعائر دینی در طرح‌های دریا تاکید کرد و یادآور شد: راه‌اندازی نمازخانه‌ها در طرح‌های دریا باید جدی گرفته شود و دستگاه‌های فرهنگی درباره برنامه‌های ویژه در این اماکن اقدام کنند. فرماندار چالوس با اشاره به اینکه سه طرح سالم‌سازی دریا در چالوس وجود دارد، یادآور شد: 10 نقطه پرخطر و کور نیز در طول ساحل چالوس شناسایی شده که برای این نقاط نیز ناجی و نیروی انتظامی پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: 25 ناجی غریق در سطح طرح‌های سالم‌سازی دریا در چالوس حضور دارند تا در مواقع لزوم به نجات جان شناگران بپردازند.
رضایی همچنین به کاهش آمار چشمگیر غریق در دریای چالوس اشاره کرد و گفت: در سال 88 در دریای چالوس 18 نفر غرق شده داشتیم که این آمار در سال 89 به سه نفر رسیده است و با نگاهی به آمار کاهش غریق استان مازندران که 15 نفر است مشاهده می‌کنیم که این کاهش در استان نتیجه زحماتی است که در طرح‌های دریای چالوس کشیده شده است.
وی از افتتاح این طرح‌های دریا به عنوان نخستین طرح‌های دریا در استان یاد کرد و بیان داشت: طرح‌های دریای مازندران در ایام ماه مبارک رمضان تعطیل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد