پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

نیمی از واحدهای پذیرایی محور کندوان غیرمجازند

 سید علی اصغر موسوی شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای پذیرایی محور کندوان افزود: اجازه ساخت و ساز واحد پذیرایی به عهده اداره گردشگری نیست بلکه تنها مجوز بهره‌برداری از این اداره صادر می‌شود.
وی اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه به تعداد زیادی دیده می‌شود که این مسئله باید از سوی اداره راه و ترابری، منابع طبیعی و امور آب بیش از پیش مورد توجه و نظارت قرار گیرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های چالوس و نوشهر با بیان اینکه مشکلات و انتقادهایی که از واحدهای پذیرایی گزارش می‌شود فقط از واحدهای مجاز نیست، بیان داشت: بیشتر مشکلات در واحدهای غیرمجاز مشاهده و گزارش شده است.

وی همچنین با اشاره به مشکلات سوخت واحدهای پذیرایی به ویژه در بخش‌های کوهستانی تصریح کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها برخی از واحدهای پذیرایی در تامین سوخت دچار مشکل شدند و 400 هزار لیتر گازوئیل از بسته حمایتی برای این واحدها در شهرستان توزیع شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های چالوس و نوشهر یادآور شد: در بخش ارتقای سطح کیفی رستوران‌ها به ویژه در مسایل فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته 100 درصد رشد مشاهده می‌شود.
سرپرست بخشداری مرزن آباد نیز در این جلسه گفت: با توجه به وسعت بخش مرزن آباد و مشکلات فراوان این بخش باید نسبت به مسایل آن توجه بیشتری داشت.
علی ردایی بیان داشت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی از سوی مردم و مسئولان می‌تواند تبعات بدی داشته باشد که باید نسبت به آن اهتمام ورزید.
وی از واحدهای پذیرایی به عنوان پیشانی خدماتی استان یاد کرد و بیان داشت: نخستین برخورد کنندگان با مسافران رستوران‌داران هستند که باید در کنار پذیرایی مناسب از آنان به مسائل فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر نیز اهتمام ورزید.
وی به رعایت مسائل بهداشتی نیز تاکید کرد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته دهیاری ولی آباد به عنوان تنها دهیاری مستقر در محور کندوان برای جمع‌آوری زباله‌ها در این مسیر اقدام میکند.
فرماندار چالوس نیز در این جلسه از سه مقوله گردشگری، امنیت و فرهنگ به عنوان اصول اصلی در مدیریت شهرستان عنوان کرد و گفت: گردشگری در شهرستان به عنوان منبع امرار معاش تعداد زیادی از مردم شهرستان نیازمند ایجاد بسترهای لازم است.
سید قدیر رضایی عنوان داشت: بسترهای فرهنگی متناسب با الگوهای دینی و اسلامی در واحدهای پذیرایی از مهم‌ترین مقوله‌های مدیریت در گردشگری مسیر کندوان است که باید جدی گرفته شود.
وی تصریح کرد: مدیران واحدهای پذیرایی به عنوان کسانی که در کنار خدمات‌دهی به مسافران ایجاد اشتغال در منطقه داشته‌اند نیازمند توجه و پیگیری مسائل و مشکلات‌شان بوده که موارد مطرح شده در این جلسه در نشستی تخصصی‌تر در فرمانداری پیگیری شده و تصمیمات لازم و ضروری اتخاذ می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد