پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

سرپرست وزارت نفت:اکتشاف نفت در دریای مازندران پیگیری می‌شود

ساحل نشین : سرپرست وزارت نفت گفت: کار اکتشاف نفت در دریای مازندران در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی علی‌آبادی شب گذشته در نشست با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران مرتبط با صنعت نفت و گاز استان مازندران با تاکید بر اینکه باید منابع جدید مالی برای فعالیت‌های گاز رسانی و انرژی تعریف شود، گفت: ساخت ایستگاه‌های سی ان جی در کشور نسبت به سال‌های گذشته سه برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه کار اکتشاف نفت در دریای مازندران در حال پیگیری است در عین حال افزود: دسترسی به منابع نفت و گاز در عسلویه و جنوب کشور آسان‌تر است.

* نوار کوهستانی مازندران مشکل گاز‌رسانی دارد
استاندار مازندران نیز با اعلام وجود بیش از 3 هزار روستا و آبادی در مازندران بیان داشت: برخی از روستاهای جلگه‌ای در شرق، غرب و مرکز مازندران از نعمت گاز برخوردار نیستند.
سیدعلی اکبرطاهایی با اعلام اینکه 60 میلیارد تومان برای این کار اختصاص یافته است، ابراز امیدواری کرد پروژه‌های گازرسانی به روستاهای جلگه‌ای مازندران تا پایان سال و یا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
استاندار مازندران از کلاردشت، لاریجان، بلده و چهاردانگه ساری به عنوان نمونه‌ای از مناطق مازندران یاد کرد که به توجه ویژه شرکت ملی گاز ایران نیاز دارد.
وی اضافه کرد: نوار کوهستانی و روستایی مازندران که به مرز کوهستانی نزدیک می‌شود با چالش گازرسانی مواجه است که امیدواریم با توجه شرکت ملی گاز ایران برطرف شود.
طاهایی درباره خط انتقال گاز دامغان به شهرستان‌های ساری، نکا و شهر کیاسر اضافه کرد: براساس مصوبات دولت قرار بود این پروژه در سال 1389 به بهره‌برداری برسد که در حال حاضر فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی درباره مشکلات گازرسانی به لاریجان ابراز امیدواری کرد با توسعه فعالیت‌های گازرسانی زمستان امسال مردم این مناطق بتوانند از سوخت ارزان استفاده کنند.
استاندار مازندران اعلام کرد: برای اجرای کامل گازرسانی به مناطق دور دست و صعب‌العبور حدود 200 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه جمعیت مازندران فقط در آخر هفته دو برابر میشود، تصریح کرد: شمار شهروندان مازندرانی حتی در غیر فصل گردشگری نیز افزایش می‌یابد که باید برای همه اقشار خدمات ویژه تعریف کرد.
طاهایی خواستار کم شدن صف‌های طویل جایگاه‌های سی ان جی در مازندران شد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: لاریجان مازندران در امور گازرسانی به توجه ویژه مسئولان نیاز دارد.
عزت‌الله یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: اگر استارت کار گازرسانی لاریجان تا شهریورماه امسال اجرایی نشود، فعالیت گازرسانی یک سال به تعویق میافتد.
عزت‌الله اکبری نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گاز صنایع با مشکل جدی مواجه است، خواستار توجه شرکت ملی گاز ایران به انرژی صنایع شد.

* تعهد حدود 8 میلیارد تومانی وزارت نفت در پل ذغال چال ساری
فرامرز نقیبی رئیس شورای شهر ساری نیز در این نشست به سفر دوم دولت به مازندران در سال 87 اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در این سفر به وزارت نفت ماموریت داد تا هزینه احداث پل زغال‌چال ساری را پرداخت کند.
وی با اعلام اینکه حدود 8 میلیارد تومان در تعهد وزارت نفت برای این پروژه تعریف شده است، تصریح کرد: تاکنون وزارت نفت فقط 1.5 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است در حالی که شهرداری ساری برای این پروژ0 7.5 میلیارد تومان هزینه کرده است. 

 سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه منابع مالی گرفتاری اصلی وزارت نفت است، تصریح کرد: اگر در عسلویه 100 میلیون متر مکعب گاز استخراج شود برای کشور 30 میلیارد دلار آورده اقتصادی دارد. سرپرست وزارت نفت در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه عراق به دنبال تولید نفت به میزان 9 میلیون بشکه است، افزود: از ظرفیت‌های پارس جنوبی برای استخراج نفت باید بیش از گذشته استفاده کرد.
وی با اعلام اینکه نمی‌گوییم استحصال نفت در دریای مازندران امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: حتی اگر یک بشکه نفت در دریای مازندران استخراج شود در افزایش امنیت ملی تاثیر گذار است.

* دریای مازندران می‌تواند عسلویه کوچک باشد
عضو کمسیون انرژی مجلس نیز در این نشست خواستار جدی شدن اکتشاف و استحصال نفت و گاز در دریای مازندران شد.
سیدعلی ادیانی راد با تاکید بر اینکه دریای مازندران می‌تواند عسلویه کوچک باشد، افزود: برای شناور ایران البرز 500 میلیون دلار هزینه شده است ولی از ظرفیت‌های موجود برای اکتشاف انرژی استفاده نمیشود.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و کیاکلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمان تصدی نوذری بر وزارت نفت برای ایجاد منطقه ویژه انرژی در امیرآباد به توافق رسیده بودیم، بیان داشت: در مصوبات سفر این موضوع به منطقه ویژه اقتصادی تنزل یافت.
ادیانی راد با اشاره به اینکه اکتشاف نفت در دریای مازندران ظریب امنیت ملی را افزایش میدهد، افزود: آنچه که به مسئولان استان و نمایندگان مجلس قول داده شد و انجام نشد گلایه ارادتمندانه دارم.
سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تعیین سقف زمانی برای سرعت یافتن به پروژه پالایشگاه نفت کیاسر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد