پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

فرماندار بهشهر خبر داد:سواحل میانکاله به طرح‌های مازندران پیوست

ساحل نشین:  فرماندار بهشهر از پیوستن دریای میانکاله به جمع طرح‌های سالم‌سازی سواحل مازندران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمد‌رضا البرزی در حاشیه بازدید از طرح‌های دریای این شهرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران انجام شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان بهشهر قطب گردشگری شرق مازندران است و با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به‌منظور در اختیار قراردادن امکانات برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از مواهب طبیعی آن نیازمند است.

وی ادامه داد: میانکاله و باغ عباس آباد شهرستان بهشهر با دارا بودن مناطق طبیعی، گردشگری، تاریخی و چشم‌اندازی بی‌نظیر به ثبت جهانی رسیده‌اند به طوری که میانکاله از سال 1355 در کنوانسیون رامسر به‌عنوان یکی از ذخیرگاه‌های بیوسفری جهان ثبت شد و عباس آباد هم در سال جاری به فهرست باغ‌های طبیعی و تاریخی جهان اضافه شد.
نماینده دولت در بهشهر با اشاره به بازدید بیش از 90 درصد افراد غیربومی از دریای میانکاله تصریح کرد: از آن جا که این ساحل در زمره مناطق آزاد قرار دارد بعضا با اتفاقاتی روبه‌رو هستیم که شایسته شهرستان نیست و به همین منظور ستاد تسهیلات سفر تمام توان خود را برای اجرای هر چه سریع‌تر طرح در سواحل میانکاله به‌کار گرفته است.
البرزی از اجرای طرح سالم‌سازی دریا تا دو هفته آینده در میانکاله خبر داد و اینکه هیچگونه سازه‌های بتونی برای استقرار امکانات به‌کار برده نمی‌شود و از کانکس استفاده می‌شود.
هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران هم با توجه به اهمیت طرح بر اجرای هر چه سریع‌تر آن تاکید کرد.
به گزارش فارس، در حال حاضر به‌منظور اجرای سریع‌تر طرح سالم‌سازی دریای میانکاله، ورود و استقرار مسافران و گردشگران به این منطقه با حساسیت زیادی کنترل می‌شود و با به سرانجام رسیدن طرح، مدیریت سواحل میانکاله گزینه مهم‌تری خواهد بود.
از آنجا که مدیریت یکپارچه میانکاله با حفاظت از محیط زیست شهرستان بهشهر و مازندران است، مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان در نشست چند روز پیش با اعضای ستاد تسهیلات سفر، اظهار داشت: بهره مندی از مواهب طبیعی باید متناسب با رعایت حساسیت‌های طبیعی و زیست محیطی باشد به‌طوریکه اگر قرار است کیوسک یا دکه‌ای هم زده شود باید خارج از محوطه حفاظت شده باشد.
هم اکنون 150 طرح سالم‌سازی دریا در سواحل مازندران فعال هستند که میانکاله با دارا بودن ساحل 70 کیلومتری و همجواری با تالاب و شبه جزیره یکی از زیباترین طرح‌ها به حساب می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد