پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

یخچال و فرماندار نقاط مشترک دو سیل در مازندران

ساحل نشین :  به گزارش دریانیوز،پس از جاری شدن سیل در کلاردشت در هفته گذشته، عصر روز شنبه سیل بخش هایی از مناطق دو هزار و سه هزار تنکابن را نیز فرا گرفت.

هنوز برآوردی از خسارات احتمالی وارد شده اعلام نشده است اما به محض اطلاع از وقوع سیل گروههای امداد و نجات به منطقه سیلزده این شهرستان اعزام شدند.

همچنین ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تنکابن تشکیل شد و به گفته مسئولان شهری پیش بینی های لازم برای مقابله با خسارت بیشتر ناشی از جاری شدن سیل در مناطقی از این شهرستان اندیشیده شده است.

اما دو نکته مشابه درباره سیل کلاردشت و تنکابن قابل توجه می باشد:

1- هم در کلاردشت که بخشی از شهرستان چالوس است و هم در دو هزار و سه هزار که بخشی از شهرستان تنکابن می باشد قدیر رضایی فرماندار است . رضایی که فرماندار چالوس بود، با حفظ سمت به فرمانداری ویژه تنکابن نیز گمارده شد تا به اوضاع این شهرستان و شهرستان های دیگر در غرب مازندران سر و سامان دهد. هر چند رضایی تاکنون نشان داده که مدیری پر تلاش است اما اینک سختی مدیریت بر دو شهرستان بیش از پیش دیده می شود و باید همتی مضاعف در این راه بکار برد.

2- برخی از مسئولان شهری و استانی دلایل جاری شدن این دو سیل را ناشی از آب شدن یخچال ها می دانند. پس از انکه اعلام شد سیل کلاردشت بخاطر ذوب شدن یخچالهای طبیعی علم کوه بوده است اینک در اولین برآوردها اعلام گردیده که سیل دوهزار و سه هزار بر اثر آب شدن یخچالهای طبیعی کوه تخت سلیمان است که البته باید منتظر نتایج دقیق از سوی کارشناسان خبره بود .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد