پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

قدیررضایی ، معاون استاندار مازندران: پایان بحران سیل ...

ساحل نشین : میرقدیررضایی ، معاون استاندار مازندران و سرپرست فرمانداری ویژه تنکابن گفت: پس از 10 روز از وقوع سیل در 3 هزار تنکابن گردشگران می‌توانند با رعایت نکات ایمنی به این منطقه زیبا و گردشگری سفر کنند.

به گزارش ساحل نشین به نقل از فارس ، سید قدیر رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده 3 هزار تنکابن با اشاره به پایان عملیات بازگشایی مسر روستاها افزود: سیل اخیر در دو منطقه 3 هزار تنکابن و کلاردشت خسارت جانی نداشته و بیشتر آسیب‌ها به زیرساخت‌هایی از قبیل راه، برق، تلفن، شبکه آبرسان، مراکز پرورش ماهیان سردآبی و پل‌ها بوده است.
وی اظهار داشت: آنچه که در این میان از همه موراد بیش از دقت نظر و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه و غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها مطرح است انجام مطالعات و کار کارشناسی دقیق از وضعیت یخچال‌های علم کوه و تخت سلیمان است که این امر با درخواست ما و حضور کارشناسان در دستور کار قرار دارد و باید تیمی از وزارت نیرو برای انجام تحقیقات سریعا وارد کار شوند تا دیگر شاهد چنین وقایع و تهدیدات مخاطره‌انگیزی نباشیم.
معاون استاندار و سرپست فرمانداری ویژه تنکابن کار اصلی و اولویت ستاد بحران شهرستان در جریان سیل اخیر را بعد از نجات جان انسان‌ها بازگاشایی راه عنوان کرد و ادامه داد: با باز شدن مسیر همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان توانایی خدمت‌رسانی و انجام وظایف خود را خواهند داشت.
وی تلاش و تعامل ادارات و مردم در کمک به بازگشایی و رفع مشکلات مردمی را ستود و خاطرنشان کرد: پس از مدیریت بحران که به خوبی صورت گرفت می‌توان گفت مدیران شهرستان تنکابن می‌توانند در این مقوله در غرب استان کارساز و موثر عمل کنند و این مهم مایه خوشحالی است.
معاون استاندار مازندران و سرپرست فرمانداری ویژه تنکابن با اشاره به اینکه ظرف شش روز ستاد بحران شهرستان توانست حدود 12 کیلومتر از مسیری که به طور جدی آسیب دیده بود را پاکسازی و ترمیم کند، خاطرنشان کرد: طی این مدت راه روستایی تا آخرین روستای منطقه بازگشایی شده و مردم می‌توانند با خیال راحت برای اموراتشان به تنکابن رفت و آمد کنند.
وی همچنین از ترمیم شبکه برق، آب و مخابرات خبر داد و بیان داشت: خسارات سنگینی در بخش پرورش ماهی داشته‌ایم که هفت مرکز پرورش ماهی خسارت دیدند و 15 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شدند.
رضایی بیان داشت: عمده خسارت‌های سنگین در این سیل شامل ابنیه راه‌هاست اما بیشترین خسارتی که دیده شد در بخش گردشگری است زیرا اقتصاد مردم منطقه با گردشگری گره خورده است.وی مناطق 2 هزار و 3 هزار تنکابن را مستعد گردشگری به ویژه طبیعت‌گردی و توریسم درمانی معرفی و تاکید کرد: در صورتیکه مقامات ذیربط از این مقوله حمایت کنند جا برای ایجاد اشتغال مفید و پایدار برای جوانان تحصیل‌کرده این مناطق وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد