پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

20 تا 24 سال بیشترین فراوانی سن ازدواج در چالوس

ساحل نشین: شعبانعلی ردایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان چالوس بیان داشت: در سال گذشته در حوزه شهری و بخش مرکزی شهرستان چالوس، یک هزار و 194 واقعه ولادت به ثبت رسیده که از این تعداد 601 نوزاد پسر و 593 نوزاد دختر بوده است.

وی گفت: در طول یک سال در این شهرستان به ازای هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر، 107 واقعه نوزاد پسر ثبت شده که این نسبت به مدت مشابه سال قبل به تعداد 3.5 درصد کاهش ولادت را به همراه داشته است.

این مسئول ادامه داد: تعداد واقعه وفات ثبت شده در سال 1390 تعداد 566 واقعه اعلام شد که از این تعداد 311 واقعه مربوط به مردان و 255 واقعه مربوط به زنان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس بیان داشت: رشد ثبت واقعه وفات در سال 1390 را مرهون پیگیری، همکاری و جدیت شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان و همکاری سایر دستگاه‌های اداری از جمله بیمارستان‌ها، پزشکی قانونی، مسئولان گورستان‌ها و دهیاران روستایی هستیم.

ردایی تعداد ازدواج ثبت شده در سال 1390 در شهرستان چالوس را یک هزار و 147 واقعه ذکر کرد و بیان داشت: در هر 24 ساعت چهار واقعه ازدواج در شهرستان چالوس ثبت شده است.

وی بیشترین فراوانی سن ازدواج در سال 1390 را برای آقایان و خانم‌ها مربوط به گروه سنی 20 تا 24 سال اعلام و اظهار داشت: در ثبت واقعه ازدواج به تعداد 115 واقعه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش همراه بوده است.

این مسئول جمعیت شهرستان چالوس را تا پایان سال گذشته 127 هزار و 733 نفر اعلام کرد و بیان داشت: 50.2 درصد از جمعیت شهرستان چالوس را مردان و 49.8 درصد از جمعیت شهرستان را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره ثبت احوال چالوس با اعلام اینکه مهلت ثبت واقعه ولادت و وفات برابر قانون به ترتیب 15 و 10 روز است و عدم ثبت آن در موعد مقرر موجب پیگرد قانونی است از مردم شهرستان درخواست کرد تا با ثبت به موقع وقایع ولادت و وفات ما را در بروز داشتن آمار و اطلاعات جمعیتی شهرستان کمک کنند.

وی یکی از وظایف ادارات ثبت احوال کشور به موجب تبصره ماده سه قانون الزام و اختصاص شماره ملی و کد پستی را ثبت مهاجرت و تغییر نشانی افراد دانست.

ردایی فراوانی نام را در سال 90 در شهرستان چالوس امیررضا، امیرعلی، ابوالفضل، امیرمحمد، رضا، فاطمه، زهرا، معصومه، ستایش و هستی اعلام کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد