پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

ابتکاری جدید درکشور از فرماندارچالوس ؛تودیع ومعارفه نماینده مجلس

 برای اولین بار درکشور و با ابتکار جالب فرماندار شهرستان چالوس ؛ تودیع و معارفه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس 

  

ساحل نشین: به گزارش شمال نیوز، برای اولین بار در کشور با ابتکار مهندس سیدقدیررضایی،  فرماندار شهرستان چالوس در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس در روز چهارشنبه از زحمات 12 ساله دکتر انوشیروان محسنی نماینده مردم شریف نوشهر و چالوس در مجالس ششم،هفتم و هشتم قدردانی  و به قاسم احمدی منتخب مردم در مجلس نهم تبریک گفته شد. 


در این مراسم که در نوع خود ابتکار جدید و جالبی بشمار می رفت با حضور کلیه دستگاههای اداری شهرستان برگزار شد .
مهندس میرقدیررضایی ، فرماندارچالوس ، در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر از فعالیتهای چشمگیر انوشیروان محسنی در طول 12 سال نمایندگی مجلس از منتخب مردم چالوس و نوشهر خواست تا در ادامه مسیر سازندگی و توسعه دو شهرستان گام بردارد.
وی گفت: این مراسم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و همدلی سه قوه برگزار شده و همه باید تلاش کنیم در جهت اتحاد در شهرستان گام برداریم.
مهندس رضایی تصریح کرد: دکتر محسنی در طول خدمت خود بعنوان نماینده مردم شریف چالوس،نوشهر در مجلس شورای اسلامی همواره گام های اساسی و زیربنایی را در راستای توسعه منطقه برداشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده عالی دولت گفت:یکی از اقدامات مهم و اساسی دکتر محسنی در منطقه توسعه حوزه سلامت بود که نهایت تقدیر و تشکر را از وی داریم.
فرماندار اسبق شهرستان نوشهر بیان داشت: ضمن تبریک به آقای احمدی بعنوان منتخب مردم در مجلس نهم بعنوان یک یار در کنار ایشان هستیم و امید است مسیر رشد و توسعه شهرستان با پیگیری های ایشان ادامه یابد.
مهندس سید قدیر رضایی ، رییس ستاد طرح های سالمسازی دریا در غرب استان مازندران ، در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات شهرستان تصریح کرد: با توجه به وضعیت گردشگری شهرستان چالوس ضروری است تا کارگروه ویژه ارزاق عمومی استان به منطقه آمده و نسبت به کنترل و اعمال نظارت بر وضعیت بازار این شهرستان اقدام کنند.
وی همچنین ضمن گلایه از مدیرکل آب منطقه ای استان خواستار تعیین تکلیف بودجه ای که برای ساماندهی رودخانه های چالوس و سردآبرود شده بود شد و تسریع در این امر را ضروری عنوان کرد.
فرماندارچالوس همچنین از وضعیت اسف بار شهر چالوس در شب گلایه کرد و گفت: مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران با توجه به انتقادهای قبلی هنوز هم اقدامی در این راستا انجام نداده است.
در ادامه حجه الاسلام راشدی نوری ، امام جمعه چالوس با تبریک به منتخب نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تقدیر از زحمات 12 ساله انوشیروان محسنی نماینده پیشین این دو شهرستان اذعان داشت: کنترل اوضاع بعد از برگزاری انتخابات توسط ایشان و ستاد انتخاباتیشان قابل تقدیر است.
حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در ادامه با اشاره به فضایل ماه رجب بر گرامیداشت مناسبتهای این ماه به ویژه شهادت امام هادی(ع) که چندی پیش توسط عده ای نابخرد مورد توهین قرار گرفته بود تاکید کرد.

در ادامه این جلسه ، عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی گفت: اساسی ترین وعملی ترین راه حل نظام سلامت در اجرای درست طرح پزشک خانواده است. دکتر انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که به منظور تودیع و معارفه نمایندگان مجلس هشتم و نهم در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و حضور کلیه اعضای شورای اداری و خبرنگاران چالوس برگزار شد، افزود: گسترش شهری اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت در سالجاری است که برای فعال کردن خدمات سلامت در شهرها است.

وی اظهار داشت: هر گونه ارائه خدمات سلامتی شامل سطح 1،2،3 باید از این مدخل وارد شود و در دفترچه ها درمانی نیز بایستی نظام سطح مندی رعایت شود و از این پس افراد باید برای ویزیت، دریافت دارو و انجام آزمایش و رادیولوژی از نظام ارجاع و تیم سلامت اقدام و در غیر این صورت نمی توانند از یارانه سلامت بهره ببرند.


دکتر محسنی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه ثبت نام پزشکان مطب دار متقاضی همکاری آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام خانوارها جهت تعیین پزشک خانوار از ابتدای مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.وی اجرای این طرح را راهی برای توزیع عدالت نظام سلامت در کشور عنوان کرد. محسنی در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس هشتم اظهار داشت: در مجلس هشتم 338 قانون مصوب شده است که مرکز ثقل آن رفع مشکلات معیشتی مردم بوده است.

وی به قانون برنامه‌ی 5 ساله، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ‌، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون گمرک، معادن، ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر صنایع قانون نفت نظام جامع دامپروری کشور، استخدام مهندسین ناظر، قوانین بودجه سالانه، اصلاح مربوط به اصل 44، حمایت از شرکتهای دانش بنیان، ارتقای نظام سلامت اداری، مقابله با فساد، حمایت از مشاغل خانگی به عنوان نمونه ای از قوانین مصوب مجلس هشتم اشاره کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس هشتم برای امور مهمی چون طرح‌های تحول اقتصادی، هدفمندی یارانه‌ها، اجرای سیاست‌های اصل 44 و امر جهاد اقتصادی با اهتمام ویژه‌ای کمیسیون ویژه تشکیل شد و با نهایت تدبیر و تلاش نمایندگان سعی شد تا به بهترین شکل نسبت به وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن عمل شود.

محسنی همچنین به تصویب بودجه سال 91 با اعمال تغییرات مثبت و اثرگذار مجلس برآن اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه ۹۱ پس از ۸ روز و ۱۴ جلسه بررسی در مجلس با سقف ۵۶۶ هزار میلیارد تومان تصویب و به قانون تبدیل شد. وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور که با نفت ۸۵ دلاری و دلار هزار و 226 تومانی بسته شده، بودجه عمرانی دولت با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۳۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان، منابع حاصل از فروش نفت و فراورده‌های نفتی ۶۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان، درآمدهای مالیاتی دولت ۴۵ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان، درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ۶۶ هزار میلیارد تومان‌ و ‌‌حقوق کارمندان دولت تحت عنوان جبران خدمات کارکنان ۳۱ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است.
وی همچنین ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها درآمد دولت از اجرای این قانون و افزایش قیمت حامل های انرژی را 56 هزار میلیارد تومان و استفاده از یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه را 10 هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

انوشیروان محسنی تصریح کرد: از درآمد هدفمند سازی یارانه ها مبلغ 480 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه ها و یارانه ها (سهم یارانه نقدی خانوار) ، 100 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد 6 و8 قانون هدفمند کردن یارانه ها (سهم تولید، صنعت و کشاورزی)، 60 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (حمایت از سلامت) و 20 هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به هفته بدون دخانیات نیز یادآور شد: اجرای نامناسب قانون مبارزه با دخانیات یکی از مهمترین معضلات این بخش است. وی با اشاره به اینکه 40 ماده سرطانی و 40 هزار ماده سمی تاکنون در سیگار شناسایی شده است از افزایش تمایل افراد به استفادده از مواد دخانی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 34 درصد آقایان و بیش از دو درصد خانم ها سیگاری اند.

محسنی گفت: مصوب شده بود که درآمد حاصل از عوارض سیگار نیز برای توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز فضاهای درمانی و غربالگری بیماران قلبی و عروقی به کار گرفته شود که در این مسیر تاکنون پروژه هایی به اجرا رسیده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری و رفع مشکلات منطقه و ایجاد زیرساختهای مختلف اقتصادی، اشتغالزایی، رفاهی و خدماتی در منطقه یکی از وظایف نمایندگان مجلس محسوب می شود اذعان داشت: کارهای بنیادی بسیاری در طول این چندسال اتفاق افتاده که یکی از آنها سد تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه با صرف هزینه هزار میلیاردتومان و توان تولید هزار مگاوات برق در زمان پیک مصرف است.

وی اذعان داشت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، راه اندازی چند بیمارستان در کلاردشت، کجور و نوشهر، پیگیری تصویب و ساخت بیمارستان فوق تخصصی در چالوس، راه اندازی دانشگاه گردشگری زیر نظر دانشگاه مازندران، پیگیری استانی شدن غرب مازندران، تصویب راه اندازی نیروگاه برق در نوشهر و... از جمله برنامه ها و فعالیتهایی بوده که در این مدت پیگیر اجرایی شدن آن بوده ام.

در ادامه این جلسه حاج قاسم احمدی ، منتخب مردم نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه کارها در سایه تعامل و وحدت پیش می رود اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی با هم مشارکت نداشته باشند پروژه ها انجام نمی شود. 

وی با بیان اینکه راه نجات شهرستان قطعا به صمیمیت و رفاقت و همدلی است اظهار داشت: به تجریه دوازده ساله دکتر محسنی در سه دوره نمایندگی مردم نوشهر و چالوس و کجور و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیازمند هستم و در راستای تحقق امور از ایشان مشورت خواهم گرفت.
قاسم احمدی ادامه داد: باید از پتانسیل های انسانی شهرستان که در مرکز وجود دارد همچون وزیر کار و امور اجتماعی به بهترین شکل و برای پیشبرد اهداف عالی استفاده کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد