پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

شهردارچالوس:850 میلیون تومان اختلاس را به شهرداری بازگرداندم!

ساحل نشین: شهردار چالوس گفت:در مدت حضور خودم در شهرداری و بررسی تمامی پرونده ها توانستم 850 میلیون تومان اختلاس را به شهرداری برگردانم.

عباس ندرلو در بازدید از هفته نامه پیک سبز و گفتگو با خبرنگاران آن نشریه افزود: در طی این مدت که من آمدم از تمام پرونده های شهرداری اسکن گرفته شد، و در کامپیوتر ثبت شده به همین خاطر هیچ پرونده ای در شهرداری گم نمی شود اما متأسفانه در گذشته به این شکل نبوده یکی به شهرداری 900 میلیون تومان بدهکار است اما پرونده آن در شهرداری موجود نیست!! غلتک آسفالت شهرداری مدت شش سال بود که گم شده بود آن را پیدا کردم . علاوه بر آن 850 میلیون اختلاس را به شهرداری بازگرداندم! و مطالبات را وصول کردم.
وی ادامه داد:با سرزمین شمال بیگانه نیستم، قبل از اینکه در خدمت مردم خوب چالوس باشم در سلمانشهر بخاطر داشتن خانه ای که داریم رفت و آمد زیادی به منطقه داشتم، البته من تجربه کار کردن در خیلی از مناطق و همچنین آب و هوای مختلف را دارم، در برف، باران ،جاده و اتوبان کار کردم. اعتقاد دارم انسان باید ابتدا به شغل خود عشق بورزد و عاشق کار خود باشد، اگر عشق باشد کار هم به سهولت انجام می شود.
وی با بیان اینکه اگر 24 ساعت در شهرداری نباشی شهر آسیب می بیند افزود:سال گذشته در چنین روزهایی توفیق سفر به مکه نصیب ما شد، بعد از اجرای مراسم و اعمال حج خبر درگذشت برادرم را به من دادند در بازگشت روحیه ام خیلی خراب بود با هیچکدام از اعضای محترم شورای شهر چالوس آشنا نبودم و هی چ لابی هم با کسی صورت ندادم. در چنین روزهایی که تمام فکرو ذکرم به هجران ابدی برادرم بود، به من پیشنهاد شد که به چالوس بیایم. بعد از جلسه با اعضای محترم شورا و ارائه برنامه های خود، دوستان هم لطف داشتند و من را به عنوان خدمتگزار مردم چالوس برگزیدند.تازه کار نیستم، 29 سال خدمت در شهرداری تهران، قم و اسلامشهر را دارم و همین تجربه خدمتی من باعث شده تا به هر شهری که بروم بعد از یک دوره گردش در سطح شهر، با مشکلات و توانمندی آن  آشنا می شوم. علیرغم اینکه برای حضور در چالوس با مخالفت خانواده روبرو بودم، اما این کار را قبول کردم. بیشترین آسیب را خانواده ام دیدند.
من در تهران بودم، هم حقوق و مزایای بهتری نسبت به چالوس داشتم و هم شرایط برای خانواده ام بهتر بود، چون در چالوس نه فامیلی دارم و نه خانواده ام با کسی دوست هستند. البته با گذشت شش ماه حضور در شهر چالوس واقعاً عاشق مردم این شهر شدم مردمانی با صفا و فهیم که خدمت به آنها را افتخار خود می دانم به همین خاطر باید به این مردم خدمت کنی تا خداوند از تو راضی باشد از آنجایی که چالوس عقب ماندگی زیادی دارد، لذا اگر 24 ساعت فکرت در شهرداری نباشد شهر آسیب می بیند، لذا من شهردار پروازی نیستم که در ایام تعطیل به تهران بروم و چند روزی را در آنجا باشم، به هیمن خاطر در این مدت سعی کردم لحضه ای از شهر دور نباشم.
ندرلو بیان داشت:از روزی که آمدم مطالبات پیمانکاران را پرداخت و مطالبات شهروندان را اخذ کردیم. یقین بدانید شهروند زمانی به شهرداری اعتماد می کند که شهردار آن را همیشه در محل کار و سطح شهر ببیند. از پیشخدمت شهرداری تا شهردار باید در 24 ساعت آماده باشند. شهردار باید شش دانگ حواسش به شهر باشد اگر مردم اعتماد کنند، عوارض را هم به موقع پرداخت می کنند در روزهای سه شنبه که ملاقات عمومی با مردم است بیشتر تقاضای مردم در مورد آسفالت کوچه و خیابان شهر است، اگر در گذشته آسفالت می شد امروز اینقدر مطالبه نداشتیم، خوشبختانه شهرداری چالوس در درآمد جلو است.

وی گفت:کمیته و کمسیون های مختلفی را در شهرداری تشکیل دادیم تا مشکلات مردم را به سهولت برطرف کنیم، در بازدیدهایی که هر وزیر و مسئول کشوری از منطقه داشته ما مشکلات شهر را به صورت مکتوب به آنها ارائه دادیم یقین بدانید با درآمد شهری نمی شود چالوس را اداره کرد چون این شهر درایام فصول سال به کل مردم کشور خدمات می دهد دولت باید به خاطر خدمات کشوری به چالوس اعتبارات بیشتری بدهد اگر من شهردار این مطالبات را نخواهم به مردم خیانت کردم.
شهردار چالوس تصریح کرد:چالوی به نظر موقعیت جغرافیایی و خدمات دهی که به کل کشور می دهد باید نگاه وبژه ای به آن شود ما باید دنبال این مسئله باشیم که با خرد جمعی چالوس را آباد کنیم مطمئن باشید یکدست هیچگاه صدا نمی دهد.
در همین راستا و در جلسه ای که با رئیس فرهنگی کشور برگزار شد اجرای سه طرح بزرگ گردشگری شامل احداث پارک جنگلی، تعریض جاده ساحلی و ساماندهی رودخانه به معاون رئیس جمهور ارائه شد که در صورت محقق شدن اعتبارات، چالوس در صنعت گردشگری با تحول بزرگی روبرو خواهد شد که در کشور نمونه باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم به درآمد شهری دلخوش باشیم نمی توانیم کاری برای توسعه گردشگری چالوس انجام دهیم چون ما برای گرفتن 500 میلیون تومان عوارض با تنش روبرو هستیم البته ناگفته نماند که با اجرایی شدن طرحهای گردشگری شرایط اشتغالزایی هم بهتر فراهم می شود چون با کار کارشناسی و علمی که صورت گرفته ثابت شده که صنعت گردشگری 120 شغل ایجاد میکند اما صنعت ساختمان 110 شغل بوجود می آورد، علم میگوید اگر هر توریست 2 دلار در شهر خرج کند بیشترین درآمد نصیب شهر می شود اما متأسفانه هر گردشگری که وارد چالوس می شود می خواهد زودتر دربرود!!
وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار وظیفه شهرد اری است گفت:برای جذب سرمایه گذاری وظیفه شهرداری است که به او خدمت بدهد در قبال خدمات حق شهرداری را بگیرد اما در اینجا وضعیت به شکل دیگری است چون نمی گذارند و اینقدر تنگ نظر هستند که اگر بخواهی کار مثبتی را انجام بدهی نمی گذارند البته آنها عده محدودی هستند و برای خود باندی را در شهر تشکیل دادند اما مطمئن باشید مردم همراه شهرداری هستند من برای توسعه شهر و جذب سرمایه گذاری به پول احتیاج ندارم بلکه اختیار می خواهم تا در تمام مراحل سرمایه گذار را حمایت کنم برای توسعه شهر به خِرد جمعی نیاز داریم باید دلها را به هم نزدیک کنیم و افق بیست ساله را برای چالوس تنظیم نماییم. باید محور کار من، شهردار مشخص باشد من باید بدانم که چرا طرح های من عقیم مانده و چه عاملی باعث رشد می شود. تا کنون هر کجا خدمت کردم اتوماسیون شهرداری را راه انداختم متأسفانه در چالوس تا کنون چنین مسئله ای نبود به همین خاطر سایت شهرداری و سامانه 137 را راه اندازی کردیم تا شهروندان مشکلات و انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام تا شهرداری به آنها پاسخ گو باشد.
چالوس هم با دوری از تنگ نظری اتفاقات خوبی را رقم زد اگر بگذارند می شود خیلی کارهای بزرگی انجام داد.
وی با بیان اینکه پرونده ایی که یک ساعت بیشتر روی میز بماند فساد می آورد بیان داشت:
اعتقاد دارم که مدیر باید جوابگوی مردم باشد و آنها را سرگردان نکند پرونده ای که به اتاق شهردار می آید باید بعد از مطالعه که نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد دستور لازم داده شود. چون اگر غیر از این باشد فساد می آورد و هم کسی ممکن است برای این پرونده سفارش شود پس لزومی ندارد که پرونده روی میز کار من تلمبار شود. عادت ندارم در پایان ساعت اداری هیچ برگه کاغذی را بدون جواب بگذارم .
وی افزود:ورود افراد غیر متخصص کار را با مشکل روبرو می کند وقتی من علم لغت نامه را نمی دانم باید سئوال کنم نه اینکه مدعی باشم، متأسفانه در شهرداری چالوس این امر حاکم است و کمبود افراد متخصص داریم بیشتر، تا فامیل بازی دارد کار می کند تا ضابطه!! به همین خاطر کار با کندی پیش می رود.
وی با اشاره به اسنکه من نوکر مردم هستم نه نوکر مسئولان بیان داشت:ادعای من نوکری مردم است، نوکر مسئولان نیستم هیچ گاه برای مسئولان دست به سینه وانمی ایستم 32 سال خدمت صادقانه کردم چهار مهندس تحویل جامعه دادم و از اینکه به مردم خدمت می کنم افتخار می کنم اعتقاد دارم جواب مردم را باید به موقع داد آنها از من شهردار جواب قانع کننده می خواهند وظیفه من این است که از صبح تا پایان وقت اداری در محل کارم پاسخگوی مردم باشم دوست ندارم در این ساعات به هیچ جلسه ای بروم  اگر مسئولان جلسه ای می گذارند باید قبل یا بعد از ساعت اداری باشد با اینکه برابر ضوابط و دستور العمل دولت روز سه شنبه باید ملاقات عمومی باشد اما متأسفانه در این روز جلسه می گذارند مگر می شود این کار را انجام داد. خیلی از مردم یا سرمایه گذار برای خود برنامه ریزی می کنند و از راه دور نزدیک می آیند که سه شنبه به ملاقات مدیر بروند اما وقتی می بینند مدیر در این روز در جلسه حضور دارد چه انگیزه ای برای او می ماند که با شهردار همکاری کند آن خسته بیایی سرکارت و با آن چهره خواب آلود جواب مردم را بدهید! نباید درب اتاق مدیر به روی مردم سلب کنیم. اگر هر روز مردم به من مراجعه کنند وظیفه خود می دانم که جواب آنها را بدهم نباید شعار داد و وقت مردم را در جلسات موازی تلف داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد