پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

نخستین کتابخانه نابینایان غرب مازندران در چالوس افتتاح شد

 تقدیر از رضایی، فرماندارچالوس به سبب اینکه با همت وی کتابخانه چالوس توانست در طول 4 سال پیاپی رتبه نخست استان را از آن خود کند

ساحل نشین: نخستین کتابخانه نابینایان غرب مازندران توسط یکی از نابینایان دختر با حضور مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان مازندران و امام جمعه چالوس و فرماندار شهرستان چالوس و اعضای انجمن کتابخانه در کتابخانه عمومی این شهرستان افتتاح شد . 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران در مراسم افتتاح این کتابخانه با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها از بهترین و فرهنگی‌ترین جایگاه‌های جهان هستند، عنوان نمود : عدم وجود بخش مخصوص نابینایان و کم بینایان در کتابخانه‌های استان مازندران مشکلی بود که در چند روز اخیر برطرف شد . محمداسماعیل امامزاده افزود : همزمان با این بخش ، سه مرکز ویژه نابینایان دیگر نیز در بهشهر ، شهر آشوب ساری و آمل دایر شده است و آماده خدمت‌رسانی به روشندلان است . حدود 50 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز این بخش‌ها در چهار کتابخانه سطح استان هزینه شده است .

وی با تقدیر از مشارکت و تلاش مدیرکل بهزیستی مازندران و فرماندارچالوس در راه‌اندازی این بخش ادامه داد : با توجه به نوبودن این فعالیت در استان نواقصی هم خواهد داشت که درصدد برطرف ساختن آن هستیم .

همچنین افزود : شهرستان چالوس در استان مازندران در بخش کتابخوانی رتبه برتر را دارد که نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان است .حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی امام جمعه چالوس نیز در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به امر کتابخوانی و توسعه و گسترش امکانات فرهنگی در جامعه بیان داشت : راه‌اندازی بخش ویژه نابینایان و کم بینایان برای بهره ‌برداری این قشر از امکانات اتفاق خوشایندی است که آن را به فال نیک می‌گیریم .

سید قدیر رضایی، فرماندارشهرستان چالوس نیز ضمن قدردانی از کسانی که در راه اندازی این بخش تلاش نمودند ، تشکر نمود و گفت : در امور فرهنگی نابینایان گام موثری برداشته شد .

در حاشیه این مراسم رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان چالوس نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت : این بخش شامل یک‌هزار و 38 سی دی گویا، سه سیستم رایانه مجهز به اسپیکر، شش گوشی، یک سیستم LCD همراه با دستگاه بهدید برای استفاده افراد کم‌بینا است.  

رودابه آزادیان اذعان داشت : این بخش حدود 10 روز است که راه‌اندازی شده و با استقبال خوبی از طرف جامعه هدف آن همراه بوده است.

وی از ثبت‌نام 70 نفر در این بخش و استفاده 40 نفر از خدمات آن در طول این 10 روز خبر داد. لازم به یاداوری است که قبل از این مراسم ، هفتمین نشست اعضای انجمن کتابخانه با ریاست فرماندار چالوس و با حضور مدیر کل کتابخانه های استان در سالن اجتماعات کتابخانه چالوس برگزار شد .رودابه آزادیان در این جلسه گزارشی در خصوص راه اندازی بخش کودک ، سالن مطالعه خواهران و سالن اجتماعات و بخش نابینایان ارائه نمود .

در این جلسه الیکایی رییس مجمع امور صنفی چالوس باهزینه دو میلیون تومان بابت کمک خرید ماشین مختص کتابخانه موافقت نمود . شهرداری نیز دو بیلبورد تبلیغاتی به کتابخانه چالوس اختصاص خواهد داد . همچنین ردایی مدیر کل بهزیستی استان در رفع موانع کتابخانه در مسیر تردد نابینایان نیز قول مساعدت داد .همچنین مقرر شد تا زمینهایی در روستاهای چالوس برای ساخت کتابخانه اختصاص یابند . همچنین زمینی در علویکلای چالوس که جزء نقشه راه کتابخانه ها بود ، بر ای این امر در نظر گرفته شد .

آزادیان افزود : تعداد 3 کتابخانه در دست ساخت داریم که شامل کتابخانه مرکزی و سینوا و هچیرود هستند .وی از حضور مسئولین در مراسم افتتاح و همچنین زحمات بی دریغ مهندس رضایی فرماندارچالوس تشکر و قدردانی نمود که موجب شد تا کتابخانه چالوس در طول 4 سال پیاپی رتبه نخست استان را از آن خود کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد