پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

گلایه‌های محمودآبادی ها از مسئولان شهرستان آب گرفتگی های شهر

ساحل نشین: با توجه به بارندگی و آب گرفتگی معابر در شهرستان محمودآباد مردم این شهرستان از مسئولان شهرستان محمئدگله‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مشکل آب گرفتگی ناشی از بارندگی تقریبا به یک معضل برای شهرهای استان تبدیل شده است و گواه این واقعیت حوادث تلخ سیل بهشهر، نوشهر و چالوس در ماه‌های گذشته و آب گرفتگی دیگر شهرهاست.

اما در این بین غفلت برخی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع سبب دلخوری مردم شده است. در گزارشی که از مردم شهرستان محمودآباد تهیه شد، مردم عملکرد دستگاه‌های اجرایی را همچون نوشدارو بعد از مرگ سهراب می‌دانند.

امین گوران یک شهروند محمودآبادی که صبح امروز یک دختر دانش‌آموز که در راه مدرسه درون گودال آب در خیابان اصلی شهر افتاده بود را در حالی که از شدت ترس و وحشت به خود می‌لرزید از آب بیرون کشید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: مسئولان شهر ما در زمان بروز بحران به یاد رفع آن می‌افتند در حالی که باید علاج واقع قبل از وقوع شود.

یک پیرمرد محمودآبادی نیز با گله‌مندی از شهرداری محمودآباد گفت: رودخانه‌های حاشیه شهر اگر در روزهای آغازین فصل سرما لایروبی شوند مسیر حرکت آب‌های سطحی ناشی از بارش باران باز می‌شود و دیگر شاهد آب گرفتگی معابر بدین صورت نمی‌شویم.

اجرای فاز نخست پروژه فاضلاب شهری در منطقه گلشهر محمودآباد به جمع شدن آب‌های سطحی و وقوع آب گرفتگی کمک شایانی کرده است و با توجه به اینکه در این منطقه شلوغ و پر رفت و آمد چندین مدرسه و دانشگاه قرار دارد، بارندگی به معضل آب گرفتگی تبدیل می‌شود که امروز نیز بیشترین مشکل شهرستان در این قسمت از منطقه شهری به وجود آمده است.

رئیس اداره آبفای شهری در گفت‌وگو با فارس اجرای این طرح را برنامه‌ریزی شده اعلام کرد و افزود: براساس توافقات انجام شده با شهرداری قرار شد هر کوچه‌ای که انشعابات آن به پایان رسیده است، ترمیم و آسفالت شود.

شعبانعلی زروکی افزود: هزینه ترمیم قبلا به حساب شهرداری واریز شده است و اگر در برخی از کوچه‌ها این کار به پایان نرسیده است شهرداری باید پاسخگو باشد.

یکی از کسبه‌های منطقه گلشهر خسارت وارد شده به محل کسب خود را نتیجه بی‌توجهی مسئولان شهرداری محمودآباد و فرمانداری محمودآباد می‌داند که علیرغم تذکراتی که مردم این منطقه مبنی بر حفر کانال مناسب در منطقه داده‌اند هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

این مشکل در سال‌های اخیر بیشتر رخ داده است، اما چاره‌ای مناسب در این خصوص اندیشیده نشده و هر بار با آب گرفتگی معابر کسبه‌های منطقه دچار خسارت می‌شوند.

با توجه به آب گرفتگی شدید در مناطق مختلف شهری و روستایی جا دارد مسئولان ستاد بحران فکر اساسی برای این مشکل بیاندیشند تا در روز بحران صرفا در محل وقوع حوادث تماشاگر نباشند.بر اساس گزارشات مردمی از سطح شهر و برخی از روستاهای محمودآباد ، در صورت ادامه بارش باران، رودخانه‌ها گنجایش هدایت آب را ندارند و در ساعت‌های آینده شاهد آب گرفتگی در سطح بیشتری از شهرستان خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد