پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

معاون اجرایی طرح سد سیاه بیشه چالوس:بهره برداری این سد در سال 92

ساحل نشین: به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی غلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ های گروهی استان در محل احداث سد سیاه بیشه در جاده کندوان (چالوس) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح تلمبه آبی در دنیا دارای توجیه اقتصادی است.

وی با اعلام این‌ که در حال حاضر عمده برق تولیدی کشور با استفاده از انرژی حرارتی تأمین می‌ شود، تصریح کرد: برای ایجاد تعادل در شبکه برق کشور نیاز به ایجاد نیروگاه تلمبه ذخیره آب داریم که محل سد سیاه بیشه در کشور بهترین موقعیت مکانی را داشت.

معاون اجرایی طرح سد سیاه بیشه در نوشهر زمان اتصال برق نیروگاه تلمبه آبی کشور در زمان اوج مصرف برق را حدود دو تا سه دقیقه عنوان کرد و اظهار داشت: برای تقویت برق کشور با انرژی حرارتی نیاز به زمان بیشتر است که این نقیصه با تلمبه برق آبی کشور رفع می‌ شود.

این مسئول در ادامه، ایجاد سد نیروگاه برق آبی سیاه بیشه را رعایت پدافند غیر عامل برای نیروگاه برق آبی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تمام تجهیزات این نیروگاه در زیر زمین واقع شده است.

معاون اجرایی طرح سد سیاه بیشه درباره اقدامات انجام شده برای راه‌ اندازی نیروگاه تلمبه ذخیره آب کشور عنوان کرد: در یک ماه گذشته 28 چرخش اولیه در توربین‌ ها داشتیم که موفق شدیم در تست اولیه بین 40 تا 50 دقیقه توربین‌ های سد را بچرخانیم.

وی درباره زمان افتتاح طرح اظهار داشت: فاز اول طرح نیروگاه تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد و طبق برنامه باید تا پایان سال 92 همه مراحل اجرای طرح سد سیاه بیشه به بهره‌ برداری برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد