پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

مشکلات و موانع برسر راه توسعه و آبادانی روستای "ناتر" باحضورفرماندارچالوس بررسی شد

ساحل نشین: با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ، فرماندارشهرستان چالوس ، مسئولین شهرستان ، اعضای شورای اسلامی روستای ناتر ، دهیار و جمع کثیری از اهالی این روستا مشکلات و موانع بر سر راه توسعه و آبادانی روستای تاریخی " ناتر " مورد بررسی قرار گرفت.
عکس از:محمد حسین ملایی کندلوسی

به گزارش چالوس نیوز در این نشست صمیمی ابتدا رئیس شورای اسلامی روستای گردشگری و تاریخی " ناتر " به بیان مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه و عمران و آبادانی این روستا پرداخت و گفت: روستای گردشگری و تاریخی " ناتر " با جمعیت بسیار قابل توجهی از مشکلات و موانعی بر سر راه توسعه و عمران و آبادانی خود رنج می برد و نیازمند نگاه ویژه مسئولان برای برون رفت از این مشکلات و موانع می باشد. کامبیز شمس ناتری افزود: راه دسترسی به روستای گردشگری و تاریخی " ناتر " شرایط بسیار نامناسب و ناهمواری دارد و تردد در این مسیر با مشکلات فراوانی انجام می شود.

وی ادامه داد: این مسیر نیاز مبرم به زیرسازی و روکش آسفالت دارد و نیز در برخی از طول مسیر دارای پرتگاههای خطرناکی است که از این حیث هم باید نسبت به نصب گاردریل و همچنین نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی طول مسیر به سمت روستای ناتر توجه ویژه مسئولین منطقه را می طلبد.
وی بیان کرد: مردم این روستا در بحث بهداشت و درمان با مشکل جدی مواجه هستند و به علت نداشتن حتی یک خانه بهداشت مجبور می شوند تا در زمان نیاز و اضطراری و اورژانسی چندین کیلومتر را طی کنند که این امر در ایام سرد و یخبندان سال بسیار سخت و طاقت فرسا است و بنابراین احداث و استقرار خانه بهداشت از ملزومات روستای گردشگری و تاریخی " ناتر " است.
رئیس شورای اسلامی روستای گردشگری و تاریخی " ناتر " خاطرنشان کرد: سقف مدرسه این روستا به علت فرسودگی در حال ریزش است و با توجه به اینکه کمتر از دو ماه به شروع سال تحصیلی جدید مانده است بطور جدی نیازمند بهسازی است تا به صورت موقت از خطرات احتمالی جلوگیری شود اما آنچه که در این باره ضروری است احداث ساختمان جدید مدرسه در این روستا می باشد که باید از سوی مسئولان امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی در ادامه به نوسانات برق در این روستا اشاره کرد و عنوان داشت:  نوسانات برق در چند مدت اخیر مردم روستای " ناتر " را دچار مشکلات جدی کرد و حتی به اسباب و لوازم برقی برخی از اهالی آسیب جدی وارد نمود. شمس ناتری افزود: اداره برق منطقه باید این موضوع را بسیار جدی گرفته تا مردم این روستا بیش از این متضرر نشوند.
وی با بیان اینکه 14 سد در مسیر رودخانه روستای " ناتر " احداث شد از نیمه کاره مانده ادامه این پروژه ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: خطر سیل به سبب نیمه کاره ماندن روند احداث سیل بند ها در منطقه آسیابرود این روستا را تهدید می کند و با هر بار بارندگی نسبتا شدید مردم روستا در بیم و هراس ناشی از هجوم سیلاب هستند.
وی ادامه داد: احداث حدود 24 سیل بند باقیمانده می تواند این دغدغه را از مردم منطقه دور سازد.
رئیس شورای اسلامی روستای گردشگری و تاریخی " ناتر " یادآور شد: سیستم تقویت آنتن مخابرات در روستای ناتر بر اثر قطع برق ، بطور کامل از کار می افتد و آنتن های مخابراتی نیز قطع شده و تنها راه ارتباطی مردم با دیگر مناطق از بین می رود که در این باره نصب دستگاههای مخصوص برای جلوگیری از قطع آنتن موبایل در شرایط قطعی برق برطرف می شود.
وی تصریح کرد: یکدستگاه نیسان مخصوص حمل زباله از یک شرکت اصفهانی درخواست شده و قرارداد فی مابین نیز انجام و مبلغ کامل خودروی نیسان هم واریز شد که در ازای آن شرکت مذکور متعهد به تحویل دوماهه یکدستگاه نیسان به دهیاری روستای " ناتر " شدند که متاسفانه پس از گذشت دوسال ، هنوز این خودرو به این دهیاری تحویل داده نشد. پیگیری مشکلات مربوط به شبکه آبرسانی نیز از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود که به آن اشاره و خواستار رفع موانع موجود بر سر راه آن شدند.
سپس تنی چند از مسئولان برای پاسخگویی و چگونگی رفع موانع و مشکلات فراروی راه توسعه و آبادانی روستای تاریخی " ناتر " به ایراد سخن پرداختند و تدابیر خود خود را نیز بیان کردند. در ادامه این نشست صمیمی رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: بر اساس قانون باید جمعیت ثابت روستای " ناتر " برای تخصیص یافتن خانه بهداشت به این روستا بالای پانصد نفر باشد که متاسفانه این رقم در این روستا به حد نصاب مورد نظر نمی رسد.
شهرام شکرزاده افزود: اما با توجه به شرایط خاص این روستا و عدم وجود مراکز درمانی و خانه بهداشت همه سعی و تلاش خود را خواهیم کرد تا خانه بهداشت در روستای " ناتر " احداث شود تا مردم بتوانند از خدمات درمانی ارائه شونده در خانه بهداشت بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز اگر مکانی در روستای " ناتر " در اختیار شبکه بهداشت و درمان چالوس قرار داده شود می توانیم یک پزشک را در فواصل زمانی معین به این منطقه اعزام کنیم تا مردم خدمات مورد نیاز خود را به آسانی دریافت کنند.
رئیس اداره راه و ترابری چالوس نیز گفت: چهار کیلومتر روکش آسفالت راه روستایی این مسیر در دستور کار قرار دارد و این قول را می دهم که امسال شروع آسفالت از روستای ناتر به سمت طویر انجام شود.
بهمن خزایی افزود: برای ایمن سازی بیشتر طول مسیر جاده کوهستان منتهی به روستای " ناتر " 200 متر گاردریل به این مسیر اختصاص خواهد یافت و در آینده در مسیر یاد شده نصب می شود.
رئیس شبکه آب و فاضلاب روستایی چالوس به مشکلات آب این روستا پرداخت و اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به استان مازندران مربوط به مناطق محروم ، شبکه داخلی آب روستا و بهسازی چشمه ها انجام شد.
خلیل اسماعیلی گفت: پیشنهاد ما برای حل مشکل آب روستای " ناتر " ، احداث مخزن آب است که در این صورت مشکل آب این منطقه برطرف خواهد شد. در ادامه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان چالوس نیز اظهار داشت: برای سنگ فرش روستای " ناتر " تلاش شد تا از مصالح بومی همین منطقه استفاده شود که در این باره بخشی از سطح روستا سنگ فرش شد و کار همچنان ادامه دارد.
رضا کاظمی با اشاره به اینکه سنگ فرش روستای " ناتر "  نیز به اعتبارات ملی دارد ، بیان کرد: در قرارداد با پیمانکار این پروژه ، زمان خاصی را برای توقف کار مشخص نکردیم بلکه توصیه شده است تا زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه می دهد و هوا سرد نشده است اجرای سنگ فرش ادامه پیدا کند.
رئیس اداره برق منطقه مرزن آباد نیز گفت: در چند مدت اخیر با افت ولتاژ در منطقه مواجه بودیم که این مشکل خوشبختانه رفع شد اما نیاز به نصب ترانس در مسیر می باشد تا دیگر شاهد افت ولتاژ نباشیم.
اسحاقی درخصوص روشنایی معابر عمومی روستای " ناتر "  خاطرنشان کرد: برای روشنایی معابر عمومی تا هر تعداد لامپ و کنداکتور نیاز باشد به این روستا تخصیص داده می شود.
وی همچنین تصریح کرد: بزودی دستگاهی در مسیر برق روستای " ناتر "  نصب خواهد شد که طی آن در مواقع اضطراری مانند باد و طوفان شدید و... برق منطقه بطور اتومات قطع و پس از فروکش کردن شرایط اضطراری مجددا برق به طور خودکار وصل می شود و دیگر نیازی به حضور فیزیکی نیروهای انسانی دراین زمینه نیست.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی:برای رفع موانع توسعه و آبادانی در روستای " ناتر " تلاش خواهد شد
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای گردشگری و تاریخی " ناتر "   گفت: اگر وضعیت وشرایط کنونی روستای " ناتر " را با قبل از  انقلاب مقایسه کنیم متوجه می شویم که این روستا اکنون بسیار پیشرفت کرده است.قاسم احمدی لاشکی افزود: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی امکانات قابل توجهی به این روستا آمده است که جای بسی خوشحالی دارد.وی بیان کرد: برخی مشکلات در حال حاضر در این منطقه وجود دارد که با پیگیری های مسئولان مربوطه حل خواهد شد و دغدغه های مردم " ناتر " مطمئنا برطرف می شود.
وی به مشکل آرد مردم روستای " ناتر " اشاره کرد و اظهار داشت: مردم عزیز و خونگرم روستای " ناتر "    برای دریافت آرد هیچگونه نگرانی نداشته باشند چرا که اداره صنعت ، معدن و تجارت به هر اندازه که آرد نیاز باشد در اختیار آنها قرار می دهد اما شورای این روستا باید اقدامات لازم را انجام دهد.
وی تصریح کرد: در خصوص دریافت وام نیز هر کسی بتواند پروژه ای را در بحث دام یا کشاورزی در این روستا تعریف کند و طرح و برنامه داشته باشد تسهیلات موردنیاز به او تعلق می گیرد. نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع موانع توسعه و آبادانی در روستای " ناتر " تلاش خواهد شد و امیدوارم توسعه و آبادانی این روستا سرعت بیشتری به خود بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد