پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

پایگاه خبری ، تحلیلی ساحل نشین

ساحل نشین - جدیدترین اخبار ، رویدادها و تحلیل های شمال کشور

مازندران رتبه دار در بیشترین مصرف‌موادمخدر!!!

ساحل نشین: معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر بالاترین عامل مرگ و میر پس از کشته شدگان تصادفات در کشور است وگفت: براساس تحقیقات استان‌های کرمان، مازندران و خوزستان بیشترین مصرف کننده انواع مواد مخدررادارد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دین‌پرست با بیان این مطلب، مشارکت مردم در فرهنگ‌سازی به منظور پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را امری مهم و موفقیت آمیز در اجرای برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: تشکیل گروهی با شرکت ائمه جماعات، نمایندگانی از کسبه، آموزش و پرورش، بهزیستی، سازمان‌های مردم‌نهاد و سیاست‌گذاری‌های این گروه با هدف حل معضلات حوزه مواد مخدر در هر محله از شهر می‌تواند تاثیر مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزه‌کاری‌ها داشته باشد.
وی درباره ضرورت همکاری خانواده معتادان گفت: این خانواده هم از این نظر که خود در معرض آسیب‌های اعتیاد عضو معتاد خود قرار دارد از این جهت که تعامل آنها با معتاد تحت درمان در بهبودی وی نقش کلیدی دارد، بسیار مهم است. دین‌پرست ادامه داد: این امر باید در قالب راهنماها و پروتکل‌های خانواده درمانی و توسط متخصصان ذی‌ربط صورت گیرد که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده و بزودی در قالب چک لیست مشخصی ارایه این خدمات در مراکز متخلف درمان اعتیاد مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، دستگاه‌های متولی نیز باید بنابر وظیفه سازمانی خود خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد را مانند سایر اقشار آسیب دیده حمایت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد